Spedycja we franczyzie
Northgate Logistics zajmuje się spedycją międzynarodową i krajową. Firma obecnie posiada sieć placówek własnych, które obsługują ponad 5 tys. klientów rocznie w całej Polsce i Europie. – W chwili obecnej posiadamy sześć własnych oddziałów, które znajdują się w całej Polsce. Główna siedziba mieści się w Pruszczu Gdańskim. Oddziały znajdują się zarówno na północy w Gdańsku i Gdyni, a także na południu Polski w Oławie, Ząbkowicach Śląskich i Świdnicy. Branża spedycyjna nie jest łatwa. Można bardzo szybko stracić renomę, dlatego stawiamy przede wszystkim na jakość i rozwój – mówi Ewa Kozłowska, specjalista ds. rozwoju sieci partnerskiej Northgate Logistics.
Jak podkreśla franczyzodawca, Northgate Logistics jest pierwszą na rynku firma spedycyjną, która zamierza rozwinąć sieć franczyzową. – Nasze oddziały bardzo prężnie działają na rynku, dlatego postanowiliśmy pójść w kierunku franczyzy. Na ten moment mamy jedną placówkę franczyzową. Póki co jesteśmy nastawieni na rozwój sieci na terenie Polski. Aby współpraca przebiegała sprawnie, byłoby dobrze, gdyby oddziały powstawały przy głównych trasach – dodaje Ewa Kozłowska.
Potencjalny franczyzobiorca, aby przystąpić do sieci franczyzowej, musi otworzyć działalność gospodarczą. Powinien także posiadać umiejętności sprzedażowe, a przede wszystkim zarządzania zespołem. Brak wiedzy na temat spedycji nie stoi na przeszkodzie w zawarciu współpracy. Franczyzodawca oferuje niezbędne szkolenia.
A ile wynoszą opłaty wstępne? – Partner przystępując do systemu będzie zobowiązany wnieść opłatę wdrożeniową w wysokości 35 tys. zł przed rozpoczęciem szkolenia wstępnego, a po pozytywnym ukończeniu szkolenia, musi uiścić opłatę licencyjną w wysokości 15 tys. zł. Dodatkowo w trakcie współpracy należy nastawić się na opłaty związane ze szkoleniem wstępnym pracowników. Koszt to 20 tys. zł za pięciotygodniowe szkolenie niezależnie od liczby pracowników. Szkolenie odbywa się w placówce partnerskiej, natomiast sam partner jest szkolony w naszej siedzibie, aby mógł się dokładnie zaznajomić ze specyfiką firmy – mówi Ewa Kozłowska.
Franczyzobiorca powienien dysponować kwotą 120 tys. zł, która wystarczy na otwarcie placówki o wielkości 60 m2 oraz pokrycie kosztów stałych prowadzenia biznesu zanim będzie on rentowny. Lokal musi mieć docelowo powierzchnię, która pozwoliłaby pomieścić min. 10 pracowników, a także wydzielone miejsce na salę konferencyjną oraz biuro dla menedżera. Decyzja o ostatecznym wyborze lokalizacji na placówkę jest podejmowania wspólnie z partnerem.
Pakiet franczyzowy zawiera prawo do korzystania z logo, dostęp do systemów i narzędzi IT, kompleksowe szkolenia (każdy pracownik otrzymuje po szkoleniu certyfikat, tylko taki pracownik będzie mógł świadczyć usługi), pakiet materiałów marketingowych (foldery, teczki, wizytówki, profesjonale zdjęcia partnera i pracowników, które znajdą się na stronie internetowej) oraz podręcznik operacyjny.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Kup nowy numer "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jak zarabiać bez wysiłku. Dowiedz się, w którą franczyzę z branży usługowej najlepiej zainwestować. Krok po kroku otwieramy też firmę zarządzającą najmem nieruchomości, produkującą meble ze stali oraz samoobsługowy magazyn.
Sieć Northgate Logistics omijają problemy branży transportowej, dzięki specyficznemu modelowi działania.
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
W który biznes najlepiej zainwestować w 2024 roku, co zrobić, żeby wygrać placówkę partnerską banku, czy bardziej opłaca się otworzyć Subwaya, pączkownię czy sklep z fajerwerkami?
Jaki biznes ma dziś przed sobą najlepsze perspektywy? Zamiast wróżyć z fusów, lepiej sprawdzić, którym konceptom franczyzowym dobrze się wiedzie.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Z Atelier Herosima franczyzobiorcy mogą otworzyć lokale w kilku różnych formatach. A jakie wsparcie otrzymają od franczyzodawcy?
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...