Logistyka ponad granicami
Na rynku kurierskim jest spora konkurencja. Czym wyróżnia się wasza firma?
Jesteśmy międzynarodową marką, na polskim rynku obecną od 2014 roku. Współpraca z międzynarodową siecią franczyzową to przede wszystkim globalne możliwości, dające lokalne korzyści: wypracowane przez lata standardy i strategie długoterminowego rozwoju. Koncept franczyzowy Mail Boxes Etc. jest prosty, a zarazem innowacyjny. Oferta outsourcingu skierowana do małych i średnich firm jest idealną odpowiedzią na potrzeby polskiego rynku, będącego w fazie profesjonalizacji. Ponadto międzynarodowy charakter sieci ułatwia współpracę z klientami wymagającymi nietypowych rozwiązań. W razie potrzeby możliwa jest kooperacja z zagranicznymi oddziałami w innych krajach. Mail Boxes Etc. to także nowoczesne, zachodnie podejście do franczyzobiorców i przede wszystkim jasne warunki współpracy. Kompleksowe szkolenia obejmują praktyczną stronę prowadzenia biznesu, ale również: zarządzanie operacyjne, zarządzanie ludźmi, sprzedaż i obsługę klienta czy marketing. Franczyzobiorcy w każdej sytuacji mogą korzystać z pomocy ekspertów z centrali
Gdzie szukają Państwo franczyzobiorców?
Nasze obecne punkty zlokalizowane są głównie w większych miastach, gdzie potencjał biznesowy i dostępność sektora małych i średnich przedsiębiorstw są wyraźne. Natomiast nie koncentrujemy się wyłącznie na dużych aglomeracjach. Wbrew pozorom mniejsze, 50-70-tysięczne miasta mają bardzo duży potencjał. Po pierwsze koszty prowadzenia biznesu są sporo niższe, dzięki czemu szybciej można osiągnąć rentowność, a po drugie jest tam dużo lokalnego biznesu, małych i średnich firm, które potrzebują naszych usług.
Jakie są wymagania wobec franczyzobiorców i partnerów?
Od kandydatów oczekujemy otwartości na rozwój i zmianę oraz zmysłu do prowadzenia biznesu. Fajnie, jeśli taka osoba ma doświadczenie w prowadzeniu własnej firmy, jest przedsiębiorcą i chce zdywersyfikować swoją działalność lub pójść w zupełnie nowym kierunku. Mile widziani są kandydaci z doświadczeniem w branży logistycznej, spedycyjnej, kurierskiej, poligraficznej czy szeroko rozumianej sprzedaży.
Jakie są warunki finansowe inwestycji?
Koszty uruchomienia placówki franczyzowej MBE w Polsce są najniższe w całej sieci. Dla porównania: potencjalny franczyzobiorca we Włoszech czy Francji musi zapłacić ok. 60 tys. euro, żeby uruchomić swój oddział. W Polsce koszt inwestycji początkowej zależy oczywiście od kilku czynników tj. wielkości lokalu czy rodzaju sprzętu, na jaki się zdecyduje franczyzobiorca, ale najniższy próg inwestycji zaczyna się już od 20 tys. zł., co sprawia, że „stać na nas” praktycznie każdego.
Oprócz kosztów „na start” franczyzobiorca musi liczyć się z miesięcznymi opłatami franczyzowymi, które naliczane są procentowo. Obecnie jest to 6,5 proc. na rzecz opłat franczyzowych oraz 1,5 proc. tytułem opłaty marketingowej.
Jakie mają Państwo plany na drugą połowę 2019 roku?
Druga połowa 2019 roku i 2020 rok to przede wszystkim wdrażanie nowych projektów oraz intensywny rozwój sieci poprzez otwarcia nowych oddziałów. Ale rozwój sieci w naszym rozumieniu to nie tylko nowe oddziały, ale również stały rozwój obecnych. Stąd też wiele projektów i szkoleń organizowanych dla naszych obecnych franczyzobiorców, dzięki którym nie tylko zwiększają swoją wiedzę, ale i budują relacje wewnątrz sieci, wymieniają się doświadczeniami, nawiązują współpracę. We wrześniu organizujemy globalną konferencję w Atenach, na której będzie ponad tysiąc franczyzobiorców ze wszystkich krajów. To wyjątkowa okazja nie tylko pod kątem inspiracji, wymiany doświadczeń i zdobycia wiedzy, ale również poczucia bycia częścią międzynarodowej sieci.
Ile mają Państwo punktów własnych, a ile franczyzowych?
W Polsce mamy 27 placówek franczyzowych. W całej sieci mamy ich ponad 2,5 tys., oraz ponad 50 zarządzanych centralnie, zlokalizowanych w Hiszpanii i Włoszech.
Rozmawiała Maryla Pałasz
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Miesięczne zarobki partnerów sieci MBE sięgają średnio od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Kto może dołączyć?
60 sprawdzonych pomysłów na biznes można było poznać na wiosennych Targach Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia.
Bez względu na to czy na inwestycję we własną firmę masz kilka, czy kilkaset tysięcy złotych, na Targach Franczyza znajdziesz biznes na miarę grubości swojego portfela.
Marcowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Dowiedz się, w którą franczyzę zainwestować, jak zarabiać w internecie oraz jakie biznesy chętnie otwierają kobiety. Bilet na Targi Franczyza gratis!
15-16 marca na PGE Narodowym w Warszawie odbędzie się wiosenna edycja Targów Franczyza. Kilkadziesiąt sprawdzonych pomysłów na biznes, wykłady znanych i popularnych ekspertów biznesu – tego, kto myśli o otwarciu własnej firmy, nie powinno na nich zabraknąć.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Jeśli marzysz o własnym biznesie, szukasz inspiracji lub chcesz dowiedzieć się więcej o franczyzie – teraz jest idealny moment, by działać!
Marka New York Pizza Department podpisała umowę z masterfranczyzobiorcą w Egipcie. Na przyszły rok zapowiada pierwsze otwarcia na egipskim rynku.
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...