Zyski bez cukru i glutenu

Nie tylko sprzedaż / W lokalach Fit Cake można też organizować imprezy okolicznościowe, np. urodziny, wieczory panieńskie.
Środa
26.06.2019
Inwestycja w cukiernię Fit Cake to wydatek rzędu 50-100 tys. zł. Gdzie warto otworzyć taki biznes?
 

Fit Cake to cukiernia połączona z zakładem produkcyjnym, w której na miejscu wypieka się ciasta, torty, batony, przygotowuje desery, śniadania itp. Całe menu jest bez glutenu, bez cukru i – jak podkreśla franczyzodawca – bez złych kalorii. Do każdego produktu dołączana jest informacja o jego składzie, kaloryczności oraz zawartości makroskładników.
Naszych klientów można podzielić na kilka grup. Po pierwsze to alergicy, po drugie osoby, które dbają o formę, a po trzecie ludzie majętni, których stać na to, by wydać większe kwoty na zdrową żywność – podkreśla Ewelina Choińska z Fit Cake. Oprócz tego są też osoby, które ze względu na modę chcą zrobić sobie zdjęcie na Instagrama w takich miejscach, oznaczyć się na Facebooku. To nigdy nie będą nasi stali klienci, ale za to zapewniają nam bezpłatną promocję w social mediach.

Obecnie sieć ma 10 lokali, kolejne sześć jest w budowie. Franczyzobiorcy marki dostają wyłączność na określony teren. Mogą na nim otwierać kolejne lokale. Jeśli ktoś inny chciałby to zrobić, musi uzyskać zgodę  pierwszego franczyzobiorcy, który w takim przypadku może też liczyć na procent od przychodów nowego partnera sieci. Cukiernie powstają zarówno w dużych miastach, jak np. Wrocław, jak i w mniejszych – np. w Skierniewicach.
Wielkość miasta nie jest najważniejsza, bardziej istotna jest liczba potencjalnych klientów, konkurencja na rynku, i to nie w branży wypieków w ogóle, ale wypieków takich jak nasze, czyli zdrowych, dietetycznych – podkreśla Ewelina Choińska.

Na cukiernię potrzebny jest lokal wielkości min. 60-70 m2, najlepiej w centrum miasta, z wejściem z ulicy i parkingiem w pobliżu, aby klientom łatwo było odbierać zamówienia. Według szacunków franczyzodawcy, w zależności od stanu wyjściowego pomieszczeń, konkretnej lokalizacji, na inwestycję należy przeznaczyć 50-100 tys. zł. W tej kwocie zawiera się także opłata za przystąpienie do sieci. Lokale nie muszą wyglądać identycznie, ale są pewne elementy spójne, np. pastelowe kolory, skandynawska stylistyka wnętrza. Licencjodawca udostępnia wzory aranżacji cukierni, pomaga zrobić konieczne modyfikacje projektowe, przygotować dokumentację dla Sanepidu.

Franczyzobiorcy przechodzą dwudniowe szkolenie. Dostają receptury wszystkich pozycji z oferty, ich dokładny skład, opis tego jak duże powinny być porcje, jaką mieć kaloryczność itd. Licencjobiorcy otrzymują też listę produktów, z jakich powinni korzystać. Mogą szukać dostawców na własną rękę lub korzystać ze zbiorowych zakupów, robionych przez franczyzodawcę dla całej sieci.
Opłata franczyzowa może mieć różne formy. Można wybrać płatność roczną, w wysokości 2,5 tys. zł, albo miesięczne: 2 proc. od obrotu lub 300 zł.
Otwarcie naszej cukierni to zawsze jest spore wydarzenie na lokalnym rynku – zapewnia Ewelina Choińska. W jednej z placówek w dniu otwarcia wydaliśmy 650 paragonów. Oczywiście nie codziennie lokal obsłuży 600 osób, ale wiele z nich bwędzie regularnie wracać.

Ok. 30 proc. sprzedaży cukierni do produkcja na zamówienie. W lokalach można też organizować imprezy okolicznościowe, np. urodziny, wieczory panieńskie. Franczyzodawca proponuje również licencjobiorcom poszerzenie oferty o drugą markę – catering dietetyczny „Kura domowa”. Nie wymaga to dodatkowej inwestycji, posiłki można przygotowywać w tym samym lokalu, co wypieki cukiernicze. Trzeba natomiast zatrudnić jedną osobę więcej do ich gotowania.
W cateringu dodatkowo przygotowujemy dwa posiłki mięsne, a dzienny jadłospis uzupełniamy produktami z oferty Fit Cake – wyjaśnia Ewelina Choińska. Przy takim rozwiązaniu dochody z cateringu pozwalają na opłacenie wszystkich kosztów związanych z prowadzeniem biznesu, a obroty z cukierni są już czystym zyskiem.


Zdrowe słodycze / Fit Cake to cukiernia połączona z zakładem produkcyjnym, w której na miejscu wypieka się ciasta, torty, batony, przygotowuje desery, śniadania bez cukru i glutenu.

POPULARNE NA FORUM

Zamknięte lokale

Szanowny Panie Włodzimierzu, Prosimy zamieszczać Pana kolejne komentarze dotyczące zamkniętych lokali M&F w tym wątku, a nie w innych dyskusjach. Powtarzające wypowiedzi...

29 wypowiedzi
ostatnia 21.08.2019
Zamknięte lokale

Zamknięte lokale to MEET & Fit Slow Food ktoś czyli cenzura wszysztko wzięła w jeden komentarz i napisała tylko zamkniete lokale czy strona franchising.pl działa na pewni...

29 wypowiedzi
ostatnia 20.08.2019
Kto może mieć McDonalda?

Wow, bardzo inspirująca historia. Też marzę o swoim MCD! Przy okazji dodam, że mi - roztargnionej dziewczynie też udało się wystartować z biznesem, tyle że mniejszym :)

1 wypowiedzi
ostatnia 18.08.2019
Zamknięte lokale

Najlepiej zapytać się właściciela sieci dlaczego nie otwiera własnych lokali. Po prostu wie, że ten koncept się nie opłaca i dlatego ich nie ma.

29 wypowiedzi
ostatnia 10.08.2019
Zamknięte lokale

Nie polecam tej franczyzy. Brak jakichkolwiek standardów, właściciel nie prowadzi własnego lokalu bo po prostu się to nie opłaca i sam o tym wie. Najgorsze w tym jest to,...

29 wypowiedzi
ostatnia 10.08.2019
Zamknięte lokale

Nie polecam Meet&Fit. Bardzo duża inwestycja, zwrot identyczny jak w Amber Gold - zostajesz z długami. Lepiej oddać środki finansowe na instytucję charytatywną....

29 wypowiedzi
ostatnia 10.08.2019
Zamknięte lokale

Pan Błażejewski właściciel marek 7 Street oraz M&F dba o standardy lokalów 7 Street (koszt otwarcia 200 tys) oraz M&F (koszt otwarcia 90 tys.) a w Szczepankowie pod...

29 wypowiedzi
ostatnia 10.08.2019
Zamknięte lokale

Połączyły się siły w Poznaniu razem meet & fitt to chyba na miejscu a restauracja 7 street tylko na pyszne.pl na wywózkę czy nie wiem w sumie jak w budce po kurczakach...

29 wypowiedzi
ostatnia 09.08.2019