Pączek w roli głównej
Latem klienci też kupują pączki?
Faktycznie, okres letni to czas, kiedy sprzedaje się mniej pączków. Duże miasta pustoszeją, bo ludzie wyjeżdżają na urlopy. Wyjątkiem są miejscowości turystyczne. Mamy punkty sezonowe, które otwierają się tylko na sezon letni. Działają w pasie nadmorskim, m.in. w Międzyzdrojach, Pobierowie, w Jastarni, na Helu. W Świnoujściu i Kołobrzegu pracują z kolei przez cały rok, bo to duże miasta i klientów jest sporo także poza wysokim sezonem turystycznym. Odwrotną sytuację mamy natomiast w Wagrowcu. Tutaj nasz partner od blisko 20 lat prowadzi rodzinną lodziarnię, która działała tylko w sezonie wiosenno-letnim. Szukał czegoś, co pozwoliłoby mu zarabiać także przez pozostałe miesiące roku. Zwrócił się do nas i teraz od wiosny mniej więcej do września sprzedaje lody, a później wstawiamy nasze sprzęty, brandujemy lokal i staje się on pączkarnią. Oczywiście opłaty franczyzowe ponosi tylko wówczas, gdy prowadzi sprzedaż pączków. Na taką współpracę też jesteśmy otwarci.
Ile kosztuje pączek z Dobrej Pączkarni?
W tym roku musieliśmy podnieść ceny naszych pączków, co wynika głównie ze wzrostu płacy minimalnej i cen produktów. W pasie nadmorskim za pączka klienci płacą 9-10 zł, w pozostałej części kraju 7-8 zł. Wolimy podnieść cenę końcową produktu, niż obniżać jakość, stosować gorsze surowce czy zmniejszać pączki.
W ofercie w sumie mamy około 100 smaków pączków. Oczywiście wszystkie nie są naraz dostępne w każdym lokalu. Zwykle w pączkarni jest w sprzedaży kilkanaście smaków każdego dnia.
A ile średnio pączków dziennie sprzedają pączkarnie?
W zależności od lokalizacji i sezonu dzienna sprzedaż waha się od 300 do nawet 1,5 tys. sztuk. Razem z franczyzobiorcami staramy się wybierać jak najlepsze lokalizacje, aby pączkarnie już od pierwszych dni funkcjonowania były rentowne. Potrzebny jest lokal w miejscu o dużym natężeniu ruchu pieszego. Przy wyborze trzeba zwrócić uwagę na duże witryny, bo są one bardzo istotne. Po pierwsze są miejscem do umieszczenia elementów identyfikacji wizualnej marki, która ma przykuć wzrok klientów. Po drugie klienci przez witryny widzą co dzieje się w środku – czyli proces wypiekania pączków, który w całości odbywa się na miejscu.
Jaki trzeba mieć budżet na otwarcie?
Inwestycja zwykle mieści się w przedziale 150-250 tys. zł netto. Tyle potrzeba na przygotowanie lokalu, wyposażenie technologiczne, opłatę licencyjną. Staramy się nie wydawać pieniędzy na rzeczy zbędne. Klienci nie wchodzą do naszych pączkarni, robią zakupy przez okienko. Nie przesadzamy więc ze zbyt wysokim standardem wykończenia. To jest – można powiedzieć – standard rzemieślniczy, schludny, praktyczny, prosty.
Jednorazowa opłata licencyjna w naszej sieci wynosi 25 tys. zł. Płaci się ją w dwóch ratach – 8 tys. zł przy umowie przedwstępnej i 17 tys. zł przy podpisaniu umowy franczyzowej. Po uruchomieniu pączkarni pobierane są dwie opłaty, naliczane od obrotu netto: 5 proc. prowizji i 2 proc. opłaty marketingowej.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
WIZYTÓWKA DOBREJ PĄCZKARNI
Franczyzowa sieć pączkarni. Ma tylko jeden lokal własny, reszta działa na licencji. Większość pączkarni działa przez cały rok, w pasie nadmorskim funkcjonują też punkty sezonowe.
- 52 lokalizacje
- kwota inwestycji 150-250 tys. zł netto
- jednorazowa opłata wstępna 25 tys. zł
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Otwórz drzwi do własnego biznesu! W sierpniowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING" doradzamy, jaką firmę otworzyć przy budżecie 50, 100, 150 i 200 tys. zł. Znajdź pomysł na sukces i zainwestuj z głową!
Od 300 do nawet 1,5 tys. sztuk – tyle pączków dziennie sprzedaje się w punktach Dobrej Pączkarni. Czy w takim razie pączki to opłacalny biznes?
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes są opisane w lutowym wydaniu magazynu.
Pączki sprzedają się nie tylko w Tłusty Czwartek. Jak otworzyć i z sukcesem prowadzić pączkarnię?
W co zainwestować, aby mieć szansę na dobre zyski? Na to pytanie znajdziesz odpowiedź w najnowszym wydaniu "Własny Biznes FRANCHISING" oraz na Targach Franczyza, które odbędą się 20-22 października w PKiN w Warszawie.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...