Wybierz pomysł. Zacznij działać
Każdy przynajmniej raz w życiu myśli o założeniu własnej firmy. Niektórzy poprzestaną na myśleniu i marzeniach, inni spróbują wziąć sprawy w swoje ręce. Dla wszystkich, którzy nie mają pomysłu na firmę, październik to czas biznesowych inspiracji. Targi Franczyza od kilkunastu lat są miejscem spotkania obu stron franczyzowego biznesu. To największe wydarzenie na rynku franczyzy w Europie Środkowej i Wschodniej. Przyszli franczyzobiorcy i partnerzy mogą tu poznać zasady współpracy z najbardziej znanymi markami na rynku franczyzy. Przedsiębiorcy obecni na tegorocznej edycji targów mogli wybierać spośród około 200 marek franczyzowych, wystawiających się na dwóch piętrach Pałacu Kultury i Nauki.
– Targi Franczyzy to dla nas jedno z najważniejszych w roku wydarzeń, dlatego już od kilku lat Carrefour Polska znajduje się w gronie wystawców. Bezpośrednie spotkania z przedsiębiorcami zainteresowanymi otwarciem własnego sklepu pod znaną marką pozwalają nam nie tylko zaprezentować naszą aktualną ofertę franczyzową i pozyskać nowych partnerów biznesowych, lecz także poznać potrzeby i oczekiwania franczyzobiorców. To pomaga nam rozwijać oferowane przez Carrefour koncepty. Targi Franczyzy to dla nas również okazja do pogłębienia naszej wiedzy o tym modelu współpracy, a także do wymiany doświadczeń – mówi Michał Florkiewicz, dyrektor sklepów convenience w Carrefour Polska.
Firmy franczyzowe wystawiające się na targach chcą nie tylko się pokazać. Ich najważniejszym celem jest nawiązanie kontaktu z potencjalnymi franczyzobiorcami. Franczyzodawcy doskonale wiedzą, kogo szukają i jakie warunki powinien spełniać ich przyszły franczyzobiorca. Znacznie mniej sprecyzowane oczekiwania mają odwiedzający, którzy na Targach poznają ofertę rynku franczyzy i czasem nie wiedzą nawet w jakiej branży chcieliby działać. Dlatego franczyzodawcy dokładają starań, aby przekonać kandydatów do swojej oferty. Na Targach powstały więc kawiarnie, restauracje, placówki bankowe, sklepy spożywcze i odzieżowe, które do złudzenia przypominają prawdziwe placówki. Wszystko po to, by wpłynąć na wyobraźnię przyszłych franczyzobiorców. Do podjęcia konkretnej decyzji miały też zachęcić profesjonalne materiały informacyjne, multimedialne prezentacje i fachowa wiedza o branżach, w których działają wystawcy.
– To już trzecie Targi Franczyza, na których byliśmy obecni – mówi Rafał Obarzanek, dyrektor Departamentu Programu Partnerskiego Tax Care. – Jest to miejsce o tyle ważne, że skupia wielu przedsiębiorców, którzy mogą przyczynić się do konsolidacji usług księgowych w Polsce. To rynek, który przechodzi obecnie rewolucję. Na Targach mogliśmy przekonać do współpracy z największym systemem franczyzowym w tej branży.
200 marek do wyboru
O uwagę potencjalnych franczyzobiorców zabiegali przedstawiciele firm z kilkunastu branż. Tradycyjnie najliczniej reprezentowaną branżą była gastronomia – na tegorocznych Targach Franczyzy obecnych było kilkadziesiąt marek z tego rynku (zlokalizowanych na górnym poziomie targów). Prym wśród nich wiodły marki restauracyjne, m.in.: Biesiadowo, Chinkalnia, Crazy Bubble, Domino’s Pizza, Easy Beer, Easy Wine, Frankie’s, Fornetti, Kołacz na okrągło, New York Pizza, Picburger, Pierogarnia, Pijalnia Wódki i Piwa, Pizzeria Stopiątka, Subway, Stara Pączkarnia czy Zdrowa Krowa. Na Targach były również marki lodowe (m.in. Carte Dor, Fresh Gelato, Lody Bonano, Lodolandia, Mangatto,) oraz koncepty kawiarniane (Coffeeloffee, Pijalnie Czekolady E.Wedel).
Popularnością wśród odwiedzających cieszyły się również koncepty sklepów spożywczo-przemysłowych, wśród wystawców z tej branży obecni byli: ABC na kołach, Bricomarche, Carrrefour, Delikatesy Centrum, Groszek, Intermarche, Żabka, eSmoking World i inne. Wśród wystawców nie brakowało również przedstawicieli świata mody (5-10-15, Gatta, Kanz, Mango, Pierre Cardin, Recman, Wólczanka oraz Vistula) oraz rynku nieruchomości, w tym Metrohouse, Północ Nieruchomości, RE/MAX czy WGN Nieruchomości. Przedsiębiorcy zainteresowani konceptami z branży finansowej i ubezpieczeniowej, znaleźli oferty m.in.: PZU, iPOS, Prudential, Tax Care oraz kilku marek bankowych – Credit Agricole, eurobanku, Getin Banku, ING i Nest Banku. Miłośnicy biznesów sportowych poznali oferty Mrs Sporty, Fit4Less, Xtreme Fitness Gyms.
Po raz pierwszy i po raz szesnasty
Na tegorocznej edycji imprezy obecni byli zarówno targowi debiutanci – jak chociażby kosmetyczna marka Neo Nail, jak i prawdziwi „weterani”. Np. koncept 5.10.15 wystawiał się już po raz 16. – Przeprowadziliśmy wiele bardzo konkretnych rozmów, z osobami poważnie myślącymi o otwarciu biznesu we franczyzie – mówi Paweł Okpisz, menedżer ds. rozwoju franczyzy marki 5.10.15.
Odwiedzający dopisali. – Byliśmy na Targach już po raz czwarty. W ubiegłym roku po wszystkich trzech dniach mieliśmy 35 ankiet, wypełnionych przez kandydatów na franczyzobiorców. Teraz już w połowie pierwszego dnia mieliśmy takich ankiet ponad 20. Wiele spotkań to były bardzo rzeczowe rozmowy, z osobami dysponującymi już konkretną lokalizacją na pralnię – powiedział nam Janusz Stankiewicz, menedżer na Europę Wschodnią firmy Electrolux Professional Poland.
Tradycyjnie na brak zainteresowania nie mogli też narzekać wystawcy z branży gastronomicznej. Świadczyły o tym kolejki przy stoiskach chociażby takich wystawców jak Chili Milli, czy Wojtex – franczyzodawcy takich marek jak Biesadowo, Western Tortilla czy Coffeeloffee. Oblegane były również koncepty „lodziarskie”. – Chcę otworzyć lokal gastronomiczny, ale boję się działać sama, bo nie mam w tej branży doświadczenia. Dlatego szukam franczyzy, która będzie dla mnie odpowiednia. Mam na oku kilka marek – powiedziała nam Krystyna Wieczorek, jedna z odwiedzających. – Myślę o lodziarni lub kawiarni.
Na wielu stoiskach do dołączenia do sieci zachęcali obecni franczyzobiorcy. – W ubiegłym roku przyszłam na targi, ponieważ szukałam pomysłu na nowy biznes. Po 20 latach działalności w jednej branży chciałam coś zmienić – opowiada Agnieszka Wojewoda, obecna franczyzobiorczyni marki Kobieta i Rozwód. – Dzień przed targami przejrzałam listę wystawców i trzy marki mnie zaintrygowały, w tym Kobieta i Rozwód. Już po pierwszej wizycie na stoisku wiedziałam, że to coś dla mnie. Drugiego dnia znów przyszłam i „zarezerwowałam” dla siebie otwarcie oddziału w Warszawie. A trzeciego dnia zastąpiłam na stoisku franczyzodawczynię, która pechowo w drodze na targi miała wypadek.
W ciągu trzech dni targi odwiedziło blisko 7 tys. osób. Na szczęście dzięki rozlokowaniu wystawców na dwóch poziomach nikt nie musiał się tłoczyć w ścisku. Wielu odwiedzających od razu kierowało się do konkretnych sal, na których znajdowały się stoiska z interesujących je branż. – Jesteśmy mile zaskoczeni tym, jak wielu odwiedzających pytało o nasz koncept. Co istotne, są to osoby z całej Polski – powiedziała nam Anna Doliwa-Wiśniewska, menedżer marki Sorvella Perfumy. – Mamy poważnie zainteresowanych otwarciem naszej placówki np. z Trójmiasta, z Gliwic, z Poznania.
