Eurocash stawia na technologię
Według danych firmy badawczej PMR udział sklepów małoformatowych w całym rynku FMCG w Polsce wynosi 44 proc. Jego aktualna wartość to ok. 128 mld zł brutto. Luis Amaral, prezes zarządu Grupy Eurocash uważa, że mija już czas hipermarketów i dyskontów, natomiast nadchodzi era małych niezależnych sklepów.
– Dla dzisiejszego konsumenta cena nie jest już najważniejszym czynnikiem. Bardziej liczą się takie aspekty, jak bliskość sklepu, wygoda robienia zakupów, jakość produktów – podkreśla Luis Amaral. – Pojawił się nowy trend: konsumenci są dziś w stanie wydać więcej, na produkt odpowiadający ich potrzebom. Rośnie również wartość budżetu, którym rozporządzają klienci, a z drugiej strony społeczeństwo się starzeje i spada średnia liczba osób w jednym gospodarstwie domowym. To także czynniki, które mają wpływ na wzrost trendu robienia mniejszych zakupów w najbliższym sklepie.
Od września 2019 roku Eurocash udostępnił właścicielom sklepów małoformatowych platformę marketplace – eurocash.pl Market. Znajdą się na niej produkty m.in. niszowe, ekologiczne, lokalne, od dużych i małych producentów, limitowane, nie tylko spożywcze, ale także przemysłowe, jak. np. zabawki czy agd. Jak podkreślają przedstawiciele Eurocashu, na platformie będzie mógł się zarejestrować każdy, kto ma do sprzedania dobry produkt.
– Wyobraźmy sobie, że do tej pory przedsiębiorca mógł zamówić do swojego sklepu ok. 11 tys. produktów. Teraz, dzięki eurocash.pl Market, ich liczba docelowo wzrośnie nawet do pół miliona – podkreśla Luis Amaral. – Poza tą znaczącą zmianą w zakresie oferty, jest jeszcze inna, według mnie dużo istotniejsza. Dyskonty w Polsce w większości swoich placówek sprzedają takie same produkty. Na półkach mają ich średnio ok. 2 tys. Oznacza to, że mają jedną, uniwersalną ofertę i strategię dla każdego konsumenta, w każdym miejscu w Polsce. Jednak przyszłość w handlu będzie należeć do tych, którzy będą potrafili dostosować się do konsumenta indywidualnie. Widać to już po rosnącym znaczeniu rynku e-grocery i zakupów w internecie. Chcemy kupować to, czego naprawdę potrzebujemy i kiedy chcemy. Eurocash.pl Market pozwoli detalistom stworzyć własną strategię, w pełni dopasowaną do konsumentów z ich lokalnego otoczenia. Będą mogli zamówić za jej pośrednictwem te towary, których życzą sobie ich klienci.
Przyszłość w technologii
Jak działa platforma? Eurocash.pl Market to platforma typu marketplace, która połączy bezpośrednio producentów towarów z ok. 10 tys. klientów Grupy Eurocash (docelowo 80 tys.), działających w ramach sieci takich jak Lewiatan, abc, Gama, Euro Sklep, Duży Ben czy Groszek. Z platformy będą mogli korzystać również przedsiębiorcy niezrzeszeni, którzy kupują towar w hurtowniach Eurocashu. Użytkownicy eurocash.pl Market będą mogli zamawiać produkty spoza bieżącej oferty hurtowej Eurocashu, z dostawą albo bezpośrednio od producenta (czy dystrybutora), albo razem z zamówieniem realizowanym z hurtowni Grupy Eurocash.
Przypomnijmy, że rok temu Grupa Eurocash uruchomiła platformę e-commerce B2B eurocash.pl, skierowaną do właścicieli sklepów, zaopatrujących się w hurtowniach Eurocash. Aktualnie korzysta z niej ok. 10 tys. przedsiębiorców.
