Wirtualna agencja, realne zyski
Agencjawirtualna.pl zajmuje się usługami reklamowymi, z naciskiem na marketing internetowy.
– Konkurencja na rynku jest ogromna. Firm, które robią strony internetowe jest coraz więcej. Ale my podeszliśmy do biznesu w sposób kompleksowy – zapewnia Michał Schnell, twórca Agerncjawirtualna.pl. – Oprócz działań, związanych z promocją firmy w internecie, zajmujemy się także prowadzeniem profili firm w social mediach. Na życzenie klienta robimy filmy reklamowe, spacery wirtualne, dostosowujemy strony do wymogów RODO. Zajmujemy się również projektowaniem oraz wydrukiem wszelkich materiałów promocyjnych, takich jak foldery, wizytówki, gadżety.
Marka powstała na początku roku 2019. W ciagu roku koncept zdobył kilkunastu partnerów franczyzowych.
– W 2019 roku podpisaliśmy 12 umów franczyzowych. Jesteśmy zadowoleni z takiego tempa rozwoju. Coraz więcej osób rozpoznaje naszą markę. A firmy, które współpracują z naszymi partnerami na rynku lokalnym, polecają nasze usługi kolejnym klientom – dodaje Michał Schnell.
Taniej lub drożej
Zadaniem franczyzobiorców jest pozyskiwanie klientów biznesowych na usługi reklamowe, zbieranie zamówień oraz dbanie o podtrzymywanie dobrych relacji handlowych. Kandydaci na licencjobiorców nie muszą mieć doświadczenia w marketingu.
– Każdy partner przechodzi szkolenie produktowe. Uczymy go w jaki sposób oferować klientom nasze usługi. Ale nie tylko. Szkolenia dotyczą również obsługi mediów społecznościowych. Dodatkowo nasz partner ma całodobową opiekę przypisanego mu konsultanta, który służy pomocą w każdej kwestii. Zadaniem franczyzobiorcy jest zebranie potrzebnych informacji od klienta, na podstawie których będą realizowane zlecenia. Eksperci z naszej centrali zajmują się tworzeniem stron internetowych oraz wykonywaniem wszelkich zamówień na projekty graficzne. Wszystkie wydruki są realizowane w drukarniach, które z nami współpracują – tłumaczy Michał Schnell.
Marka szuka partnerów w miastach liczących powyżej 20 tys. mieszkańców. Na początku działalności Agencjiwirtualnej.pl istniała tylko jedna możliwość wejścia we współpracę z firmą. Przyszły franczyzobiorca musiał zainwestować 19,9 tys. zł. Dla niektórych partnerów ta kwota była zbyt wysoka, dlatego franczyzodawca wprowadził dodatkową, tańszą formę współpracy. Teraz wystarczy 9,9 tys. zł na start. W obydwu przypadkach w pakiecie startowym partner otrzymuje m.in. szkolenia, wizytówki, wzory umów z klientami, foldery ofertowe. Jest natomiast różnica w zyskach.
– W przypadku opcji, w której kwota inwestycji wynosi 19,9 tys. zł, wszystkie zarobione przez partnera pieniądze ze zleceń trafiają do jego kieszeni. Nieco inaczej wygląda sytuacja przy drugim wariancie współpracy. W tym przypadku pobieramy 20 proc. prowizji od zysku netto partnera – wyjaśnia Michał Schnell.
Niezależnie od wybranego wariantu współpracy, franczyzobiorcy są zobowiązani do miesięcznej opłaty marketingowej w wysokości 399 zł. Według zapewnień franczyzodawcy, wystarczy 20 klientów firmowych, aby partner mógł liczyć na zyski.
– Mamy partnerów, którym po dwóch lub trzech tygodniach zwróciła się inwestycja. Najczęściej jednak następuje to po dwóch miesiącach – przekonuje Michał Schnell.
Firma z zyskiem
Aneta Kranc z Nakła po latach pracy w różnych korporacjach postanowiła założyć swój własny biznes. Przez kilka miesięcy poszukiwała dobrego pomysłu. W lutym 2019 roku zdecydowała się na współpracę z Agencjawirtualna.pl.
– Po pół roku przeglądania różnych ofert, w magazynie Franchising trafiłam na markę Agencjawirtualna.pl – opowiada Aneta Kranc. – Do współpracy przekonało mnie szerokie wsparcie, które zapewnia franczyzodawca. Nie mam wykształcenia informatycznego, wiec to było dla mnie bardzo istotne. Ważny był również fakt, że nie musiałam nikogo zatrudniać, aby pomógł mi w prowadzeniu biznesu. Sama prowadzę firmę. Obsługuję klientów z powiatu bydgoskiego. Od franczyzodawcy dostałam także wyłączność terytorialną.
Firmę zaczęła prowadzić w wakacje, w lipcu 2019 roku. Pierwszy zyski pojawił się po dwóch miesiącach.
– Wrzesień był pierwszym miesiącem, w którym nie musiałam dopłacać do biznesu. Teraz na prowadzeniu tej działalności zarabiam pięć razy więcej niż na samym początku. A z miesiąca na miesiąc jest coraz lepiej – mówi Aneta Kranc.
Franczyzobiorczyni dodaje, że większość firm, które korzystają z jej usług, trafiło do niej z polecenia poprzednich klientów.
– Zadowolony klient poleca innym nasze usługi, dlatego tak ogromny nacisk kładziemy na wysoką jakość realizowanych projektów – tłumaczy Aneta Kranc.
WIZYTÓWKA MARKI AGENCJAWIRTUALNA.PL
Ogólnopolska sieć agencji marketingowych, specjalizująca się we wszystkich obszarach nowoczesnego marketingu.
Agencjawiartualna.pl W 2019 roku:
- 12 podpisanych umów franczyzowych
- minimalna kwota inwestycji 9,9 tys. zł
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Sieć Northgate Logistics omijają problemy branży transportowej, dzięki specyficznemu modelowi działania.
Miesięczne zarobki partnerów sieci MBE sięgają średnio od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Kto może dołączyć?
– Rynek e-commerce nadal się rozwija, a wraz z nim usługi kurierskie. Chętnych do współpracy franczyzowej też nam przybywa – mówi Sylwia Sierakowska z sieci Epaka.pl.
– Automatyzacja procesów księgowych sprawia, że obsługa klienta wymaga nawet o 80 proc. mniej czasu niż wcześniej – mówi Daniel Gawryczuk z Tax Safe.
Firma chce zmotywować do współpracy franczyzobiorców i zapewnia, że podzieli się z nimi połową zysku. Na co jeszcze mogą liczyć?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Fabryka Pizzy zamieniła się we włoską restaurację, która serwuje różnorodne dania. Czy ten ruch się opłacał?
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...