Jak przetrwać zimę w lodziarni
W ostatnim sezonie wiosenno-letnim Polacy zjedli w sumie 114,5 mln litrów lodów. Według ekspertów było to o ponad 5,5 mln litrów mniej niż rok wcześniej, za to pobity został rekord wartości sprzedaży, która wyniosła ponad 1,6 mld zł. Okazuje się jednak, że lody to nie tylko sezonowy przysmak. Z badania „Czy jemy lody zimą?” przeprowadzonego przez Instytut Kantar Public na zlecenie marki Bracia Koral wynika, że 64 proc. Polaków sięga po lody właśnie także zimą. Większość (blisko 80 proc.) lubi ten deser niezależnie od pory roku. Jak więc radzą sobie lodziarnie zimą?
– Na pewno zimą widać różnicę w poziomie sprzedaży lodów, lato jest pod tym względem lepsze – nie ukrywa Artur Czoska, dyrektor ds. franczyzy marki Cart d”Or Cafe. – Jednak nasze lodziarnio-kawiarnie mają bardzo szerokie menu, które dodatkowo modyfikujemy sezonowo. Na zimę wprowadzamy np. gorące czekolady, smakowe kawy i herbaty. Poza tym można u nas zjeść ciasta, w niektórych punktach też kanapki i sałatki.
Lodziarnie nie tylko w galerii
Sieć Carte d’Or Cafe miniony rok zamknęła liczbą 40 lodziarnio-kawiarni.
– W 2019 roku skupiliśmy się na rebrandingu naszych lokali, otworzyliśmy też jedną nową lodziarnię, w Tarnowie – informuje Artur Czoska. – Część umów najmu na placówki skończyła się i nie przedłużaliśmy ich. Niestety centra handlowe nie są skore do renegocjowania umów, pomimo tego, że w Polsce mamy niedziele niehandlowe, które znacząco wpłynęły na warunki prowadzenia biznesu.
Właśnie niehandlowe niedziele, które już na stałe wpisały się w handlowy krajobraz Polski spowodowały, że marka – która do tej pory lokowała lodziarnie wyłącznie w galeriach handlowych – teraz szuka innych możliwości.
– Zapewne w tym roku pojawią się nasze pierwsze lodziarnie w lokalizacjach przyulicznych – zapowiada Artur Czoska. – W naszym zainteresowaniu są lokale w centrach miast, na dużych osiedlach, w miejscach, gdzie ludzie mają czas na to, by wyjść na spacer, wpaść do kawiarni. Lokalizacje „miejskie” są o tyle atrakcyjniejsze, że po prostu łatwiej otworzyć tam lokal, nie ma tylu obwarowań i utrudnień, co w galeriach handlowych, prościej też w razie potrzeby rozwiązać umowę najmu. Co nie znaczy, że rezygnujemy całkowicie z otwarć w galeriach. Jednak ważnym czynnikiem będzie w tym przypadku wysokość czynszu.
Ile to kosztuje?
Optymalna powierzchnia, potrzebna na otwarcie lodziarni to 80 m2. Może to być lokal stacjonarny lub wyspa handlowa. Średnia wysokość inwestycji po stronie franczyzobiorcy to ok. 250 tys. zł netto. Centrala także ponosi wydatki związane z otwarciem nowego punktu, czyli np. pokrywa koszty sprzętu chłodniczego do lodów, obrandowania lokalu. Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci zależy mi.n. od wielkości lokalu i wynosi od 5 do 15 tys. zł. Od wielkości lodziarni i wysokości obrotów zależy również miesięczna opłata franczyzowa.
Pod szyldem Carte d”Or Cafe działają też punkty sezonowe, przyczepy i rowery.
– Jednak taki format to raczej „dodatek” do całorocznej, stałej placówki – wyjaśnia Artur Czoska.
WIZYTÓWKA CARTE D’OR CAFE
Kawiarnie marki lodowej Cart D’Or, sprzedają lody na całym świecie.
Carte d’Or Cafe w 2019 roku:
- liczba jednostek w Polsce – 40
- kwota inwestycji – 250 tys. zł netto
- opłata licencyjna – 5-15 tys. zł

ZOBACZ W KATALOGU











































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
Restauracja Migavka wchodzi we franczyzę. Jaka jest specjalność marki i jej oferta dla licencjobiorców?
Berlin Döner Kebap otworzył nowy lokal franczyzowy, w centrum Zakopanego. Marka ma zaplanowane kolejne otwarcia aż do wiosny.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Ewelina Sawicka prowadzi dwie placówki partnerskie VeloBanku. W filmie opowiada, jak wygląda franczyza bankowa od środka i z jakiego wsparcia mogą korzystać partnerzy sieci.
– Nie ma lepszego miejsca na zaprezentowanie swojej oferty franczyzowej niż Targi Franczyza – mówi Tomasz Maj ze Speed Queen.
Zajęcia pozalekcyjne to nie tylko język angielski. Przyjdź na Targi Franczyza i zobacz, jak wiele jest pomysłów na biznes w branży edukacyjnej.
Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali