Produkcja pełną parą / Pączkarnie, w zależności od lokalizacji i wielkości, produkują dziennie od 300 do ponad 2 tys. pączków. Według wyliczeń franczyzodawcy zwrot z inwestycji powinien nastąpić do 12 miesięcy.
Środa
12.06.2019
Stara Pączkarnia właśnie przygotowuje otwarcia siedmiu nowych placówek. Gdzie najlepiej sprzedawać pączki?
 

Stara Pączkarnia działa na polskim rynku od 2013 roku. Jak sama nazwa wskazuje, jej specjalnością są pączki, wyrabiane i wypiekane na miejscu. Obecnie działa 37 punktów marki, z czego cztery zostały otwarte w tym roku.
– Kolejne siedem jest w trakcie przygotowań do otwarcia. Ich uruchomienie planujemy na II i III kwartał tego roku – mówi Karolina Danowska, zastępca dyrektora ds. rozwoju Starej Pączkarni. – W przygotowaniu są pączkarnie w Łodzi, Przemyślu, Osinowie Dolnym, a także w Olsztynie i Krakowie. Lada dzień uruchomione zostaną również nowe sezonowe punkty w Międzyzdrojach i Mielnie. Rok 2019 chcielibyśmy zakończyć okrągłą liczbą 50 działających punktów.

Marka celuje w duże miasta, liczące ok. 100 tys. mieszkańców lub w miejscowości turystyczne, gdzie występuje duża rotacja potencjalnych klientów. Punkty są lokowane przy ruchliwych deptakach, w centrach miast, przy szlakach pieszych prowadzących do dworców, urzędów i innych mocno uczęszczanych przez klientów miejsc.
– Potencjalni franczyzobiorcy zgłaszają się do nas sami. Zauważają nas w jakimś mieście, widzą kolejkę ustawiającą się przed okienkiem pączkarni, dzwonią i tak zaczyna się współpraca – wyjaśnia Karolina Danowska. – Większość punktów została otwarta właśnie na fali sukcesu poprzednich. Wielu z naszych dotychczasowych franczyzobiorców zdecydowało się na otwarcie więcej niż jednej placówki.
Optymalna powierzchnia lokalu na pączkarnię to ok. 60 m2. Powinien mieć duże witryny, przez które klient będzie mógł oglądać cały proces produkcji. Franczyzodawca szacuje, że całkowita kwota inwestycji to 100-150 tys. zł netto. W tej sumie zawiera się linia technologiczna, obrendowanie, pełne wyposażenie w niezbędne akcesoria, odzież dla pracowników oraz koszty przystosowania lokalu do produkcji. Kwota obejmuje również opłatę licencyjną, która wynosi 18 tys. zł. Bieżące opłaty franczyzowe naliczane są od miesięcznego obrotu netto i wynoszą 5 proc., plus kolejne 2 proc. na marketing.
– W ramach współpracy franczyzowej koordynujemy przygotowanie lokalu, od podpisania umowy najmu do oficjalnego otwarcia, wdrażamy partnera we wszystkie aspekty naszej działalności, te dotyczące produkcji, a także związane z zarządzaniem i prowadzeniem biznesu – wylicza Karolina Danowska.– Na każdym etapie przygotowania i współpracy partnerzy mogą korzystać z doświadczenia i pomocy naszych specjalistów w dziedzinie projektowania, technologii, doradztwa gastronomicznego, prawa oraz analiz biznesowych. Częścią pakietu franczyzowego są też szkolenia: poglądowe, przeprowadzane w funkcjonującym już punkcie oraz szkolenie z produkcji i z obsługi klienta, realizowane w lokalu partnera. Ponadto przez cały okres współpracy franczyzobiorcy mają dostęp do e-Centrum Obsługi Franczyzowej, w którym znajduje się podręcznik operacyjny, instrukcje, receptury, wytyczne, a także system zamówień, dzięki któremu partner nie musi się martwić o zaopatrzenie. Placówki w całej Polsce są zaopatrywane sieciowo przez jednego dostawcę.

Pączkarnie, w zależności od lokalizacji i wielkości, produkują dziennie od 300 do ponad 2 tys. pączków. Według wyliczeń franczyzodawcy zwrot z inwestycji powinien nastąpić do 12 miesięcy od otwarcia działalności, choć są punkty, którym udało się to nawet szybciej niż w pół roku. Trzeba jednak pamiętać, że w tej branży odczuwalna jest sezonowość.
– W miesiącach letnich pączkarnie zlokalizowane w dużych miastach notują spadek zainteresowania, natomiast w okresie jesienno-zimowym ich obroty wyraźnie wzrastają – mówi Karolina Danowska. – W miejscowościach turystycznych tendencja jest odwrotna: sezon letni jest tam znacznie lepszy, a na zimę część lokali, czyli te umiejscowione nad morzem, jest zamykana.


Pączek na widoku / Optymalna powierzchnia lokalu na pączkarnię to ok. 60 m kw. Powinien mieć duże witryny, przez które klient będzie mógł oglądać cały proces produkcji.

POPULARNE NA FORUM

Z rodzinnego przepisu

Lody piccolo są pycha :)Gofrem też nie pogardzę :)

1 wypowiedzi
ostatnia 06.06.2019
New York Hot Dog -> wózek gastronomiczny

Dzień Dobry, Czy są tu właściciele wózków pod franczyza NYHD i mogą opowiedzieć coś o współpracy i rentowności biznesu ?

1 wypowiedzi
ostatnia 04.05.2019
Lodziarnie Lody Przygoda - ktoś współpracuje?

Bardzo dobra sieć franczyzowa tylko fakt trzeba pracować nic samemu nie przychodzi.Lenistwem nie da się zarobić.Jak ktoś nie wie co to franczyza to nie otwieraj.Albo...

12 wypowiedzi
ostatnia 15.03.2019
Lodziarnie Lody Przygoda - ktoś współpracuje?

No tak kolejna dziwna wypowiedź jeśli jest taniej to po co pan kupował u nich trzeba było samemu skompletować iść do sanepidu nawiązać współpracę z hurtownią i...

12 wypowiedzi
ostatnia 11.03.2019
Lodziarnie Lody Przygoda - ktoś współpracuje?

Lody Przygoda to jest wielka sciema Zalezy tylko na sprzedazy przyczepy z marza a mozna o 30 % taniej kupic sa na allegro dostepnin Po oddebranianiu przyczepy ma juz nas w...

12 wypowiedzi
ostatnia 10.03.2019
Pizza w dzień i w nocy

Rozwój dynamiczny, myślę nad nimi i innym konceptem gastro z Krakowa.

1 wypowiedzi
ostatnia 16.02.2019
Spaghetti po nowemu

Czy rzeczywiście Makarun to taki dobry system franczyzowy? Rozmawiałem z kilkoma franczyzobiorcami i mam mieszane odczucia, szczególnie jeżeli chodzi o rentowność i o...

1 wypowiedzi
ostatnia 16.02.2019
"Jedzenie na wagę" krok po kroku

Zastanawiam się nad otwarciem restauracji ,jedzenie z bemarów. Chciałabym wstępnie oszacować koszty takiego lokalu.Jak duży musi być? Ile kosztuje podstawowy...

1 wypowiedzi
ostatnia 23.01.2019