Produkcja pełną parą / Pączkarnie, w zależności od lokalizacji i wielkości, produkują dziennie od 300 do ponad 2 tys. pączków. Według wyliczeń franczyzodawcy zwrot z inwestycji powinien nastąpić do 12 miesięcy.
Środa
12.06.2019
Stara Pączkarnia właśnie przygotowuje otwarcia siedmiu nowych placówek. Gdzie najlepiej sprzedawać pączki?
 

Stara Pączkarnia działa na polskim rynku od 2013 roku. Jak sama nazwa wskazuje, jej specjalnością są pączki, wyrabiane i wypiekane na miejscu. Obecnie działa 37 punktów marki, z czego cztery zostały otwarte w tym roku.
– Kolejne siedem jest w trakcie przygotowań do otwarcia. Ich uruchomienie planujemy na II i III kwartał tego roku – mówi Karolina Danowska, zastępca dyrektora ds. rozwoju Starej Pączkarni. – W przygotowaniu są pączkarnie w Łodzi, Przemyślu, Osinowie Dolnym, a także w Olsztynie i Krakowie. Lada dzień uruchomione zostaną również nowe sezonowe punkty w Międzyzdrojach i Mielnie. Rok 2019 chcielibyśmy zakończyć okrągłą liczbą 50 działających punktów.

Marka celuje w duże miasta, liczące ok. 100 tys. mieszkańców lub w miejscowości turystyczne, gdzie występuje duża rotacja potencjalnych klientów. Punkty są lokowane przy ruchliwych deptakach, w centrach miast, przy szlakach pieszych prowadzących do dworców, urzędów i innych mocno uczęszczanych przez klientów miejsc.
– Potencjalni franczyzobiorcy zgłaszają się do nas sami. Zauważają nas w jakimś mieście, widzą kolejkę ustawiającą się przed okienkiem pączkarni, dzwonią i tak zaczyna się współpraca – wyjaśnia Karolina Danowska. – Większość punktów została otwarta właśnie na fali sukcesu poprzednich. Wielu z naszych dotychczasowych franczyzobiorców zdecydowało się na otwarcie więcej niż jednej placówki.
Optymalna powierzchnia lokalu na pączkarnię to ok. 60 m2. Powinien mieć duże witryny, przez które klient będzie mógł oglądać cały proces produkcji. Franczyzodawca szacuje, że całkowita kwota inwestycji to 100-150 tys. zł netto. W tej sumie zawiera się linia technologiczna, obrendowanie, pełne wyposażenie w niezbędne akcesoria, odzież dla pracowników oraz koszty przystosowania lokalu do produkcji. Kwota obejmuje również opłatę licencyjną, która wynosi 18 tys. zł. Bieżące opłaty franczyzowe naliczane są od miesięcznego obrotu netto i wynoszą 5 proc., plus kolejne 2 proc. na marketing.
– W ramach współpracy franczyzowej koordynujemy przygotowanie lokalu, od podpisania umowy najmu do oficjalnego otwarcia, wdrażamy partnera we wszystkie aspekty naszej działalności, te dotyczące produkcji, a także związane z zarządzaniem i prowadzeniem biznesu – wylicza Karolina Danowska.– Na każdym etapie przygotowania i współpracy partnerzy mogą korzystać z doświadczenia i pomocy naszych specjalistów w dziedzinie projektowania, technologii, doradztwa gastronomicznego, prawa oraz analiz biznesowych. Częścią pakietu franczyzowego są też szkolenia: poglądowe, przeprowadzane w funkcjonującym już punkcie oraz szkolenie z produkcji i z obsługi klienta, realizowane w lokalu partnera. Ponadto przez cały okres współpracy franczyzobiorcy mają dostęp do e-Centrum Obsługi Franczyzowej, w którym znajduje się podręcznik operacyjny, instrukcje, receptury, wytyczne, a także system zamówień, dzięki któremu partner nie musi się martwić o zaopatrzenie. Placówki w całej Polsce są zaopatrywane sieciowo przez jednego dostawcę.

Pączkarnie, w zależności od lokalizacji i wielkości, produkują dziennie od 300 do ponad 2 tys. pączków. Według wyliczeń franczyzodawcy zwrot z inwestycji powinien nastąpić do 12 miesięcy od otwarcia działalności, choć są punkty, którym udało się to nawet szybciej niż w pół roku. Trzeba jednak pamiętać, że w tej branży odczuwalna jest sezonowość.
– W miesiącach letnich pączkarnie zlokalizowane w dużych miastach notują spadek zainteresowania, natomiast w okresie jesienno-zimowym ich obroty wyraźnie wzrastają – mówi Karolina Danowska. – W miejscowościach turystycznych tendencja jest odwrotna: sezon letni jest tam znacznie lepszy, a na zimę część lokali, czyli te umiejscowione nad morzem, jest zamykana.


Pączek na widoku / Optymalna powierzchnia lokalu na pączkarnię to ok. 60 m kw. Powinien mieć duże witryny, przez które klient będzie mógł oglądać cały proces produkcji.

POPULARNE NA FORUM

Franczyza Ice and Roll/Cake and Roll

Jeśli nikt nie ma doświadczenia z nimi w Niemczech, to może ktoś ma jakieś doświadczenia z Polski, jak w naszym kraju układa/układała się współpraca? Pozdrawiam ;)

2 wypowiedzi
ostatnia 20.11.2019
CHILI MILI biznes godny uwagi !!!!

Na stronie chili mili piszą że koszt otwarcia to około 180 tys. złotych z doświadczenia wiem że to jest moim zdaniem kwota totalnie maksymalna chyba że dostosowanie ...

2 wypowiedzi
ostatnia 19.11.2019
CHILI MILI biznes godny uwagi !!!!

Muszę przyznać że śledzę ten biznes rozmawiałem osobiście z jednym z franczyzobiorców ze Szczecinka i stwierdzam że biznes jest godny zauważenia dla potencjalnych...

2 wypowiedzi
ostatnia 19.11.2019
Pizzeria za 30.000 zł

Przemek trafiłeś z wpisem test w momencie gdy ja wpisywałem moją opinię na tema t strony internetowa Meet & Fit Slow FOOD dosłownie ten sam czas ciekawy zbieg...

25 wypowiedzi
ostatnia 18.11.2019
Catering się opłata?

Myślę, że jeśli postawisz na jakość posiłków, obsługę i mega organizację to tak jak np. warszawska wilgacatering.pl odniesiesz sukces. Ważne, na ile będziesz...

2 wypowiedzi
ostatnia 14.11.2019
Franczyza Ice and Roll/Cake and Roll

Witam! Czy ktoś z forumowiczów miał, lub ma styczność z franczyzą ze Sweet Gallery, chodzi mi głównie o koncept z przyczepą Ice and Roll/Cake and Roll. Chciałbym...

2 wypowiedzi
ostatnia 12.11.2019
PIOTRKÓW TRYBUNALSKI MEET & FIT SLOW FOOD poszukujemy lokalu i w budwie

na stronie meet & fit slow food był Piotrków Trybunalski pisało najpierw poszukujemy lokalu później w budowie a teraz już zniknął nagle ciekawe czy pojawi się ponownie

1 wypowiedzi
ostatnia 08.11.2019
Zamknieło się już 13 LOKALI MEET & FIT SLOW FOOD

Taka liczba się już mniej więcej lokali z logo sieci MEET zamknęła - współczuje byłym franczyzobiorcą którzy włożyli w ten biznes grube tysiące złotych

1 wypowiedzi
ostatnia 06.11.2019