– Dzięki wdrożeniu tego rozwiązania, wartość sprzedaży w kanałach elektronicznych w Grupie Eurocash wzrośnie do końca 2019 roku o ok. pół miliarda złotych, czyli do 3,5 mld zł versus 3 mld w 2018 roku – mówi Tomasz Polański, dyrektor generalny Eurocash Dystrybucja. – Ewenementem jest wzrost wartości sprzedaży poprzez kanał mobilny. W zeszłym roku właściciele sklepu kupili towar o wartości 350 mln zł przy użyciu smartfona. Do końca 2019 roku ten wynik się podwoi i wartość sprzedaży sięgnie ok. 700 mln zł. Myślę, że wzrost ten najlepiej pokazuje zmianę świadomości detalistów, ich coraz większą otwartość na nowe technologie. Prognozujemy, że do 2022 roku z naszej platformy eurocash.pl będzie korzystać już jedna czwarta całego rynku małoformatowego w Polsce. Wówczas wartość sprzedaży kanałami elektronicznymi powinna wynieść ok. 6,5 mld zł.
Eurocash chce dalej inwestować w nowe technologie, w przygotowaniu jest m.in. mobilna wersja platformy eurcash.pl Market. Zakładane wydatki na rozwój technologiczny to kwoty rzędu 20-30 mln zł rocznie.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

W czasie pandemii Lewiatan Holding stworzył specjalny fundusz, zapewniający pomoc finansową właścicielom sklepów działających w sieci. Znalazło się w nim 10 mln zł.
W 2020 roku do sieci Groszek dołączyło o 100 sklepów więcej niż w poprzednim. W tym roku firma chce rosnąć jeszcze szybciej.
Wesołe czepki dla lekarzy, ubranie na złamanie, kawiarenka snu, suwaki do sznurowanych butów... Biznes można zrobić (prawie) na wszystkim. Trzeba tylko mieć pomysł.
– W czasie pandemii potwierdziło się, jak duże znaczenie odgrywa bliska relacja z lokalną społecznością – mówi Anna Kulczyk-Szymańska, franczyzobiorczyni PSH Lewiatan.
Mieszkanie na wynajem, giełda, e-biznes, własna firma we franczyzie – sprawdź, w co warto zainwestować, żeby osiągnąć jak największe zyski.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Pandemia kiedyś się skończy, czego wszyscy nie możemy się już doczekać. Jaki biznes wybrać na postpandemiczne czasy?
W nowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING" podpowiadamy, w jaki biznes zainwestować, żeby zwiększyć swoje szanse na godziwe zyski.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Żabka stawia na rozwój w mniejszych miejscowościach i otwiera swój siedmiotysięczny sklep.
W jaki biznes zainwestować, żeby zwiększyć swoje szanse na godziwe zyski? Oto nasze podpowiedzi.
POPULARNE NA FORUM
Praca licencjacka o franczyzie w branży spożywczej
Mogę podpowiedzieć jeżeli chodzi o wady;) ale w wiadomości prywatnej.
Sprawdzony format, elastyczne podejście
wow jaki świetny system (oczywiście dla franczyzodawcy). Biorco jak masz nadmiar gotówki, lubisz pracować 17h/dobę i lubisz spłacać długi ten system jest dla Ciebie:)
Piekarnia - franczyza
Witam z chęcią dowiem się czegoś więcej na temat prowadzenia piekarni ( franczyzy ) Putka ; Grzybki
Praca licencjacka o franczyzie w branży spożywczej
Witam, Jestem w trakcie pisania pracy licencjackiej w branży spożywczej, i głównie skupiam się na franczyzach Żabki oraz Carrefour. Czy przedsiębiorcy korzystający z...
Husse (sprzedaż karmy) - opinie
Polecam współpracę z firmą HUSSE w Polsce wszystko jest ok wkład na wejście nie wielki. Plusem jest to że jak znajdziesz klienta raz i wypróbuję karmę HUSSE to na 80...
Husse (sprzedaż karmy) - opinie
Witam Poszukuje opinii na temat współpracy z firmą Husse. Czy ktoś może się wypowiedzieć. Dzięki i Pozdrawiam
Franczyza z Carrefour
Chcesz pracować na własny rachunek. Nie masz pomysłu na biznes. Carrefour proponuje sprawdzony koncept franczyzowy w trzech formatach: Carrefour Express Convenience -...
Liquider Store
Witam. Czy ktoś z państwa podzieli się opinią na temat współpracy z Liquider Store? Jestem zainteresowany, ale chcę wiedzieć jak najwięcej, czy warto, itd.? Bardzo...