Stawiamy na efektywność
Jak rozwija się rynek usług księgowych w Polsce?
Wartość polskiego rynku usług księgowych dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw jest szacowana na 5 miliardów złotych. Na tym rynku funkcjonuje dziś ponad 40.000 aktywnych biur rachunkowych. Są to zazwyczaj małe podmioty – każdy z nich obsługuje średnio 25 firm. Tradycyjne biura rachunkowe, o ile chcą się zmieniać, to raczej optymalizują swoją pracę. To bardzo dobrze, ale warto zrobić kolejny krok i spojrzeć na rynek przez pryzmat potrzeb coraz młodszego klienta.
Czyli jak?
Ponad 60 proc. obecnych klientów Tax Care to osoby poniżej 40. roku życia, z czego prawie 40 proc. stanowią przedsiębiorcy przed 30. To oni będą fundamentem biznesu biur rachunkowych za kilka czy kilkanaście lat. Dwie trzecie klientów pozyskanych ostatnio przez Tax Care stanowią osoby, które dopiero co uruchomiły własną działalność gospodarczą. To są klienci z ery Facebooka i Pokolenia Y. Oni potrzebują przede wszystkim połączenia online z biznesem. Z ich punktu widzenia jest to kluczowe. Ważne jest, aby dać im narzędzia umożliwiające dostęp do księgowości i rozwiązań, własnych systemów księgowych, możliwości zapłacenia ZUS itp. W tym kierunku zmierza rynek usług księgowych. Zakładamy, że ten rok przyniesie intensywny rozwój księgowości online, zarówno jeśli chodzi o narzędzia do mobilnego prowadzenia księgowości firmy, jak i liczbę klientów, którzy z niej korzystają.
Co franczyza Tax Care daje księgowej w małym mieście?
Nasza franczyza pozwala połączyć nowoczesność z lokalnością. Naszą rolą na lokalnych rynkach jest wyposażenie księgowych w narzędzia, na które sami by sobie nie mogli pozwolić, a dzięki którym ich praca staje się bardziej efektywna. Wówczas właściciele małych biur mogą skupiać się na rozwijaniu biznesu i dbałości o relacje z klientami. Relacje są ważne głównie dla właściciela biura rachunkowego. Około połowy nowych klientów Tax Care deklaruje bowiem, że nawiązuje współpracę z biurem księgowym z polecenia innej osoby. Świadczy to o znaczeniu budowania relacji w czasach mobilnej księgowości.
Rozmawiał Łukasz Michalak
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Marketing konkurencyjny, ale zyskowny
/11.07.2025
Franczyzobiorczyni Agencji Wirtualnej z Gdańska w ciągu trzech lat zbudowała silną markę i zdobyła rzeszę lojalnych klientów. Jak tego dokonała?
Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Biura księgowe Tax Safe korzystają z rozwiązań sztucznej inteligencji. Czy to się podoba klientom?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Mariusz Mietelski po latach pracy w gastronomii zdecydował się wejść we współpracę z siecią Żabka. Jak ocenia z perspektywy czasu swoją decyzję?
W tym roku Chinkalnia otworzyła trzy restauracje w Polsce, a jeszcze w grudniu uruchomi lokal na śródziemnomorskiej wyspie.
The Real Pizza Company działa już w Wielkiej Brytanii i Indiach, a teraz chce wejść na polski rynek.
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...