Makarun w galeriach i biurowcach

Inwestycja w lokal / Jak szacuje franczyzodawca, inwestycja w stacjonarny lokal franczyzowy Makaruna powinna zmieścić się w widełkach od 110 do 190 tys. zł netto.
Poniedziałek
19.08.2019
W pierwszym półroczu tego roku Makarun Spaghetti & Salad uruchomił siedem nowych lokali. Wkrótce długo zapowiadane otwarcie w Dubaju.
 

 W 2019 rok marka Makarun Spaghetti & Salad weszła z nowym designem. Zmieniło się logo i wystrój lokali. Odświeżona została karta dań, wprowadzono nowe pozycje, pasty stały się mniej kaloryczne. W niektórych lokalach wprowadzono formułę live cooking  klienci mogą zobaczyć proces przygotowania dań.
– Wszystkie te innowacje miały otworzyć naszą markę na nowe grupy klientów. Byliśmy w ich wprowadzaniu konsekwentni. Postanowiliśmy zaistnieć w kolejnych galeriach handlowych oraz pojawić się w krakowskich biurowcach. Po siedmiu miesiącach widzimy, że inwestycja i zaangażowanie całej firmy w ten proces opłaciło się – podsumowuje Przemysław Tymczyszyn, jeden ze współwłaścicieli sieci Makarun Spaghetti & Salad.
W pierwszym półroczu tego roku sieci przybyło siedem nowych lokali. Z tego dwa, jak zakładali właściciele, w food courtach centrów handlowych: w Gliwicach w Galerii Forum i w Lublinie w Galerii Vivo. Powstały też dwa Makaruny w biurowcach w Krakowie – w styczniu w Orange Office i w czerwcu w Avia Software Park. Prowadzone są jako punkty własne marki (na rozwijanie sieci punktów własnych pozwoliła m.in. sprzedaż części udziałów nowemu inwestorowi, Gastromall Group). Trzy kolejne lokale uruchomili franczyzobiorcy: w Łodzi, Bydgoszczy i w Kaliszu. W najbliższych miesiącach planowane są otwarcia w Sieradzu, Pile, Warszawie, Krakowie oraz Tarnowie. Sieć przygotowuje się także do uruchomienia punktów za granicą m.in.: w Dubaju na słynnej sztucznej palmie w centrum handlowo-gastronomiczym The Pointe Jumeirah (wcześniej zapowiadano, że nastąpi to w sierpniu, teraz jednak marka podaje, że otwarcie odbędzie się we wrześniu).

Jak szacuje franczyzodawca, inwestycja w stacjonarny lokal franczyzowy Makaruna powinna zmieścić się w widełkach od 110 do 190 tys. zł netto. Ale sieć przygotowała też tańszy format, dla inwestorów o mniej zasobnych portfelach. To przenośne pawilony o powierzchni 16 m2. Koszt uruchomienia tego modelu wynosi ok. 100 tys. zł. Ten format – jak zapewnia licencjodawca – sprawdza się np. przy dworcach, stacjach metra, ruchliwych centrach handlowych. Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 16 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 800 zł plus 4 proc. od obrotu, do tego dochodzi opłata marketingowa w wysokości 333 zł.


Przemysław Tymczyszyn, współwłaściciel sieci Makarun Spaghetti & Salad. / Postanowiliśmy zaistnieć w kolejnych galeriach handlowych oraz pojawić się w krakowskich biurowcach.

POPULARNE NA FORUM

Zamkniete lokale to MEET & Fit slow Food

Ktoś zmienił nagłówek bez nazwy logo firmy jakie lokale się zamknęły w związku z tym przypominam jeszcze raz o tym - ciekawe czy ten mój komentarz zniknie szybko

1 wypowiedzi
ostatnia 15.09.2019
Metody na promocję restauracji - wymiana pomysłów

Strona www to podstawa aby myśleć poważnie o marketingu w internecie. W przypadku restauracji najlepiej jeśli będzie to strona z interaktywnym menu restauracji - czyli...

27 wypowiedzi
ostatnia 15.09.2019
Bobby Burger

Co myślicie o tej sieci warto ? Szumnie się ogłaszają otwierają lokale sprzedają akcje gdzieś wyczytałem ze 38 milionów obrotu mieli w zeszłym roku Ktoś ma/ miał...

1 wypowiedzi
ostatnia 11.09.2019
Burgery Neet & Fit Złotów

Żadna nowość, marża na poziomie sklepu spożywczego, produkty w cenie 20% większe niż ceny na rynku. Z chwile pozostałe lokale sie pozamykają. Ale właściciel piszę o...

2 wypowiedzi
ostatnia 06.09.2019
Burgery Neet & Fit Złotów

Z końcem sierpnia 2019 roku został zamknięty całkowicie lokal w Złotowie a szkoda bo to jeden z najstarszych lokali tej sieci to już jakieś 13 - 14 zamknięcia lokali...

2 wypowiedzi
ostatnia 31.08.2019
Zamknięte lokale

Szanowny Panie Włodzimierzu, Prosimy zamieszczać Pana kolejne komentarze dotyczące zamkniętych lokali M&F w tym wątku, a nie w innych dyskusjach. Powtarzające wypowiedzi...

29 wypowiedzi
ostatnia 21.08.2019
Zamknięte lokale

Zamknięte lokale to MEET & Fit Slow Food ktoś czyli cenzura wszysztko wzięła w jeden komentarz i napisała tylko zamkniete lokale czy strona franchising.pl działa na pewni...

29 wypowiedzi
ostatnia 20.08.2019
Kto może mieć McDonalda?

Wow, bardzo inspirująca historia. Też marzę o swoim MCD! Przy okazji dodam, że mi - roztargnionej dziewczynie też udało się wystartować z biznesem, tyle że mniejszym :)

1 wypowiedzi
ostatnia 18.08.2019