Plany z rozmachem
Firma rozwija trzy koncepty franczyzowe – Lodolandię, Kołacz na Okrągło i Bafra Kebab. Wśród nich prym wiedzie Lodolandia. Od początku ubiegłego roku można łączyć sprzedaż lodów i kołaczy w jednej przyczepie Lodolandia & Kołacz na Okrągło. Od wiosny do jesieni w ofercie są lodowe przysmaki i gofry, a od jesieni do końca zimy ciepłe kołacze. – Placówka jest ta sama. Przechodzi tylko rebranding, który polega m.in. na wymianie wyposażenia. Maszynę do lodów zastępuje sprzęt do wypieku kołaczy. Cały proces trwa zaledwie kilka godzin – opowiada Marcin Olesiak. W ten sposób firmie udało się zerwać z sezonowością, dzięki czemu jej franczyzobiorcy zarabiają przez 12 miesięcy. Koszt inwestycji w tego typu punkt wynosi 139 tys. zł. Pojedyncza placówka może generować nawet do kilkudziesięciu tysięcy złotych miesięcznie, co oznacza szybki zwrot inwestycji.
Rozwój w Polsce jest już na tyle dynamiczny, że firma od 2018 roku coraz odważniej wkracza na rynki zagraniczne. Koncept bardzo dobrze przyjął się już w Niemczech, na Słowacji i w Wielkiej Brytanii. Punkty sprzedaży działają pod międzynarodową marką Ice and Roll (Lodolandia) i Cake and Roll (Kołacz na Okrągło). – Właśnie zaczęliśmy działalność we Francji w Nicei, na hiszpańskiej Majorce, w Irlandii i w Austrii. W sumie za granicą mamy już ponad 40 punktów sprzedaży. Lokujemy je m.in. przy centrach handlowych, tak samo jak w Polsce – mówi Marcin Olesiak, prezes Sweet Gallery.
Jeszcze w tym roku firma zamierza wystartować w Czechach, Szwecji, na Ukrainie i na Litwie. Spółka prowadzi rozmowy z potencjalnymi partnerami z tych właśnie krajów. W sezonie wiosenno-letnim spółka szacuje, że uruchomi za granicą 50 przyczep. Jak zapewnia prezes Sweet Gallery, do firmy spływają zapytania dotyczące współpracy z coraz to nowych krajów, nawet spoza Europy. – Potencjalni partnerzy pojawiają się z tak dalekich stron jak Bahrajn czy nawet Australia. Na razie jednak skupiamy się na bliższych kierunkach, ale jeśli nasz koncept sprawdzi się w Europie, prawdopodobnie skusimy się na rozwój na innych kontynentach – mówi Marcin Olesiak.
Sweet Gallery ma na swoim koncie już ponad 600 punktów sprzedaży. – Rozwój za granicą na pewno wzmocni naszą pozycję w Polsce. Jeszcze trudno to oszacować, natomiast liczymy, że w ciągu dwóch lat urośniemy do 1 000 placówek – mówi Marcin Olesiak.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Zainspiruj się sukcesami i poznaj sprawdzone pomysły na biznes! Grudniowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” pełen praktycznych porad i historii przedsiębiorców już w sprzedaży!
To, że poszedłeś pracować na etat, nie oznacza, że całe życie tak musi być. Kup listopadowy numer "Własny Biznes FRANCHISING", odważ się i zmień swoje życie zawodowe.
Franczyzobiorca rzucił korporację dla rodziny i rozpoczął własny biznes. Wiosną tego roku otworzył własny punkt Bafra Kebab i już myśli o kolejnych.
Październikowy numer "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży. Znajdziesz w nim gratisowy bilet wstępu na Targi Franczyza!
Joanna i Paweł Sobkowiakowie szukali biznesu, który będzie dodatkowym źródłem dochodu. Ważne dla nich było też to, żeby dało się go połączyć z prowadzeniem ich dotychczasowej firmy, a także wychowaniem małego dziecka. Na jaką franczyzę postawili?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...