Lodziarnie przez cały rok
W poprzednim sezonie pod szyldem „u Lodziarzy” działało blisko 100 lodziarni. Jak podkreśla franczyzodawca, dużą popularnością cieszyły się szczególnie formaty mobilne (stylizowane riksze i ice-trucki). Można je było spotkać w 24 miastach.
– Riksze świetnie sprawdzają się przy sprzedaży w parkach, na deptakach czy w centrach miast. Umożliwiają także zmianę lokalizacji w dowolnym momencie. Ale to nie wszystko. Wielu naszych franczyzobiorców wykorzystuje je nie tylko wiosną czy latem, ale również w innych porach roku, jako atrakcje podczas eventów, imprez firmowych czy wesel – mówi Paulina Daniłowicz, manager rozwoju sieci „u Lodziarzy”.
Przez cały rok
W nadchodzącym roku sieć zamierza nadal intensywnie poszerzać swoją mobilną flotę. Ale to nie jedyne plany. Dla obecnych i przyszłych partnerów przygotowuje także sporą zmianę w modelach współpracy – sprzedaż całoroczną. W tym celu opracowuje specjalne zimowe menu.
– Sprzedaż całoroczna nie jest niczym nowym w naszej sieci. Stacjonarne lodziarnie z częścią kawiarnianą lub wyspy w galeriach handlowych z powodzeniem mogą funkcjonować także w okresie jesienno-zimowym – tłumaczy Paulina Daniłowicz. – Z naszych obserwacji wynika jednak, że aby lodziarnia sprawnie działała w chłodniejszych miesiącach, powinna oferować specjalne menu, w którym lody są jedynie dodatkiem do kaw, deserów czy ciast. Obecnie trwają prace nad przygotowaniem tych zimowych propozycji. Wśród nich pojawią się karmelitki, czyli minigofry w rożku, gofry piernikowe (idealne nie tylko na święta) czy minipączki z dziurką. Deserów tych można już spróbować w niektórych punktach, np. w Białymstoku.
Format do wyboru
Franczyzobiorca Wytwórni Lodów Polskich „u Lodziarzy” ma do wyboru dwa modele lodziarni stacjonarnej, kilka możliwości współpracy mobilnej, albo otwarcie wyspy w galerii handlowej. Najdroższym rozwiązaniem jest lodziarnia połączona z wytwórnią, gdzie lody produkowane są na miejscu – to koszt w granicach 100 tys. zł netto. Koszt adaptacji lodziarni stacjonarnej (bez produkcji) wynosi ok. 25 tys. zł netto. Rikszę można wynająć już za 6 tys. zł netto. Natomiast inwestycja w wyspę lodową to wydatek od 20 tys zł netto. Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci. Wysokość opłaty franczyzowej różni się w zależności od formatu. W przypadku lodziarni stacjonarnej wynosi 800 zł netto miesięcznie i jest płatna przez 6 miesięcy (kwiecień-wrzesień). Punkt mobilny wiąże się z kosztem 500 zł netto miesięcznie. Należność za wyspę lodową to wydatek rzędu 600 zł netto, przez cały rok.
– Franczyza lodowa to biznes, w którym istnieje możliwość uzyskania bardzo szybkiego zwrotu z inwestycji. Wielu naszych partnerów osiąga go już po pierwszym sezonie, czyli zaledwie kilku miesiącach działalności – zapewnia Paulina Daniłowicz.
Wsparcie dla partnerów
Franczyzobiorcy „u Lodziarzy” mogą liczyć na wsparcie ze strony licencjodawcy, które obejmuje m.in. przekazanie wiedzy z zakresu zarządzania biznesem, sprzedaży lodów, obsługi klientów, prowadzania akcji marketingowych.
– Dla osób, które zdecydują się na własną wytwórnię, oferujemy także specjalny autorski kurs, po którym będą mogły samodzielnie produkować lody – dodaje Paulina Daniłowicz. – Nasza pomoc obejmuje także indywidualny plan zagospodarowania lokalu, projekt reklamy zewnętrznej, wsparcie marketingowe, centralne zaopatrzenie i stałe dostawy.
W tym roku marka chce także kontynuować rozwijanie swojej aplikacji mobilnej, która zadebiutowała wiosną. W przeciągu kilku pierwszych miesięcy działalności skorzystało z niej 19 tys. użytkowników, którzy zrealizowali ponad 23 tysiące kuponów promocyjnych.
– Naszym celem jest, aby aplikacja stała się głównym kanałem kontaktu z klientami. Za jej pośrednictwem mogą oni bowiem poznać aktualną ofertę ulubionej lodziarni, skorzystać z atrakcyjnych rabatów czy ocenić smak lodów. Mamy nadzieję, że aplikacja na trwałe zapisze się w świadomości naszych gości, jako przydatne narzędzie, ułatwiające dokonanie zakupu – mówi Paulina Daniłowicz.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Intermarché obniża ceny, So Coffee nie chce marnować jedzenia, a Multi Ice Group podlicza otwarcia. Przegląd tygodnia 10-17 lutego.
Statystyczny Kowalski zjada 5 l lodów rocznie. A pewnie mógłby nawet czterokrotnie więcej, jak np. przeciętny Amerykanin. Branża lodowa ma więc spory potencjał. Jak otworzyć lodowy biznes?
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes przeanalizowaliśmy w marcowym wydaniu magazynu.
Podsumowania, plany i nowe otwarcia – w nowym roku franczyzobiorcy nie próżnują. Przegląd tygodnia 8-13 stycznia.
Na pewno taki, w którym franczyzobiorcy mogą liczyć na solidne wsparcie franczyzodawcy. Przedstawiamy kilkadziesiąt konceptów franczyzowych, w których inwestycję warto rozważyć w 2023 roku.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...