Duża sieć / Polska Sieć Handlowa Lewiatan jest jedną z największych sieci franczyzowych w Polsce.
Czwartek
03.03.2022
W ubiegłym roku otworzyły się 204 sklepy pod szyldem Lewiatana. Jak sobie radzą franczyzobiorcy marki?
 

Polska Sieć Handlowa Lewiatan jest jedną z największych sieci franczyzowych w Polsce. Dzisiaj liczy 3 220 sklepów i ponad 2100 przedsiębiorców, którzy generują obrót ponad 13,3 mld zł. oraz zatrudniają około 30 tys. pracowników.  W ubiegłym roku otworzyły się 204 sklepy pod szyldem Lewiatana.

Warunki współpracy

Najważniejsze warunki nawiązania współpracy z siecią PSH Lewiatan, to posiadanie własnego punktu handlowego w odpowiedniej lokalizacji, dobra opinia w środowisku kupieckim, stabilna sytuacja finansowa oraz gotowość do realizacji przyjętej strategii działania.  

– Zapraszamy do współpracy przedsiębiorców, właścicieli samoobsługowych sklepów spożywczych, osoby zaradne i ambitne, dla których ważne jest bycie częścią silnej organizacji, a jednocześnie zachowanie autonomii – mówi Robert Rękas, prezes PSH Lewiatan.

Dodaje, że franczyzobiorcy mogą liczyć na wiele korzyści finansowych. Wynikają one przede wszystkim z kontraktów centralnych i regionalnych oraz wypłat, które przedsiębiorcy otrzymują z tego tytułu. Ważnym aspektem są też oszczędności wynikające z umów okołobiznesowych, które negocjowane na poziomie centralnym oznaczają dla pojedynczego przedsiębiorcy zdecydowanie lepsze warunki finansowe – niemożliwie do osiągnięcia w pojedynkę. 

– Zrzeszanym franczyzobiorcom Lewiatan daje możliwość współtworzenia, współdecydowania i współodpowiedzialności za rozwój sieci, oferując najlepsze warunki i rozwiązania, aby mogli aktywnie rozwijać swój biznes – mówi Robert Rękas.  

Ireneusz Wróbel, franczyzobiorca, ceni sobie w Lewiatanie to, że jest to polska franczyza. Reprezentują ją lokalni właściciele sklepów rodzinnych.

– Jest to franczyza, która posiada jeden z najwyższych realnych wskaźników retro netto. W tej chwili Lewiatan jest na trzecim miejscu w rankingu franczyz dotyczącym rynku tradycyjnego. Dodatkowo franczyzobiorcy dostają duże wsparcie operacyjne w postaci gazetek, doradcy klienta, doradcy do spraw produktów świeżych, reklamy radiowej i telewizyjnej, marki własnej z ponad 500 indeksami, szkoleń – mówi Ireneusz Wróbel.

Trudny rok

Współpracę z siecią PSH Lewiatan w 1997 roku rozpoczął jego tata. Był jednym z założycieli spółki regionalnej Lewiatan Podkarpacie.

– Wtedy mieliśmy jeden sklep o powierzchni 50 m2. Była to nowa franczyza na terenie południowej Polski. Już wtedy Lewiatan wyróżniał się potężną liczbą kontraktów centralnych i najniższymi kosztami franczyzy. Od samego początku współpraca układała się zadowalająco, co pozwoliło nam otwierać kolejne sklepy w sieci Lewiatan – mówi Ireneusz Wróbel.

Wszystkie jego sklepy znajdują się na terenie województwa podkarpackiego w promieniu 30 km od Dębicy. Są to sklepy o powierzchni ponad 250 m2 każdy. Zatrudnienie w nich wynosi 120 osób.

Miniony rok był trudny dla Ireneusza Wróbla.

– To był kolejny słaby rok pod względem obrotów na sklepach. Nadeszła nowa era zakupów, klienci mają dzisiaj inne przyzwyczajenia. Ważna jest dla nich jakość, ale przede wszystkim cena – mówi Ireneusz Wróbel.

W minionym roku rosła też inflacja, koszty prądu i gazu oraz utylizacji śmieci.

– To wszystko negatywnie wpływa na nasz biznes. Ceny prądu wzrosły o 100 proc, a gazu o 300 proc. To dla nas armagedon – mówi Ireneusz Wróbel.

Bieżący rok jest jedną wielką niewiadomą. Duże wyzwanie stanowi Polski Ład.

– Podejrzewam, że wiele słabiej zarządzanych biznesów w tym roku wyda swoje ostatnie tchnienie – mówi Ireneusz Wróbel.

WIZYTÓWKA SIECI PSH LEWIATAN

Sieć sklepów spożywczych

  • liczba placówek - 3220
  • liczba otwarć w 2021 roku – 204
  • kwota inwestycji – ustalana indywidualnie

Ireneusz Wróbel, franczyzobiorca PSH Lewiatan / "Miniony rok był trudny dla naszych sklepów. Bieżący też będzie sporym wyzwaniem".
Dominika Pronarska
dziennikarz