Z całego świata / Oferta Mydlarni u Franciszka oparta jest na kosmetykach naturalnych, pochodzących z różnych zakątków świata.
Poniedziałek
06.07.2020
Jacek Wichorski prowadzi wraz z żoną trzy sklepy Mydlarni u Franciszka. Postawił na lokalizacje w galeriach handlowych. Czy to była dobra decyzja?
 

Jacek Wichorski od wielu lat prowadzi własne biznesy. Pięć lat temu szukał pomysłu na działalność dla żony. 
– Wiedzieliśmy, że ma to być sklep i że chcemy go otworzyć na licencji franczyzowej – opowiada Jacek Wichorski. – Franczyza bardzo ułatwia start, dając gotowe, wypracowane know-how. Trzeba tylko umiejętnie to wykorzystać.

Przeglądając franczyzowe media, zdecydowali się na branżę kosmetyków naturalnych. 
– Rozmawialiśmy z trzema franczyzodawcami, ale Mydlarnia u Franciszka wygrała najlepszymi i najbardziej partnerskimi warunkami współpracy – podkreśla Jacek Wichorski.

Mydlarnie w galeriach

Marka Mydlarnia u Franciszka powstała w 2002 roku, otwierając swój pierwszy sklep w Katowicach. Dziś sieć liczy około 100 placówek, z czego większość działa we franczyzie. Oferta Mydlarni oparta jest na kosmetykach naturalnych, pochodzących z różnych zakątków świata m.in. z Syrii, Maroka, Francji i Włoch.

Jacek Wichorski swój pierwszy sklep pod tym szyldem otworzył na początku 2016 roku, w centrum Kalisza. 
– Wybrałem przyuliczną lokalizację, bo koncept doskonale się w taką wpisuje – mówi franczyzobiorca Mydlarni u Franciszka. – Zbudowaliśmy bazę klientów, ale nie da się ukryć, że marketingowo centrum miasta wymaga większych nakładów czasowych i finansowych, niż lokalizacja w galerii handlowej. Dlatego zacząłem się rozglądać za lokalem w galerii właśnie.

Już w czerwcu tego samego roku otworzył drugi sklep w kaliskiej Galerii Amber. A po wakacjach trzeci – tym razem w Ostrowie Wielkopolskim. Na początku działał w centrum miasta, ale po kilku miesiącach właściciele przenieśli go do galerii handlowej. 
– Uważam, że biznes w galerii jest po prostu stabilniejszy – wyjaśnia Jacek Wichorski. – Po pewnym czasie zauważyliśmy, że centrum Kalisza, w którym funkcjonował pierwszy z naszych sklepów, zaczyna wymierać. Klienci odpływali, co przekładało się na obroty. Dlatego zamknęliśmy tę placówkę, a zamiast niej otworzyliśmy sklep w Rzgowie pod Łodzią, w Ptak Outlet.

Czy po pandemii COVID-19 i zamrożeniu działania galerii handlowych franczyzobiorca Mydlarni u Franciszka nie żałuje, że zrezygnował z przyulicznych lokalizacji? 
– Nie – mówi stanowczo Jacek Wichorski. – Owszem, pandemia nas trochę pokiereszowała, ale podnosimy się, klienci wracają. Nie mam zamiaru zrezygnować z lokalizacji w galeriach i poddać się nagle trendowi, że cały handel wraca do centrów miast. Owszem, może część klientów się przeniesie, ale na pewno nie wszyscy. Słabe galerie, tak jak słabe marki na rynku, wykruszą się. Ale rzeka nagle nie popłynie w drugą stronę, ludzie nie zrezygnują nagle z zakupów w centrach handlowych. Poza tym wolę rozmowy biznesowe i negocjacje z zarządcami galerii, niż z właścicielami prywatnych lokali. Są bardziej rzeczowe, opierają się na cyfrach i nie jest prawdą, że galerie nie chcą się dogadać.

