Dobry rok dla sushi
Koku Sushi w tym roku obchodzi 15-lecie. Pod jej szyldem działa dzisiaj 26 lokali w 23 polskich miastach. Pięć z nich powstało w tym roku: w Zawierciu, Grudziądzu, Gnieźnie, Szczecinie i najnowsza, otwarta 12 lipca w Stargardzie koło Szczecina. Pierwszego dnia ten ostatni lokal odwiedziła ponad setka gości.
– Zawsze marzyłem o własnej restauracji. Nie wiedziałem tylko co wybrać, bo oferta na rynku jest teraz naprawdę imponująca – mówi Kamil Łyczko, franczyzobiorca Koku Sushi w Stargardzie. – Decyzja zapadła po wizycie w restauracji Koku Sushi w Legnicy. Marka wydała mi się na tyle silna i z tak dobrze zdefiniowanym produktem, że byłaby w stanie zawalczyć o klienta i wyróżnić się na tle konkurencji także w moim mieście. Wszedłem więc w to.
Sieć ma określoną strategię rozwoju. Bardziej niż na dużych aglomeracjach zależy jej na miastach liczących od 50 do 150 tys. mieszkańców. – Wcześniej zakładaliśmy, że cztery otwarcia w ciągu roku, to satysfakcjonujący przyrost, aby firma się rozwijała i generowała większe zyski – przyznaje Piotr Olechno, jeden ze współwłaścicieli Koku Sushi. – Ale teraz mamy dopiero lipiec, a już wiemy, że tym roku sieć powiększy się co najmniej o siedem nowych lokali. W najbliższych miesiącach powstaną dwie kolejne restauracje w Olsztynie i w Lesznie.
Koku Sushi jest obecnie największą franczyzową siecią sushi barów w Polsce. Proponuje franczyzobiorcom dwa modele współpracy: klasyczny sushi bar i wersję premium. Ten ostatni format marka wprowadziła dopiero w ubiegłym roku, ale działa już w pięciu miastach: w Białymstoku, Łodzi, Krakowie, Szczecinie i Legnicy. Lokale w wersji premium są przestronniejsze, o bardziej nowoczesnym designie, z bogatszym menu i markowymi alkoholami.
– Ponad 60 rodzajów rolek, własna kawa, własne kraftowe piwo specjalnie robione pod sushi, to robi wrażenie na gościach – przyznaje Dariusz Łukaszewicz, właściciel Koku Sushi w Szczecinie.
Koszt uruchomienia restauracji w wersji premium to wydatek rzędu 450 tys. zł. W przypadku mniejszego formatu, czyli sushi baru franczyzodawca szacuje inwestycję na 150-200 tys. zł. Jednorazowa opłata licencyjna za przystąpienie do sieci wynosi 25 tys. zł, miesięczna opłata franczyzowa 2,5 tys. zł. Licencjodawca zapewnia, że lokale stają się rentowne nawet już po dwóch miesiącach.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Popeyes pojawi się w Poznaniu, KOKU Sushi chwali się pierwszym półroczem, a Salad Story odświeża menu. Przegląd tygodnia 13-20 lipca.
W co zainwestować, aby dobrze zarobić – to pytanie nurtuje wielu z nas. Na jakie zarobki mamy szansę we franczyzie?
Moda na sushi wśród Polaków nie przemija. Jak otworzyć własny sushi-bar we franczyzie?
KOKU Sushi opracowało własną odpowiedź na wysoką inflację i wzrosty cen. M.in. dzięki temu miniony rok był dla sieci rekordowy pod względem sprzedaży.
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes są opisane w styczniowym wydaniu magazynu.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...