Franczyza w stylu fit
Pomysł na catering dietetyczny Fitnezja wziął się z zainteresowania sportem i zdrowym trybem życia.
– Oboje ze wspólniczką skończyliśmy Akademię Wychowania Fizycznego – opowiada Mateusz Podolski, franczyzodawca Fitnezji. – Ja pracowałem jako trener, rozpisywałem plany dietetyczne swoim podopiecznym. I ciągle słyszałem, jak mówią pół-żartem: ale fajnie byłoby, jakby nam to ktoś jeszcze przygotował… I tak narodził się pomysł na catering dietetyczny.
Firma wystartowała ponad dwa lata temu. Siedzibę ma w Gliwicach, ale w swoim zasięgu ma ponad 50 miejscowości w aglomeracji śląskiej. Teraz pomysłodawcy Fitnezji chcą wyjść w Polskę i zbudować sieć franczyzową.
– Niewiele firm cateringowych startuje z franczyzą. Pomyśleliśmy, że to nisza, w którą warto wejść – mówi Mateusz Podolski. – Chcemy zbudować sieć oddziałów w miastach wojewódzkich. W każdym chcielibyśmy mieć po jednym franczyzobiorcy. Być może inaczej potraktujemy np. Trójmiasto, gdzie oddzielnie mogłyby powstać placówki w Gdańsku, Gdyni i Sopocie. Podobnie Toruń i Bydgoszcz, bo obydwa są dużymi miastami i w każdym można otworzyć niezależną franczyzę.
Swoim zasięgiem każdy oddział obejmowałby też najbliższe okolice miasta, w promieniu 15-20 km.
Lokal, auto, szkolenia
Do otwarcia cateringu potrzebny jest lokal o powierzchni min. 80 m2. Nie musi być w centrum, w końcu klienci nie będą tu bywać. A lokal np. na przedmieściu na pewno będzie miał niższy czynsz najmu. Według szacunków licencjodawcy wydatki na remont, adaptację i zakup sprzętu to kwota rzędu 80 tys. zł. Trzeba też kupić lub wyleasingować auto, aby móc dowozić gotowe pakiety posiłków. Wstępna opłata licencyjna wynosi 2 tys. zł. Co miesiąc licencjobiorca płaci także opłatę franczyzową, w wysokości 7 proc. od obrotu netto.
Franczyzobiorcy przechodzą szkolenia, obejmujące zarówno przygotowywanie, pakowanie, dostarczanie posiłków, jak i z zakresu logistyki pracy, obsługi systemu informatycznego.
– Jako franczyzodawca bierzemy na siebie pełną obsługę marketingową i reklamową punktów franczyzowych, także promocję przed ich otwarciem – dodaje Mateusz Podolski. – Oczywiście nasi licencjobiorcy mogą też lokalnie podejmować działania, które pozwolą im na poszerzanie bazy klientów, np. brać udział w imprezach związanych ze sportem, dietetyką, ekologią.
Wydatki na początek / Według szacunków licencjodawcy Fitnezji wydatki na remont i adaptację lokalu oraz zakup sprzętu to kwota rzędu 80 tys. zł. ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Restauracja z kuchnią gruzińską
/04.12.2025
W tym roku Chinkalnia otworzyła trzy restauracje w Polsce, a jeszcze w grudniu uruchomi lokal na śródziemnomorskiej wyspie.
Japońska kuchnia to nie tylko sushi. W lokalach Doskoi zjemy wiele tradycyjnych dań z Kraju Kwitnącej Wiśni, a przy okazji znajdziemy pomysł na biznes.
Sieć pizzerii Gruby Benek otworzyła nowy lokal na bydgoskich Jachcicach. Pierwszy dzień działalności przyniósł duże zainteresowanie klientów i jeden z najlepszych wyników otwarcia w historii marki.
KawoWiniarnia to nowy franczyzowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Czy ma szansę na sukces?
Sfinks Polska notuje wzrost rentowności w III kwartale 2025 r., mimo spadku przychodów jednostkowych. To efekt konsekwentnego przechodzenia na franczyzę.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali