Otwieramy kebab
Ile trzeba mieć pieniędzy na inwestycję?
Wystarczy zaledwie 20 tys. zł na start, żeby zostać właścicielem przyczepy gastronomicznej Bafra Kebab. A zarobić na czysto można około 13 tys. zł miesięcznie. Na dodatek biznes można prowadzić zdalnie i łączyć go z pracą na etacie.
Gdzie otwieracie punkty?
Przyczepy Bafra Kebab usytułowane są w miejscowościach zamieszkałych przez co najmniej 7 tys. mieszkańców oraz w dużych miastach przy centrach handlowych, parkach biurowych, kampusach czy dworcach. Mamy w firmie dział komercjalizacji. To sztab ludzi, którzy jeżdżą po Polsce i szukają optymalnych lokalizacji dla naszych biznesów oraz negocjują stawki najmu. Sieć Bafra Kebab ma obecnie ok. 30 zarezerwowanych lokalizacji. Osoby zainteresowane otwarciem tego biznesu nie muszą szukać lokalizacji na własną rękę, bo otrzymują ją od franczyzodawcy.
Na jak długo podpisywana jest umowa najmu?
Umowa najmu podpisywana jest najczęściej na rok z miesięcznym okresem wypowiedzenia. Dzięki temu franczyzobiorca nie jest na długie lata przywiązany do jednej lokalizacji. Mobilność jest naszym mocnym atutem. W przeciwieństwie do biznesów stacjonarnych, możemy zmienić lokalizacje i przenieść się w bardziej atrakcyjne miejsce. Franczyzobiorca, który rozpoczyna działalność pod szyldem Bafra Kebab otrzymuje gotową, w pełni wyposażoną przyczepę. Franczyzobiorca może niemal natychmiast zacząć działalność.
Jakie lokalizacje preferujecie?
Interesują nas lokalizacje na zewnątrz obiektów handlowych, a konkretnie przy wejściu, gdzie jest największa kumulacja klientów, a punkt jest bardziej widoczny. Takiej gwarancji nie daje natomiast lokalizacja w środku obiektu. Większość kupujących ma utarte ścieżki zakupowe, które prowadzą do konkretnych sklepów, przez co pozostałe są omijane. Podstawą naszego biznesu jest widoczność, tym bardziej że produkty, które oferujemy, kupowane są pod wpływem chwili. Ponadto dzięki zewnętrznym lokalizacjom firma omija problem niehandlowych niedziel.
Dlaczego kebab?
Bafra Kebab to trzeci koncept Sweet Gallery (obok Lodolandii i Kołacza na Okrągło). Postawiliśmy na kebab, bo to bardzo popularny produkt, smaczny i chętnie spożywany. Chcieliśmy, żeby ich smak był wyjątkowy, bo wiadomo wtedy, że klient wróci i co więcej, przyprowadzi inne osoby. Przewagą konceptu Bafra Kebab jest mięso robione według własnej receptury. Gwarantujemy najwyższej jakości, wyselekcjonowane mięso, przygotowane z dodatkiem autorskiej mieszanki przypraw i ziół. Sosy również przygotowywane są według naszej receptury. Do tego dochodzi dopracowana w szczegółach strategia sprzedaży i dostaw, co gwarantuje świeżość i najlepszy smak.
Ile wynosi koszt inwestycji?
Koszt inwestycji w pełni wyposażoną przyczepę Bafra Kebab wynosi ok. 109 tys. zł. Na rozpoczęcie działalności wystarczy zaledwie 20 tys. zł, a reszta kwoty jest leasingowana. W pełni wyposażony punkt Bafra Kebab posiada m.in: urządzenia do pieczenia mięsa, grill, frytownicę, opiekacz, chłodnie, zamrażarkę, stół chłodniczy sałatkowy oraz system monitoringu. Zwrot zainwestowanego kapitału następuje po 2-3 miesiącach, natomiast całości wraz z leasingiem w ciągu 2 lat.
Ile można zarobić?
Miesięczna sprzedaż z jednej przyczepy Bafra Kebab wynosi ok. 42 tys. zł. Po odliczeniu czynszu, tzw. food costu, pensji pracowników, opłaty franczyzowej, rachunków za prąd, księgowość czy ubezpieczenia, w kieszeni franczyzobiorcy zostaje około 13 tys. zł zysku. Są również punkty, które osiągają miesięczną sprzedaż na poziomie 80 tys. zł. W ciągu roku na jednym punkcie franczyzobiorca może zarobić nawet ponad 150 tys. zł.
Wśród franczyzobiorców Bafra Kebab jest wiele osób, które również są właścicielami punktów pod marką Lodolandia i Kołacz na Okrągło. To doskonały sposób na rozwój biznesu i zróżnicowanie oferty. W ten sposób oprócz słodkości mają do zaoferowania kuchnię wytrawną, dzięki czemu zyskują nową grupę klientów.
Jak długo trwa otwarcie punktu?
Aby wystartować z biznesem, potrzeba zaledwie dwóch tygodni od pierwszego spotkania z franczyzodawcą. W tym czasie partnerzy m.in.: przechodzą szkolenie, pozyskują wiedzę z zakresu zarządzania biznesem i personelem. Mile widziane są osoby, które miały już styczność z biznesem gastronomicznym lub ukończyły szkołę gastronomiczną czy hotelarską. Nie jest to jednak konieczne. Mamy wielu franczyzobiorców, którzy nie pracowali wcześniej w branży i świetnie sobie radzą. Nasz system szkoleniowy pozwala szybko wdrożyć się w działalność. Sweet Gallery organizuje również cykliczne szkolenia w trakcie prowadzenia biznesu, jak np. przy okazji zmiany menu.
Ile obecnie macie punktów pod wszystkimi markami?
Pod szyldem Bafra Kebab, Lodolandia, Kołacz na Okrągło funkcjonuje ponad 600 punktów. Część z nich pod szyldem Ice and Roll (Lodolandia) oraz Cake and Roll (Kołacz na Okrągło) znajduje się w Europie, m.in.: na Słowacji, w Czechach, w Niemczech, w Wielkiej Brytanii, we Francji i w Hiszpanii. Wkrótce dojdą kolejne kraje, również spoza Europy, jak np. Australia.
A ile punktów funkcjonuje pod marką Bafra Kebab?
Bafra Kebab, która rozpoczęła rozwój w 2017 roku, posiada obecnie 30 punktów. Do końca roku pod marką ma funkcjonować dodatkowych 30 punktów, a w 2020 roku kolejnych 50. Mamy ambitne plany. Dostrzegamy ogromny potencjał biznesu.
Rozmawiała Magdalena Kurda

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Sweet Gallery utrzymuje szybkie tempo rozwoju. W bieżącym roku planuje ok. 450 nowych otwarć.
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Dowiedz się z nowego numeru magazynu "Własny Biznes FRANCHISING".
To, że poszedłeś pracować na etat, nie oznacza, że całe życie tak musi być. Kup listopadowy numer "Własny Biznes FRANCHISING", odważ się i zmień swoje życie zawodowe.
Franczyzobiorca rzucił korporację dla rodziny i rozpoczął własny biznes. Wiosną tego roku otworzył własny punkt Bafra Kebab i już myśli o kolejnych.
Październikowy numer "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży. Znajdziesz w nim gratisowy bilet wstępu na Targi Franczyza!
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali