Przepis na pączki
Stara Pączkarnia działa na polskim rynku od 2013 roku. Jak sama nazwa wskazuje, jej specjalnością są pączki, wyrabiane i wypiekane na miejscu. Obecnie działa 37 punktów marki, z czego cztery zostały otwarte w tym roku.
– Kolejne siedem jest w trakcie przygotowań do otwarcia. Ich uruchomienie planujemy na II i III kwartał tego roku – mówi Karolina Danowska, zastępca dyrektora ds. rozwoju Starej Pączkarni. – W przygotowaniu są pączkarnie w Łodzi, Przemyślu, Osinowie Dolnym, a także w Olsztynie i Krakowie. Lada dzień uruchomione zostaną również nowe sezonowe punkty w Międzyzdrojach i Mielnie. Rok 2019 chcielibyśmy zakończyć okrągłą liczbą 50 działających punktów.
Marka celuje w duże miasta, liczące ok. 100 tys. mieszkańców lub w miejscowości turystyczne, gdzie występuje duża rotacja potencjalnych klientów. Punkty są lokowane przy ruchliwych deptakach, w centrach miast, przy szlakach pieszych prowadzących do dworców, urzędów i innych mocno uczęszczanych przez klientów miejsc.
– Potencjalni franczyzobiorcy zgłaszają się do nas sami. Zauważają nas w jakimś mieście, widzą kolejkę ustawiającą się przed okienkiem pączkarni, dzwonią i tak zaczyna się współpraca – wyjaśnia Karolina Danowska. – Większość punktów została otwarta właśnie na fali sukcesu poprzednich. Wielu z naszych dotychczasowych franczyzobiorców zdecydowało się na otwarcie więcej niż jednej placówki.
Optymalna powierzchnia lokalu na pączkarnię to ok. 60 m2. Powinien mieć duże witryny, przez które klient będzie mógł oglądać cały proces produkcji. Franczyzodawca szacuje, że całkowita kwota inwestycji to 100-150 tys. zł netto. W tej sumie zawiera się linia technologiczna, obrendowanie, pełne wyposażenie w niezbędne akcesoria, odzież dla pracowników oraz koszty przystosowania lokalu do produkcji. Kwota obejmuje również opłatę licencyjną, która wynosi 18 tys. zł. Bieżące opłaty franczyzowe naliczane są od miesięcznego obrotu netto i wynoszą 5 proc., plus kolejne 2 proc. na marketing.
– W ramach współpracy franczyzowej koordynujemy przygotowanie lokalu, od podpisania umowy najmu do oficjalnego otwarcia, wdrażamy partnera we wszystkie aspekty naszej działalności, te dotyczące produkcji, a także związane z zarządzaniem i prowadzeniem biznesu – wylicza Karolina Danowska.– Na każdym etapie przygotowania i współpracy partnerzy mogą korzystać z doświadczenia i pomocy naszych specjalistów w dziedzinie projektowania, technologii, doradztwa gastronomicznego, prawa oraz analiz biznesowych. Częścią pakietu franczyzowego są też szkolenia: poglądowe, przeprowadzane w funkcjonującym już punkcie oraz szkolenie z produkcji i z obsługi klienta, realizowane w lokalu partnera. Ponadto przez cały okres współpracy franczyzobiorcy mają dostęp do e-Centrum Obsługi Franczyzowej, w którym znajduje się podręcznik operacyjny, instrukcje, receptury, wytyczne, a także system zamówień, dzięki któremu partner nie musi się martwić o zaopatrzenie. Placówki w całej Polsce są zaopatrywane sieciowo przez jednego dostawcę.
Pączkarnie, w zależności od lokalizacji i wielkości, produkują dziennie od 300 do ponad 2 tys. pączków. Według wyliczeń franczyzodawcy zwrot z inwestycji powinien nastąpić do 12 miesięcy od otwarcia działalności, choć są punkty, którym udało się to nawet szybciej niż w pół roku. Trzeba jednak pamiętać, że w tej branży odczuwalna jest sezonowość.
– W miesiącach letnich pączkarnie zlokalizowane w dużych miastach notują spadek zainteresowania, natomiast w okresie jesienno-zimowym ich obroty wyraźnie wzrastają – mówi Karolina Danowska. – W miejscowościach turystycznych tendencja jest odwrotna: sezon letni jest tam znacznie lepszy, a na zimę część lokali, czyli te umiejscowione nad morzem, jest zamykana.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes są opisane w lutowym wydaniu magazynu.
Pączki sprzedają się nie tylko w Tłusty Czwartek. Jak otworzyć i z sukcesem prowadzić pączkarnię?
W co zainwestować, aby mieć szansę na dobre zyski? Na to pytanie znajdziesz odpowiedź w najnowszym wydaniu "Własny Biznes FRANCHISING" oraz na Targach Franczyza, które odbędą się 20-22 października w PKiN w Warszawie.
Planujesz otworzyć własną firmę ale nie masz pomysłu na biznes? Kup lutowy numer "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, w który biznes najbardziej opłaca się zainwestować.
Pączki robione w obecności klientów to specjalność Dobrej Pączkarni. Czy opłaca się inwestować w taki biznes?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Własna pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Warto jednak zajmować się produkcją pieczarek w większej liczbie pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes przeanalizowaliśmy w marcowym wydaniu magazynu.
Od początku roku w ramach współpracy z siecią Żabka swoje biznesy otworzyło kilkuset nowych franczyzobiorców.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Generali Polska ma obecnie ponad 300 placówek partnerskich. W ciągu roku otwiera zwykle ponad 50 biur.
POPULARNE NA FORUM
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali
Dolci Sapori - Mniami
Jeżeli jesteś również poszkodowaną osobą przez tą firmę proszę o kontakt, do pozwu zbiorowego przeciwko tej firmie.
Dolci Sapori - Mniami
OSTRZEGAM WSZYSTKICH PRZED TĄ FIRMĄ !!!! Jako były franczyzobiorca mogę potwierdzić, że firma nie jest w żaden sposób wiarygodna, rzetelna ani godna zaufania....
McDonalds opinie o franczyzie
Nowa lokalizacja w Jarosławiu na Podkarpaciu podbija wszelkie standardy. czas oczekiwania na realizację zamówienia przekracza pół godziny jedno zamówienie składa 3a...
MEET & Fit slow Food
No właśnie poprzednie posty o Meet and Fit było wiele komentarzy jakimś cudem wszystko zniknęło natomiast komentarze o Boby Burger są do dzisiaj jak powinno być na...
MEET & Fit slow Food
Łucja116 znana z poprzednich postów o MEET & FIT to osoba z kręgu franczyzodawcy