Hybryda się rozwija
Swój najnowszy sklep Semilac otworzył w Starym Browarze w Poznaniu. To, co wyróżnia go spośród innych lokalizacji, to część usługowa, która jest wyposażona w dwa profesjonalne stanowiska do wykonywania manicure hybrydowego. Dzięki temu klientki mogą na miejscu skorzystać z usług stylistów paznokci. Sklep jest pilotażowym projektem marki, która dotychczas rozbudowywała sieć sprzedaży na zasadach franczyzy.
– Lokalizacja w Starym Browarze będzie pełniła rolę papierka lakmusowego. To nasz pierwszy własnościowy punkt tego formatu. Chcemy zbadać jego potencjał w różnych aspektach, aby później móc te doświadczenia wykorzystać w innych lokalizacjach – mówi Paulina Patelka, menedżer ds. rozwoju sieci franczyzowej firmy Nesperta. – W tym sklepie, jako pierwszym, będziemy wdrażać i testować także nowe pomysły i rozwiązania.
Obecnie produkty Semilac można kupić w 20 sklepach oraz ponad 100 wyspach handlowych zlokalizowanych w ponad 70 miastach w całej Polsce. Najnowszy sklep franczyzowy powstał w otwartej niedawno Galerii Młociny w Warszawie.
Semilac chce rozbudowywać sieć w centrach handlowych, usytuowanych w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców – choć nie jest to sztywny wymóg. Otwarcie wyspy handlowej pod szyldem Semilac wiąże się z opłatą wstępną w wysokości 30 tys. zł. Do tego należy doliczyć koszty związane z oprogramowaniem i sprzętem IT oraz pierwszym zatowarowaniem punktu.
– Oferujemy pomoc w organizacji przestrzeni przy tworzeniu projektu oraz bezpłatne stoisko handlowe na czas trwania umowy. Po stronie franczyzobiorcy nie ma żadnych innych dodatkowych opłat – mówi Paulina Patelka.
Koszty otwarcia sklepu są szacowane indywidualnie i uzależnione w szczególności od wielkości lokalu, zakresu prac.
– Pomagamy i doradzamy w wyborze lokalizacji, ale też pośredniczymy w negocjacjach z właścicielem obiektu oraz uczestniczymy w podpisywaniu umowy najmu – dodaje Paulina Patelka. – Bardzo dużą wagę przywiązujemy do jakości obsługi w naszych punktach, dlatego gwarantujemy profesjonalne szkolenia dla pracowników. Doradzamy w wyborze personelu, szkolimy z zakresu kompetencji sprzedażowych i produktowych. Udzielamy też wsparcia marketingowego, edukujemy z zakresu prowadzenia działań w social mediach, przekazujemy materiały promocyjne i marketingowe. Pomagamy w przygotowaniu projektu sklepu i aranżacji wyspy. Zapewniamy bezpłatnie ogólnopolską promocję marki.
Jak podkreśla franczyzodawca, to jak szybko placówki stają się rentowne, jest uwarunkowane wieloma czynnikami, m.in. takimi jak lokalizacja czy wysokość kosztów stałych, ale też zaangażowanie franczyzobiorców. Niektóre punkty osiągają próg rentowności po kilku miesiącach działalności.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce. Obecna w 80 krajach na całym świecie marka co dwie sekundy sprzedaje flakon perfum o pojemności 30 ml.
Hiszpański marka Aromas Artesanales chce zbudować w Polsce sieć sprzedaży. Proponuje zarobek na rozlewanych perfumach.
– Działamy od 30 lat, jesteśmy w 48 krajach i co dwie sekundy sprzedajemy dwa flakony perfum o pojemności 30 ml – mówi Nicolas Pellegrini, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Adopt Parfums.
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce.
– Wielu klientów musi ograniczać wydatki i rezygnować z drogich, oryginalnych perfum. Dzięki temu zyskują marki takie, jak nasza – mówi Anna Doliwa-Wiśniewska, franchise manager Sorvella.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w internecie, to właśnie tam zaczyna się wiele kwestii. Jak choćby świadomość istnienia marki, więc jeśli chcesz rozkręcić...
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Wybierz grupe docelową dla kogo to ma być dokładnie, następnie wejdz w jego buty i pomyśl jak by to miało wyglądać zebyś się tym zainteresował, a jak masz sklep w...
FM Group - czy to ma waszym zdaniem sens?
W tym to już nie da sie zadnych pieniedzy zrobić, ludzie do tej marki stracili zaufanie.
Perfumy na mililitry
Witam, widzę, że już dobre kilkanaście lat ciągnie się ta dyskujsja i firma Refan jest ciągle obecna. Zastawiam się nad otwarciem stoiska. Czy jest tu może ktoś kto...
Polacy lubią prezenty
Każdy lubi prezenty ;)
Paznokcie w natarciu
jeśli kosmetyki to tylko naturalne, ja miałem problem z suchą skórą, dużo jeżdżę na rowerze i miałem wiecznie suchą skórę na twarzy i dłoniach. Dzięki kosmetykom...
Inwestycja w srebro - czy warto?
Zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami, inwestycja w srebro jest mało opłacalna. Jeśli już naprawdę chcesz inwestować w jakiś kruszec, to zdecydowanie złoto....
Inwestycja w srebro - czy warto?
Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...