Fachowy personel

Kosmetyki naturalne z roku na rok cieszą się coraz większą popularnością. W swoich sklepach Jacek Wichorski stawia na fachową obsługę. Sprzedawczynie są bardziej konsultantkami, które udzielają porad klientkom i potrafią dobrać kosmetyk do ich potrzeb. 
– Zatrudniamy studentki lub absolwentki kosmetologii – podkreśla Jacek Wichorski. – Klient nabiera większego zaufania, widząc wykwalifikowany personel. Staramy się też unikać rotacji pracowników. Klienci przyzwyczajają się do pracowników, mają swoje ulubione sprzedawczynie.

Według szacunków licencjodawcy koszt inwestycji w sklep wynosi 50 tys. zł netto. Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci to tylko złotówka netto. Miesięcznie franczyzobiorca płaci 200 zł na marketing oraz 35 zł za użytkowanie systemu b2b.
–  Miał być jeden sklep dla żony, a tymczasem trochę nam się ta działalność rozwinęła – uśmiecha się Jacek Wichorski. – Dwa lata temu uruchomiliśmy też sklep franczyzowy Duki. Liczyliśmy na to, że po intensywnym okresie rozwoju i inwestycji, obecny rok będzie czasem na odcinanie kuponów od biznesu. Niestety pandemia pokrzyżowała nam plany. Ale myślę, że nie na długo.

 

WIZYTÓWKA MYDLARNI U FRANCISZKA

Sieć sklepów z kosmetykami naturalnymi.

  • marka istnieje od 2002 roku
  • kwota inwestycji w sklep to ok. 50 tys. zł netto
  • opłata za przystąpienie do sieci 1 zł netto

Jacek Wichorski, franczyzobiorca Mydlarni u Franciszka: / "Rozmawialiśmy z trzema franczyzodawcami, ale Mydlarnia u Franciszka wygrała najlepszymi i najbardziej partnerskimi warunkami współpracy."

POPULARNE NA FORUM

Perfumy na mililitry

Witam, widzę, że już dobre kilkanaście lat ciągnie się ta dyskujsja i firma Refan jest ciągle obecna. Zastawiam się nad otwarciem stoiska. Czy jest tu może ktoś kto...

76 wypowiedzi
ostatnia 02.03.2020
Polacy lubią prezenty

Każdy lubi prezenty ;)

8 wypowiedzi
ostatnia 26.11.2019
Paznokcie w natarciu

jeśli kosmetyki to tylko naturalne, ja miałem problem z suchą skórą, dużo jeżdżę na rowerze i miałem wiecznie suchą skórę na twarzy i dłoniach. Dzięki kosmetykom...

9 wypowiedzi
ostatnia 28.10.2019
Inwestycja w srebro - czy warto?

Zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami, inwestycja w srebro jest mało opłacalna. Jeśli już naprawdę chcesz inwestować w jakiś kruszec, to zdecydowanie złoto....

33 wypowiedzi
ostatnia 02.08.2019
Inwestycja w srebro - czy warto?

Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...

33 wypowiedzi
ostatnia 10.02.2019
Inwestycja w srebro - czy warto?

Na XTB macie możliwość inwestowania w surowce – ja działam ze złotem, srebrem i ropą. Po prostu w tych tematach mam doświadczenie. A czy warto w to inwestować?...

33 wypowiedzi
ostatnia 22.10.2018
Zastanawiam się nad Organique...

Moim zdaniem dobry pomysł, choć oczywiście musisz zrobić rozeznanie, czy w tamtym mieście nie ma podobnego sklepu z podobnym asortymentem i jak duże jest to miasto....

2 wypowiedzi
ostatnia 21.09.2018
Golden Rose - dystrybutor kosmetyków

GR ma produkty dobrej jakości, jak na ceny niektórych z nich (bardzo tanie). Można niedużym nakładem sobie skompletować dość pokaźną kosmetyczkę czy półki w...

12 wypowiedzi
ostatnia 21.09.2018