Biznes w modzie
Co stanowi największe utrudnienie w otwarciu franczyzowego sklepu Quiosque?
Wydaje się, iż głównym problemem jest obecnie sytuacja na rynku pracy. Wskaźniki, które go opisują, takie jak wysokie zatrudnienie, rekordowo niskie bezrobocie, są dobrymi wiadomościami dla gospodarki. Dla nas oznacza to jednak, że coraz trudniej znaleźć wykwalifikowanego doradcę klienta do naszego salonu. Wpływ na tę sytuację ma niewątpliwie wprowadzenie programu 500 +, dzięki któremu wiele kobiet zdecydowało się na pozostanie w domu i opiekę nad dziećmi, a to właśnie kobiety są najbardziej poszukiwanymi pracownikami w naszych sklepach. Przypomnę, że jesteśmy firmą odzieżową, która posiada w swej ofercie wyłącznie damską kolekcję.
W branży odzieżowej jest spora konkurencja. Nie czujecie presji?
Nie. Mamy bardzo dobrze zdefiniowaną klientkę i to pozwala nam bezpiecznie czuć się na rynku, pośród innych marek. Jako nieliczni oferujemy szeroki asortyment sukienek, żakietów, spodni oraz produktów komplementarnych, wspomagany profesjonalną obsługą ze strony naszych doradczyń. Ta unikalna relacja powoduje, że z roku na rok powiększamy bazę naszych stałych klientek.
W związku z wprowadzeniem niehandlowych niedziel wiele marek decyduje się na rozwój sklepów internetowych
My również. Kanał internetowy rozwijamy dynamicznie, ale w stałej łączności ze sklepami stacjonarnymi - funkcjonalności omnichanellowe wprowadzamy stopniowo, aby oba kanały online i offline mogły się rozwijać w kontrolowany sposób. Nasza klientka dużo czasu spędza na stronie Quiosque, ale głównie po to, aby zorientować się w asortymencie. Większość dokonuje zakupów w sklepach stacjonarnych.
Koszty inwestycji w sklep pod szyldem Quiosque są duże?
Aby współpracować z naszą marką należy posiadać lokal, którego optymalna powierzchnia ma metraż od 90 do 150 m2, w mieście powyżej 25 tysięcy mieszkańców. Koszt inwestycji zależy od stanu lokalu. Wynosi on między 1 a 2 tys. zł na1 m2 netto.
Jakie macie plany na drugą połowę 2019 roku?
W dalszym ciągu otwieramy nowe placówki. Tylko w kwietniu otworzyliśmy cztery salony, a w maju bardzo udanie zadebiutowaliśmy ze sklepem w Galerii Młociny w Warszawie. Kontynuujemy także unikalny na rynku projekt „Akademii Menedżerki Quiosque”, przeznaczony dla kierowników sklepów franczyzowych, mający zwiększyć konkurencyjność marki na rynku.
Ile obecnie mają Państwo franczyzobiorców?
Obecnie posiadamy około 90 salonów franczyzowych, co stanowi połowę całej naszej sieci. Większość franczyzobiorców to firmy rodzinne, posiadające 1-2 sklepy.
Grzegorz Tokarczyk, dyrektor ds. sprzedaży i rozwoju marki Quiosque / "Nasza klientka dużo czasu spędza na stronie Quiosque, ale głównie po to, aby zorientować się w asortymencie. Większość dokonuje zakupów w sklepach stacjonarnych". PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Czy stylistka jest tylko dla gwiazd?
/25.06.2025
Nie trzeba być celebrytką ani szefową wielkiej korporacji, by skorzystać z usług stylistki. Kalina Kaczmarek, osobista stylistka działająca pod marką Style Doctor, zdradza, jak wygląda stylowa rewolucja w szafie zwykłego człowieka.
– Szczególnie zależy nam na wysokiej jakości obsługi klientek i w tym zakresie szkolimy naszych partnerów – mówi Grzegorz Tokarczyk, zastępca dyrektora ds. retail marki Gatta.
Czy opłaca się otworzyć sklep z używaną odzieżą? Trendy rynkowe pokazują, że jak najbardziej.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Kobiecość, komfort, klasyczna elegancja – to hasło przewodnie Greenpoint. Firma ubiera polskie kobiety od blisko 30 lat. Do szaf Polek rocznie trafiają ponad 3 miliony produktów marki.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Park rozrywki: biznes z przyszłością
/02.12.2025
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
Czy prawo autorskie jest gotowe na epokę generatywnej sztucznej inteligencji? Marcowy wyrok sądu w Dystrykcie Kolumbii w sprawie dr. Stephena Thalera pokazuje, że obecny system nie nadąża za technologią, a pytanie o autorstwo AI staje się coraz bardziej palące.
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
W tym roku Chinkalnia otworzyła trzy restauracje w Polsce, a jeszcze w grudniu uruchomi lokal na śródziemnomorskiej wyspie.
The Real Pizza Company działa już w Wielkiej Brytanii i Indiach, a teraz chce wejść na polski rynek.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...