Sieć na świecie / Na całym świecie pod szyldem Domino's Pizza działa ponad 17 tys. restauracji.
Piątek
08.01.2021
Domino's Pizza Poland przejmuje sieć pizzerii Dominium.
 

Dominium to polska sieć pizzerii, założona przez Tomasza Plebaniaka w1993 roku. Liczy obecnie ok. 60 lokali. Koncept rozwija się tez poprzez franczyzę, ale w tej chwili ma tylko jednego licencjobiorcę. Obecnie jedyny akcjonariuszem Dominium S.A. jest cypryjski Malaccan Holdings.

Z kolei Domino's Pizza Poland to notowana na londyńskiej giełdzie spółka, rozwijająca w Polsce franczyzę światowej marki Domino's Pizza. Na całym świecie pod tym szyldem działa ponad 17 tys. restauracji. W Polsce jest ich 69, w tym 16 franczyzowych.

Akcje i weksle

Transakcja, o której mowa, stanowi tzw. odwrotne przejęcie. Polega ono na przejęciu spółki prywatnej przez notowaną na giełdzie, w ramach którego dochodzi do wymiany aktywów obu podmiotów oraz emisji akcji. W celu rozliczenia tej transakcji, Domino's Pizza Poland wyemituje nowe akcje dla Malaccan Holdings. Emisja ma liczyć około 283,8 mln sztuk po 0,08 funta i zostanie uznana za w pełni opłaconą niezabezpieczoną pożyczkę w wysokości 1,3 mln euro. Dodatkowo niespłacony dług, który ma sieć Dominium wobec Malaccan Holdings, wynoszący 6,2 mln euro, zostanie przekształcony na kolejny niezabezpieczony weksel o tej samej wartości co kwota do spłacenia. W sumie po zakończeniu przejęcia, na rzecz Malaccan Holdings zostaną wystawione weksle pożyczki o wartości 7,5 mln euro.

Jak informuje zarząd spółki, warunkiem finalizacji transakcji jest udzielenie zgody przez akcjonariuszy Domino's Pizza Poland.

Franczyza zostaje

Co dalej z szyldem Dominium? 

– Na pewno na polskim rynku zostanie szyld Domino's Pizza. Co do marki Dominium zapewne w perspektywie najbliższych lat szyldy mogą się zmienić, ale to jeszcze są kwestie do ustalenia – mówi Michał Niedbała, dyrektor ds. operacyjnych Domino's Pizza w Polsce. – Na pewno nadal jesteśmy nastawieni na rozwój poprzez franczyzę.

Inwestycja w restaurację Domino's Pizza zaczyna się od 95 tys. euro. Jednorazowa opłata wstępna to 7 tys. euro. Marka szuka franczyzobiorców z minimum trzyletnim doświadczeniem w prowadzeniu własnego biznesu lub z doświadczeniem w gastronomii. Pożądane jest też doświadczenie w zarządzaniu zespołem. Franczyzobiorca powinien osobiście zaangażować się w prowadzenie pizzerii. Dobrze byłoby, gdyby już dysponował własnym lokalem, ale jeśli tak nie jest, centrala pomoże w znalezieniu lokalizacji. Wymagana powierzchni to od 80 do 120 m2. Jest też możliwość odkupienia już działającego lokalu własnego marki.

Domino's Pizza nastawia się przede wszystkim na realizację zamówień w dostawie, co w obecnych warunkach jest szczególnie istotne. Dlatego w samych lokalach jest tylko minimalna strefa, przeznaczona dla klientów. Franczyzodawca udostępnia system do zarządzania pizzerią. Poza tym gwarantuje również m.in. szkolenia, scentralizowany system zakupów produktów, wsparcie marketingowe.

 

WIZYTÓWKA DOMINO'S PIZZA

Międzynarodowa sieć pizzerii.

  • 69 lokali w Polsce
  • kwota inwestycji od 95 tys. euro
  • opłata wstępna 7 tys. euro

Inwestycja w euro / Inwestycja w restaurację Domino's Pizza zaczyna się od 95 tys. euro.