Franczyzobiorca przejmuje pizzę

Pierwsze umowy / W połowie lipca Lech Pizza podpisał umowy, przekazujące dwa z funkcjonujących w Polsce lokali Papa John's w ręce pierwszego subfranczyzobiorcy.
Sobota
01.08.2020
Papa John's ma pierwszego franczyzobiorcę w Polsce. Z doświadczeniem w gastronomii, ale nie na polskim rynku.
 

Amerykańska sieć Papa John's to jeden ze światowych gigantów, jeśli chodzi o rynek dostaw pizzy. Do Polski weszła w 2017 roku. Zarządza nią spółka Lech Pizza – będącą częścią największego franczyzobiorcy marki na świecie – PJ Western. Przez ten czas marce udało się otworzyć nad Wisłą sześć własnych lokali. Od października ubiegłego roku zaczęła intensywne poszukiwania partnerów franczyzowych. Właśnie udało się znaleźć pierwszego.

Franczyzobiorca z Wielkiej Brytanii

W połowie lipca Lech Pizza podpisał umowy, przekazujące dwa z funkcjonujących w Polsce lokali sieci w ręce pierwszego subfranczyzobiorcy. To Ali Tofur, który  jak podaje biuro prasowe Papa John's  ma duże doświadczenie w branży gastronomicznej, od wielu lat rozwijając różne koncepty gastronomiczne w Wielkiej Brytanii.

– Bardzo cieszymy się, że Ali Tofur dołączył do naszego zespołu. Wierzymy, że zarówno jego ogromne doświadczenie w branży gastronomicznej, jak i bardzo dobra znajomość marki Papa John’s, będą dla nas niezwykle cenne. Stawiamy na pełne partnerstwo i otwartą, transparentną współpracę. Tym chcemy się wyróżnić i przyciągnąć kolejnych chętnych przedsiębiorców – tłumaczy Grzegorz Ziarek, dyrektor zarządzający Papa John’s w Polsce.

Dla Aliego Tofura to pierwsza inwestycja na polskim rynku. Czy sobie na nim poradzi? Na razie jest pełen zapału.

– Nasza inwestycja w dwa lokale sieci Papa John’s to dopiero początek ekspansji w Polsce – zapewnia Ali Tofur. – Widzimy, jak wielu inwestorów przyciąga Warszawa, jak dynamicznie się zmienia. Dla nas, w porównaniu do sytuacji w Wielkiej Brytanii, to młody i świeży rynek, na którym właśnie teraz jest najlepszy czas do rozwoju biznesu, w szczególności w sektorze dostaw jedzenia. Mamy pełne zaufanie do marki i zespołu, wierzymy, że pozwoli nam to osiągnąć założone cele.

Subfranczyzobiorca z początkiem sierpnia przejmuje warszawskie lokale przy ul. Postępu i al. Rzeczypospolitej.

Wyselekcjonować partnerów

Papa John’s szuka kolejnych franczyzobiorców. Docelowo nie będzie ich jednak wielu. 

– Naszym celem jest pozyskanie góra dwóch-trzech partnerów, z którymi wspólnie będziemy dalej rozwijać markę w Polsce. Taki model sprawdził się na wielu innych rynkach i przełożył na sukcesy każdej ze stron – mówi Grzegorz Ziarek. – Paradoksalnie to właśnie okres pandemii i chęć znalezienia biznesu gwarantującego stabilny wzrost przyczynił się do wzmożonego zainteresowania naszym konceptem franczyzowym. Bardzo mocno rozwinięty kanał delivery w marce Papa John’s pokazał, że jesteśmy odporni na zmieniające się w ostatnich miesiącach warunki biznesowe, a to niezwykle cenna wartość w oczach potencjalnych inwestorów.

WIZYTÓWKA PAPA JOHN'S

Amerykańska sieć pizzerii, specjalizująca się w dostawie.

  • działa w 45 krajach na świecie
  • liczba lokali: ponad 5 tys.

Ali Tofur, subfranczyzobiorca Papa John's: / "Nasza inwestycja w dwa lokale sieci Papa John’s to dopiero początek ekspansji w Polsce".