Pieniądze na start / Średni koszt inwestycji w pizzerię, z jakim musi się liczyć przyszły franczyzobiorca marki Gruby Benek, to około 150 tys. zł.
Piątek
28.06.2019
Gruby Benek chce zamknąć ten rok z liczbą 10 nowych otwarć na koncie. Jest już na półmetku.
 

Marka Gruby Benek istnieje na polskim rynku już blisko 20 lat. Sieć liczy dziś ponad 40 pizzerii.
– W tym roku otworzyliśmy już pięć lokali: w Chełmie, Rumi, Łodzi, Zabrzu i jesteśmy w przeddzień otwarcia w Sochaczewie – informuje Katarzyna Włodarczyk-Pięta, członek zarządu spółki Gruby Benek. – W trakcie realizacji są kolejne trzy inwestycje, które planujemy zakończyć na przełomie lata i jesieni. Sądzę, że rok 2019 uda nam się zamknąć liczbą 10 nowych placówek.

Marka chce się rozwijać w miastach liczących około 20-60 tys. mieszkańców. Jednak Gruby Benek chętnie otwiera pizzerie także w dużych aglomeracjach. Najlepsze lokalizacje to wolnostojące obiekty oraz małe parki handlowe.
– Wystrzegamy się dużych galerii, ponieważ uważamy, że niehandlowe niedziele nie sprzyjają prowadzeniu gastronomii w takich obiektach – mówi Katarzyna Włodarczyk-Pięta.

Średni koszt inwestycji w pizzerię, z jakim musi się liczyć przyszły franczyzobiorca marki, to około 150 tys. zł. Każdorazowo przed podpisanemu umowy franczyzowej licencjodawca szacuje wydatki inwestycyjne dla konkretnej lokalizacji. Oprócz tego przygotowuje też projekt technologiczny oraz wizualny sali. Franczyzobiorca otrzymuje kompleksowo rozpisany plan działania na czas realizacji inwestycji, objęty jest również opieką koordynatora z centrali firmy. Licencjodawca zapewnia oprócz tego m.in. bezpłatne szkolenia, system sprzedażowy oraz szeroko zakrojone działania marketingowe, za które odpowiedzialna jest centrala marki. W ubiegłym roku główny nacisk położony był na social media, ale firma organizowała też wspólne kampanie m.in. z Kino Świat, pojawiając się np. na głośnych premierach filmowych.
– Z pewnością 2019 jest dla nas rokiem większej dywersyfikacji działań jeżeli chodzi o marketing – podkreśla Katarzyna Włodarczyk-Pięta. – Przeprowadzimy wspólne działania z minimum sześcioma partnerami, z czego dwaj – Egmont i Playmobil – współpracę z nami rozpoczęli w tym roku.

Dzięki nawiązaniu współpracy z firmą Egmont, która jest wydawcą gier planszowych, komiksów i książek, klienci sieci Gruby Benek będą mogli bezpłatnie grać w pizzeriach w planszówki.
– Z kolei współpraca z firmą Playmobil obejmuje promocję filmu „Playmobil” oraz jednoczesne wprowadzenie programu lojalnościowego do naszej sieci. Kolejny już raz nośnikiem reklamy dla tej akcji krzyżowej będzie nasz karton do pizzy – dodaje Katarzyna Włodarczyk-Pięta. – Ponadto w dalszym ciągu będziemy prowadzili akcje promocyjne z dotychczasowymi partnerami: Kompanią Piwowarską, Coca Colą czy Kino Świat.

Gruby Benek nie pobiera od franczyzobiorców opłat marketingowych. Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 5 tys. zł, miesięczna opłata bieżąca to 1,4 tys. zł. Według zapewnień franczyzodawcy pizzerie stają się rentowne od pierwszego miesiąca działalności. Inwestycja, w zależności od poniesionych kosztów, zwraca się średnio po około 12-15 miesiącach.


Sieć coraz większa / W tym roku Gruby Benek uruchomił już pięć lokali: w Chełmie, Rumi, Łodzi, Zabrzu, a wkrótce otworzy się pizzeria w Sochaczewie.

POPULARNE NA FORUM

Spaghetti po nowemu

dokładnie, co za bzdury ludzie pisze, pewnie nie dbali o biznes, przez co nie zarabiali i sie czepiaja. bo siebie to nigdy. jest to jedna z niewielu sieci, ktore kar nie daja,...

4 wypowiedzi
ostatnia 02.07.2020
MEET & FIT - cenzura/straty/pozew zbiorowy

Nie wyszło w życiu i biznesie to takim hejterom jak Łucja116. Sfrustrowana sytuacją w ktorej musi pisac hejterskie teksty zeby jej szef był zadowolony. Prosta zasada na...

3 wypowiedzi
ostatnia 21.06.2020
Spaghetti po nowemu

Znowu konkurencja albo nieudacznik co powinien zostac na etacie. Nie rozumiem po co ludzie zakladaja tutaj konta zeby zrobic 1 wpis "nie polecam" albo "odradzam" i pozniej juz...

4 wypowiedzi
ostatnia 21.06.2020
Chcę założyć restaurację na zasadach fanchisingu - Sphinx

Czemu na tym forum nie ma zadnych pozytywnych opinii o zadnym biznesie? Tutaj widze nawet wpis z 2009 roku ze Spinx ma zbakurtowac zaraz, a minelo 11 lat i nadl dziala na...

18 wypowiedzi
ostatnia 21.06.2020
MEET & FIT - cenzura/straty/pozew zbiorowy

Konkurencja albo nastepny co mu nie wyszlo. Na tym forum serio jest tylko hejt. To juz kolejny watek, ktory przegladam i na tym forum nie ma ani jednej pozytywnej opinii o...

3 wypowiedzi
ostatnia 21.06.2020
Franczyza Ice and Roll/Cake and Roll

tez chcialam zasiegnac jakichs informacji o franczyzach gastronomicznych na tym forum, ale tutaj poza hejtem jakichs nieudacznikow oraz negatywnymi wpisami konkurencji nie ma...

13 wypowiedzi
ostatnia 21.06.2020
Bobby Burger

Na tym forum serio nie ma zadnych rzetelnych wpisow tylko konkurencja i nieudczanicy lub pechowcy. Nie wiem po co to forum jak od razu widac ze wszystkie wpisy to lipa jest....

12 wypowiedzi
ostatnia 21.06.2020
Western Tortilla lub Western Chicken

Nie ma na tym forum żadnej prawdziwej pozytywnej opinii o franczyzie gastronomicznej chyba ze napisal ja pracownik franczyz. I faktycznie wszystkie negatywne wpisy to wiadac...

6 wypowiedzi
ostatnia 21.06.2020