Franczyzobiorca przejmuje pizzę
Amerykańska sieć Papa John's to jeden ze światowych gigantów, jeśli chodzi o rynek dostaw pizzy. Do Polski weszła w 2017 roku. Zarządza nią spółka Lech Pizza – będącą częścią największego franczyzobiorcy marki na świecie – PJ Western. Przez ten czas marce udało się otworzyć nad Wisłą sześć własnych lokali. Od października ubiegłego roku zaczęła intensywne poszukiwania partnerów franczyzowych. Właśnie udało się znaleźć pierwszego.
Franczyzobiorca z Wielkiej Brytanii
W połowie lipca Lech Pizza podpisał umowy, przekazujące dwa z funkcjonujących w Polsce lokali sieci w ręce pierwszego subfranczyzobiorcy. To Ali Tofur, który – jak podaje biuro prasowe Papa John's – ma duże doświadczenie w branży gastronomicznej, od wielu lat rozwijając różne koncepty gastronomiczne w Wielkiej Brytanii.
– Bardzo cieszymy się, że Ali Tofur dołączył do naszego zespołu. Wierzymy, że zarówno jego ogromne doświadczenie w branży gastronomicznej, jak i bardzo dobra znajomość marki Papa John’s, będą dla nas niezwykle cenne. Stawiamy na pełne partnerstwo i otwartą, transparentną współpracę. Tym chcemy się wyróżnić i przyciągnąć kolejnych chętnych przedsiębiorców – tłumaczy Grzegorz Ziarek, dyrektor zarządzający Papa John’s w Polsce.
Dla Aliego Tofura to pierwsza inwestycja na polskim rynku. Czy sobie na nim poradzi? Na razie jest pełen zapału.
– Nasza inwestycja w dwa lokale sieci Papa John’s to dopiero początek ekspansji w Polsce – zapewnia Ali Tofur. – Widzimy, jak wielu inwestorów przyciąga Warszawa, jak dynamicznie się zmienia. Dla nas, w porównaniu do sytuacji w Wielkiej Brytanii, to młody i świeży rynek, na którym właśnie teraz jest najlepszy czas do rozwoju biznesu, w szczególności w sektorze dostaw jedzenia. Mamy pełne zaufanie do marki i zespołu, wierzymy, że pozwoli nam to osiągnąć założone cele.
Subfranczyzobiorca z początkiem sierpnia przejmuje warszawskie lokale przy ul. Postępu i al. Rzeczypospolitej.
Wyselekcjonować partnerów
Papa John’s szuka kolejnych franczyzobiorców. Docelowo nie będzie ich jednak wielu.
– Naszym celem jest pozyskanie góra dwóch-trzech partnerów, z którymi wspólnie będziemy dalej rozwijać markę w Polsce. Taki model sprawdził się na wielu innych rynkach i przełożył na sukcesy każdej ze stron – mówi Grzegorz Ziarek. – Paradoksalnie to właśnie okres pandemii i chęć znalezienia biznesu gwarantującego stabilny wzrost przyczynił się do wzmożonego zainteresowania naszym konceptem franczyzowym. Bardzo mocno rozwinięty kanał delivery w marce Papa John’s pokazał, że jesteśmy odporni na zmieniające się w ostatnich miesiącach warunki biznesowe, a to niezwykle cenna wartość w oczach potencjalnych inwestorów.
WIZYTÓWKA PAPA JOHN'S
Amerykańska sieć pizzerii, specjalizująca się w dostawie.
- działa w 45 krajach na świecie
- liczba lokali: ponad 5 tys.

ZOBACZ W KATALOGU

































































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Franczyzodawca Cukrem i Solą zapewnia, że jego koncept od pierwszego miesiąca przynosi zyski. Na czym polega ten biznes?
W ubiegłym roku obroty sieci Koku Sushi wzrosły o 37 proc. Franczyzobiorca musi mieć co najmniej 40 tys. zł na inwestycję w restaurację pod tym szyldem.
Właściciele Wytwórni Pączków Piekarczyk postawili sobie za cel tak unowocześnić koncept, żeby zarabiał nawet podczas pandemii. Czy im się to udało?
Cudo Vegan Sushi chce przekonać Polaków do wegańskiego sushi. Kto może zostać franczyzobiorcą marki?
– Już niedługo zaczynamy testy dwóch nowych konceptów – zapowiada Krzysztof Olesiak, prezes Sweet Gallery.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

W nowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING" podpowiadamy, w jaki biznes zainwestować, żeby zwiększyć swoje szanse na godziwe zyski.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Wzory umów
Własna pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Warto jednak zajmować się produkcją pieczarek w większej liczbie pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
– Klienci wolą dziś robić zakupy lokalnie, w polskich firmach. A my jesteśmy firmą opartą w 100 proc. na rodzimym kapitale – mówi Piotr Langierowicz z Majster Budowlane ABC.
POPULARNE NA FORUM
North Fish podwojony
Proszę o pilny kontakt w sprawie franczyzy pod nr telefonu 731610809
Czy minister Ziobro wyrzuci McDonald's z Polski?
Troska o Mc Donalda, który przekonał do siebie prawie całą Azję gdzie słowo ,,hamburger" z powodów oczywistych jest niemal zakazane- wydaje się po prostu zwykłym...
Czy minister Ziobro wyrzuci McDonald's z Polski?
Panie Rafale! Znakomita robota. W końcu ktoś wypunktował to co wiemy od kilkunastu lat, a określenie wolna amerykana pasuje tu idealnie. Niestety z amerykańskich...
Czy minister Ziobro wyrzuci McDonald's z Polski?
Pandemia pokazałą ,że król jest nagi-edukacja potencjalnych franczyzobiorców wzrasta, i koncepty np takie jak szeroko tu reklamowany Intermarche będą miały kłopot z...
Czy minister Ziobro wyrzuci McDonald's z Polski?
Dziękuję za obszernie przedstawione stanowisko. Będziemy musieli zostać przy swoich zdaniach - ja nadal uważam, że zaproponowany w Raporcie projekt kodyfikacji norm na...
Czy minister Ziobro wyrzuci McDonald's z Polski?
Szanowny Panie Prezesie! Cieszę się z Pana zaproszenia do dyskusji. Myślę, że możemy ją bezpośrednio prowadzić publicznie na forum. Oczywiście spotkamy się także...
Czy minister Ziobro wyrzuci McDonald's z Polski?
Szanowni Państwo, Nie jest tak, że byli franczyzobiorcy muszą żyć z piętnem długu do końca życia! W marcu tego roku weszły w życie przepisy o upadłości...
Czy minister Ziobro wyrzuci McDonald's z Polski?
Faktycznie przytoczenie rozwiązań z USA w kontrze do straszenia przeregulowaniem rynku franczyzy trudno uznać za efekt talentu polemicznego, no ale Pan Arkadiusz odwołuje...