Otwieramy drogerię
Drogerie Natura to jedna z najdłużej działających sieci na rynku kosmetycznym. Obecnie sieć liczy blisko 300 placówek.
– Bieżący rok ze względu na pandemię jest bardzo nietypowy jeśli chodzi o inwestycje – mówi Justyna Michalska, dyrektor ds. marketingu drogerii Natura. – Zarząd spółki ograniczył inwestycje w otwarcia nowych sklepów własnych. Jednak bieżąca sytuacja nie zraziła do inwestowania naszych nowych partnerów biznesowych i mimo pandemii otworzymy cztery sklepy agencyjne. Na kolejny rok stawiamy sobie bardzo ambitne cele jeśli chodzi o pozyskanie nowych agentów, planujemy około 20 otwarć. Rozważamy również uruchomienie modelu franczyzowego.
Przemyślana lokalizacja
Marka chce otwierać drogerie w miastach powyżej 15 tys. mieszkańców, najchętniej na osiedlach, w centrach miast, czy w mniejszych parkach handlowych.
– Dużo zależy od otoczenia handlowego. Wypracowaliśmy algorytm, który pozwala nam na oszacowanie potencjału danej lokalizacji, biorąc pod uwagę wiele czynników – dodaje Justyna Michalska. – Zależy nam przede wszystkim, aby nowy sklep agencyjny przynosił naszemu partnerowi oczekiwane zyski jak najszybciej.
Optymalna powierzchnia sprzedaży powinna wynieść od 120-150 m2. Idealnie gdyby lokal miał kształt prostokąta, tak aby łatwo było w nim się odnaleźć przyszłym klientom. Całkowita kwota inwestycji w drogerię zależy od powierzchni sklepu oraz standardu wykończenia, wybranego przez partnera i mieści się zazwyczaj w widełkach 200-250 tys. zł. W tej kwocie zawiera się remont i adaptacja lokalu oraz zatowarowanie, które kosztuje ok. 1,1 tys. zł na 1 m2.
– Współdzielimy ten koszt z przyszłym inwestorem – podkreśla Justyna Michalska. – Miesięczne opłaty to maksymalnie 1 tys. zł.
Osiągnięcie progu rentowności powinno nastąpić maksymalnie w sześć miesięcy, natomiast zwrotu z inwestycji należy się spodziewać w trzecim roku działalności.
– Dużo zależy od kosztów stałych, związanych z umową najmu i wielkością generowanego obrotu – dodaje Justyna Michalska.
Prowizja od sprzedaży
Partnerzy otrzymują od centrali projekt sklepu, rzut techniczny umeblowania lokalu, system kasowy, w tym komputery, drukarki fiskalne, skanery i terminale płatnicze. Oprócz tego firma zapewnia podręcznik operacyjny, szkolenia dla kierownika sklepu, pomoc w uruchomieniu placówki poprzez wsparcie dedykowanego pracownika centrali. Agent zatrudnia personel, wynajmuje lokal (lub jest jego właścicielem) i realizuje sprzedaż w imieniu spółki, za co otrzymuje co miesiąc prowizję.
A jak na pracę sieci wpłynęła pandemia? Czy obroty sklepów spadły?
– Zadziwiająco sklepy poza galeriami handlowymi nie ucierpiały istotnie na pandemii. Wielu z naszych agentów sprzedaje na poziomie zbliżonym do poprzedniego roku, a kilku z nich udaje się generować wzrosty – zapewnia Justyna Michalska. – Zaproponowaliśmy naszym agentom pomoc w pozyskaniu środków od rządu, jednak okazało się, że doskonale radzą sobie sami lub też nie spełniali warunków umożliwiających skorzystanie z Tarczy Antykryzysowej.
WIZYTÓWKA MARKI NATURA
Sieć sklepów drogeryjnych.
- blisko 300 placówek
- kwota inwestycji 200-250 tys. zł
- miasta powyżej 15 tys. mieszkańców
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Każdy franczyzobiorca na każdym etapie prowadzenia działalności może liczyć na nasze wsparcie – zapewnia Ewa Wieczorek z NEONAIL.
Perfumy Refan mogą być świetną propozycją poszerzenia oferty dla sklepów z różnym asortymentem.
Coraz więcej osób poszukuje oryginalnych zapachów, innych niż te masowo dostępne na sklepowych półkach. Monika Zagajska i Ewa Harasimczuk odkryły tę niszę i otworzyły nietypowe perfumerie.
Marzena Burciu franczyzę dla siebie wybrała na Targach Franczyza. Jak rozwija swój biznes?
Wywodząca się z USA marka Gnoce szuka franczyzobiorców w Polsce. Jakie są warunki nawiązania współpracy?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
– Sukces naszych lokali potwierdza słuszność idei otwierania wine barów, w opozycji do dużych restauracji z kartami win – mówi Piotr Stryszowski z Subtilité Wine&Bar.
Decydując się na własną firmę, mamy do wyboru dwie drogi – zbudować ją od podstaw lub zainwestować w sprawdzony pomysł na biznes. Właśnie nadarza się idealna okazja, żeby skorzystać z drugiego rozwiązania, bowiem 15-16 marca na PGE Narodowym odbędą się Targi Franczyza.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Bez względu na to czy na inwestycję we własną firmę masz kilka, czy kilkaset tysięcy złotych, na Targach Franczyza znajdziesz biznes na miarę grubości swojego portfela.
Czy zielona energia to moda, ideologia czy szansa na zarobienie dużych pieniędzy? Piotr Markowski z Corab SA wyjaśnia, w które biznesy z branży OZE warto inwestować.
POPULARNE NA FORUM
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w internecie, to właśnie tam zaczyna się wiele kwestii. Jak choćby świadomość istnienia marki, więc jeśli chcesz rozkręcić...
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Wybierz grupe docelową dla kogo to ma być dokładnie, następnie wejdz w jego buty i pomyśl jak by to miało wyglądać zebyś się tym zainteresował, a jak masz sklep w...
FM Group - czy to ma waszym zdaniem sens?
W tym to już nie da sie zadnych pieniedzy zrobić, ludzie do tej marki stracili zaufanie.
Perfumy na mililitry
Witam, widzę, że już dobre kilkanaście lat ciągnie się ta dyskujsja i firma Refan jest ciągle obecna. Zastawiam się nad otwarciem stoiska. Czy jest tu może ktoś kto...
Polacy lubią prezenty
Każdy lubi prezenty ;)
Paznokcie w natarciu
jeśli kosmetyki to tylko naturalne, ja miałem problem z suchą skórą, dużo jeżdżę na rowerze i miałem wiecznie suchą skórę na twarzy i dłoniach. Dzięki kosmetykom...
Inwestycja w srebro - czy warto?
Zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami, inwestycja w srebro jest mało opłacalna. Jeśli już naprawdę chcesz inwestować w jakiś kruszec, to zdecydowanie złoto....
Inwestycja w srebro - czy warto?
Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...