Pizza wchłania pizzę
Dominium to polska sieć pizzerii, założona przez Tomasza Plebaniaka w1993 roku. Liczy obecnie ok. 60 lokali. Koncept rozwija się tez poprzez franczyzę, ale w tej chwili ma tylko jednego licencjobiorcę. Obecnie jedyny akcjonariuszem Dominium S.A. jest cypryjski Malaccan Holdings.
Z kolei Domino's Pizza Poland to notowana na londyńskiej giełdzie spółka, rozwijająca w Polsce franczyzę światowej marki Domino's Pizza. Na całym świecie pod tym szyldem działa ponad 17 tys. restauracji. W Polsce jest ich 69, w tym 16 franczyzowych.
Akcje i weksle
Transakcja, o której mowa, stanowi tzw. odwrotne przejęcie. Polega ono na przejęciu spółki prywatnej przez notowaną na giełdzie, w ramach którego dochodzi do wymiany aktywów obu podmiotów oraz emisji akcji. W celu rozliczenia tej transakcji, Domino's Pizza Poland wyemituje nowe akcje dla Malaccan Holdings. Emisja ma liczyć około 283,8 mln sztuk po 0,08 funta i zostanie uznana za w pełni opłaconą niezabezpieczoną pożyczkę w wysokości 1,3 mln euro. Dodatkowo niespłacony dług, który ma sieć Dominium wobec Malaccan Holdings, wynoszący 6,2 mln euro, zostanie przekształcony na kolejny niezabezpieczony weksel o tej samej wartości co kwota do spłacenia. W sumie po zakończeniu przejęcia, na rzecz Malaccan Holdings zostaną wystawione weksle pożyczki o wartości 7,5 mln euro.
Jak informuje zarząd spółki, warunkiem finalizacji transakcji jest udzielenie zgody przez akcjonariuszy Domino's Pizza Poland.
Franczyza zostaje
Co dalej z szyldem Dominium?
– Na pewno na polskim rynku zostanie szyld Domino's Pizza. Co do marki Dominium zapewne w perspektywie najbliższych lat szyldy mogą się zmienić, ale to jeszcze są kwestie do ustalenia – mówi Michał Niedbała, dyrektor ds. operacyjnych Domino's Pizza w Polsce. – Na pewno nadal jesteśmy nastawieni na rozwój poprzez franczyzę.
Inwestycja w restaurację Domino's Pizza zaczyna się od 95 tys. euro. Jednorazowa opłata wstępna to 7 tys. euro. Marka szuka franczyzobiorców z minimum trzyletnim doświadczeniem w prowadzeniu własnego biznesu lub z doświadczeniem w gastronomii. Pożądane jest też doświadczenie w zarządzaniu zespołem. Franczyzobiorca powinien osobiście zaangażować się w prowadzenie pizzerii. Dobrze byłoby, gdyby już dysponował własnym lokalem, ale jeśli tak nie jest, centrala pomoże w znalezieniu lokalizacji. Wymagana powierzchni to od 80 do 120 m2. Jest też możliwość odkupienia już działającego lokalu własnego marki.
Domino's Pizza nastawia się przede wszystkim na realizację zamówień w dostawie, co w obecnych warunkach jest szczególnie istotne. Dlatego w samych lokalach jest tylko minimalna strefa, przeznaczona dla klientów. Franczyzodawca udostępnia system do zarządzania pizzerią. Poza tym gwarantuje również m.in. szkolenia, scentralizowany system zakupów produktów, wsparcie marketingowe.
WIZYTÓWKA DOMINO'S PIZZA
Międzynarodowa sieć pizzerii.
- 69 lokali w Polsce
- kwota inwestycji od 95 tys. euro
- opłata wstępna 7 tys. euro

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Największe polskie i zagraniczne marki będą miały swoje stoiska na Targach Franczyza, które 18-20 października odbędą się w Warszawie.
Przez trzy dni targów, na dwóch piętrach Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie, kilka tysięcy gości wybierało pomysły na własny biznes.
W pizzerię Domino's Pizza trzeba zainwestować minimum 95 tys. euro. Na co franczyzobiorca może w zamian liczyć?
Gościem specjalnym Forum Edukacyjnego na XV Targach Franczyza będzie Piotr Polk, aktor i właściciel marki meblarskiej „by Polk”.
15. Targi Franczyza za nami. Po nich czas na katowickie targi Pomysł na firmę. Ich kolejna edycja już wiosną.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Czy w sytuacji, gdy inflacja oszalała, koszty życia rosną, a rodzinne budżety szukają oszczędności, bezpieczniej zostać na etacie, czy założyć własną firmę? Sprawdź w nowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING".
Pandemia oraz działania wojenne u naszych wschodnich sąsiadów bardzo mocno wpłynęły na funkcjonowanie wielu biznesów w różnych branżach.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Wzory umów
Edukido szuka osób, które chciałyby otworzyć placówkę marki w Polsce, szczególnie w jej zachodniej części. Franczyzodawca przygotował promocję na start. Trzeba się jednak spieszyć, bo trwa ona tylko do 15 lipca.
POPULARNE NA FORUM
McDonalds opinie o franczyzie
Nowa lokalizacja w Jarosławiu na Podkarpaciu podbija wszelkie standardy. czas oczekiwania na realizację zamówienia przekracza pół godziny jedno zamówienie składa 3a...
MEET & Fit slow Food
No właśnie poprzednie posty o Meet and Fit było wiele komentarzy jakimś cudem wszystko zniknęło natomiast komentarze o Boby Burger są do dzisiaj jak powinno być na...
MEET & Fit slow Food
Łucja116 znana z poprzednich postów o MEET & FIT to osoba z kręgu franczyzodawcy
MEET & Fit slow Food
Faktycznie nie ma co ukrywać, że w tej franczyzie Franczyzobiorca jest tylko i wyłącznie dawcą kapitału i nowym adresem na stronie www. Biznes kończy sie z długiem,...
MEET & Fit slow Food
Jestem zainteresowana dodatkowymi informacjami od osoby o nicku "franczyzobiorca". prosba o kontakt ze mna na lucja.elk@gmail.com Mysle ze mozemy sie wymienic ciekawymi...
Bobby Burger
Zabiorę głos bo mam tą nieprzyjemność znać ich pseudo Biznes Managera od otwarć M. Reczyńskiego... to oszust, który wcześniej pracował w firmie Żabka i stąd...
MEET & Fit slow Food
Tak prawda że tyle lokali się pozamykalo a stawiam że wręcz więcej ponieważ w Poznaniu były dwa lokale i też zniknęły ale to już ostatniego roku
MEET & Fit slow Food
Jeżeli będziecie próbowali otworzyć lokal sieci Meet & Fit Slow Food to bardzo mocno się zastanówcie jeszcze około dwa lata przed pandemią zamknęło się aż 15 lokali...