Lokal na miarę / Wymagana powierzchnia lokalu to 80-100 m kw., tyle potrzeba, aby towar w sklepie mógł być odpowiednio wyeksponowany.
Wtorek
10.12.2019
Justyna Muchacka prowadzi kilka franczyzowych sklepów odzieżowych. Na współpracę z którym franczyzodawcą postawiła?
 

Justyna Muchacka wspólnie z mężem prowadzi salon Penny Black w Warszawie. Sklep przejęliśmy od poprzedniego właściciela w 2016 roku. Rok funkcjonowaliśmy bez zmian, a we wrześniu 2017 roku po miesiącu prac, otworzyliśmy salon w nowym koncepcie marki, który był w tamtym momencie jednym z pierwszych w Europie – mówi Justyna Muchacka.

Ale, jak zaznacza franczyzobiorczyni, salon Penny Black nie jest jedynem sklepem, którym zarządzają. Współpracę z marką GPoland kontynujemy od 8 lat. Razem z mężem prowadzimy kilka salonów odzieżowych, które znajdują się w portfolio marki GPoland. W galerii Millenium Hall w Rzeszowie mamy takie marki, jak: Made in M, Marella, Liu Jo oraz MayWay Concept Store, który jest naszym autorskim pomysłem. Prowadzimy także sprzedaż marek premium w tym: Hugo Boss, Patrizia Pepe, Calvin Klein Jeans, Coach, Tommy Hilfiger, Antony Morato i wiele innych. Natomiast w Silesia City Center w Katowicach znajduje się nasz salon Max & Co, a w Galerii Bronowice w Krakowie outlet MayOutWay – mówi Justyna Muchacka.

Franczyzobiorczyni zaznacza, że biznes, który prowadzi jest opłacalny. Ale… niezwykle istotne są lokalizacja oraz warunki najmu lokalu. – Konkurencja jest bardzo duża, ale dotyczy ona wielu branż. Rynek marek premium w Polsce jest dość chłonny. Istotne jest, aby na początku wybrać markę, w którą się wierzy oraz znaleźć odpowiednią lokalizację. Kolejny ważny aspekt to dobór kolekcji, odpowiednia analiza sprzedaży i trendów oraz dbanie o obsługę na najwyższym poziomie – dodaje Justyna Muchacka.

Franczyzobiorca zaopiekowany

Małżeństwo przekonuje, że współpraca zarówno z agencją, jak i bezpośrednio z przedstawicielami Penny Black przebiega bardzo sprawnie. –  Owszem na początku pojawiły się trudności, ale nie były to problemy dużej wagi. Skomplikowany był remont salonu, ponieważ chcieliśmy go zrobić w krótkim czasie. Mieliśmy umowę najmu z centrum handlowym oraz towar w magazynie, a każdy dzień przerwy oznaczał brak obrotu i dodatkowe koszty. Tak jak wspominałam, byliśmy jednym z pierwszych salonów w nowym koncepcie, stąd te trudności. Na szczęście ostatecznie wszystko wyszło bardzo dobrze – dodaje Justyna Muchacka.

Agencja GPoland wspiera franczyzobiorców  na każdym etapie współpracy. – Przedstawiciele GPoland służą pomocą w trakcie zamawiania towaru, organizacji eventów, aranżacji lokali itp. Oczywiście możemy liczyć również na cykliczne szkolenia, które usprawniają pracę personelu – dodaje Justyna Muchacka.

Inwestycja we własny salon wynosi 650 euro za metr kwadratowy. Koszty wyposażenia wraz z zakupem towaru szacowane są na około 200 tys. euro rocznie. Franczyzodawca przygotowuje biznesplan, pomaga w znalezieniu odpowiedniej lokalizacji.

– Wymagana powierzchnia lokalu to 80-100 m2, tyle potrzeba, aby towar w sklepie mógł być odpowiednio wyeksponowany. Jeśli franczyzobiorca nie ma własnego lokalu, to pomagamy w negocjacjach cenowych z galeriami handlowymi lub w wynajmie odpowiedniego miejsca w mieście. Ale i od tego mamy odpowiednich specjalistów. Dział rozwoju w tej kwestii monitoruje rynek, aby nie fundować sobie niepotrzebnych niespodzianek – tłumaczy Monika Szurgo,t business development manager Gpoland.


Justyna Muchacka, franczyzobiorca marki GPoland / "Przedstawiciele GPoland służą pomocą w trakcie zamawiania towaru, organizacji eventów, aranżacji lokali itp. Oczywiście możemy liczyć również na cykliczne szkolenia, które usprawniają pracę personelu".

POPULARNE NA FORUM

Moodo- czy warto ?

hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...

4 wypowiedzi
ostatnia 07.05.2024
Moodo- czy warto ?

hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...

4 wypowiedzi
ostatnia 07.05.2024
Moodo- czy warto ?

hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...

4 wypowiedzi
ostatnia 07.05.2024
Klienci patrzą na metkę

dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek

2 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2024
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka

38 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?

Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna

4 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq

Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...

27 wypowiedzi
ostatnia 19.12.2022
Klienci patrzą na metkę

Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...

2 wypowiedzi
ostatnia 18.10.2022