Pełne ręce roboty mieli przedstawiciele Żabki – na ich stoisku praktycznie bez przerwy trwały rozmowy z zainteresowanymi otwarciem sklepu spożywczego pod znaną marką. Wielu przyciągnęło także stoisko Carefour Express, które zdecydowanie wyróżniało się swoją formą. Franczyzodawca wybudował w targowej sali w pełni zatowarowany sklep. Duże zainteresowanie wzbudziła oferta Orient Massage & Cosmetics – na stoisku można było osobiście przekonać się o skuteczności balijskiego masażu i poznać warunki uruchomienia własnego salonu.
Ci, którzy szukali dla siebie pomysłu z branży gastronomicznej mogli wybierać m.in. spośród marek lodziarskich, pizzerii, restauracji, kawiarni. – Dopiero zaczynamy rozwój poprzez franczyzę, dlatego po raz pierwszy wystawialiśmy się na targach. Nasz koncept jest nieco niestandardowy, toteż przychodziły do nas osoby, które doskonale wiedziały już, w jakim segmencie gastronomii chcą działać – mówi Piotr Urbanowicz, franczyzodawca Zdrowej Michy, czyli bezglutenowego bistro. – Wiele osób zainspirowało się artykułem o naszej marce, przeczytanym w miesięczniku "Franchising".
Do obleganych należało też stoisko Lodolandii.
– Na tegorocznych targach przeprowadziliśmy naprawdę dużo rozmów. Jest to dowód, że nasza marka jest bardzo rozpoznawalna i uważana przez potencjalnych franczyzobiorców za godną zaufania – podkreśla Marcin Olesiak, prezes zarządu Sweet Gallery, franczyzodawca konceptów Lodolandia, Kołacz na Okrągło i Bafra Kebab. – Już w trakcie trwania targów podpisaliśmy dwie umowy franczyzowe na koncept Lodolandia & Kołacz na Okrągło. Już wiemy, że dzięki spotkaniom, jakie odbyliśmy w ciągu trzech targowych dni takich umów będzie więcej bo teraz spotykamy się z klientami w naszym biurze i dogrywamy kolejne umowy. Dzięki temu, że dysponujemy gotowymi lokalizacjami w całej Polsce nasi klienci mogą otworzyć biznes w ciągu zaledwie 2 tygodni.
Czasu nie zmarnował również franczyzodawca gastro-kurierskiej firmy Stava. – Zainteresowanie naszą ofertą było bardzo duże. Niektórzy przyszli na targi specjalnie do nas. Spotkaliśmy się też z kandydatami, którzy już są w trakcie procesu rekrutacji czy z osobami, które chciały rozwiać swoje ostatnie wątpliwości i osobiście nas poznać – wylicza Grzegorz Aksamit z centrali firmy Stava. – Pojawiły się osoby nie tylko z całej Polski, lecz także wielu cudzoziemców, np. z Ukrainy, Białorusi. Co ciekawe, niektórzy z nich szukali pomysłu na firmę, którą mogliby założyć w Polsce, a inni chcieliby polską markę adaptować w swoim rodzinnym kraju.
Fachowo o franczyzie
Targom Franczyza towarzyszyło Forum Szkoleniowe, na którym eksperci ds. franczyzy oraz praktycy rynku, dzielili się swoją wiedzą i doświadczeniami z przyszłymi franczyzobiorcami. Słuchacze forum mieli okazję poznać zasady współpracy we franczyzie, dowiedzieć się na co zwrócić uwagę przed podpisaniem umowy, jak powinni wybierać lokalizację na biznes oraz ile mogą zarobić na biznesie franczyzowym. O perspektywach sytuacji gospodarczej w Polsce, opowiedział Jakub Borowski, główny ekonomista banku Credit Agricole. Gościem specjalnym Forum Szkoleniowego był Robert Podleś, właściciel i prezes zarządu spółki COBI, producent polskich klocków, które zdobywają międzynarodowe rynki. Wstęp na Forum Szkoleniowe był nieodpłatny, na podstawie biletu wstępu na targi.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Zainspiruj się sukcesami i poznaj sprawdzone pomysły na biznes! Grudniowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” pełen praktycznych porad i historii przedsiębiorców już w sprzedaży!
Marka New York Pizza Department podpisała umowę z masterfranczyzobiorcą w Egipcie. Na przyszły rok zapowiada pierwsze otwarcia na egipskim rynku.
– W Polsce stale rośnie poziom świadomości klientów, jeśli chodzi o korzystanie z usług pośrednictwa w sprzedaży czy zakupie nieruchomości – mówi Agata Korzeniewska, dyrektor sieci franczyzowej Metrohouse.
Joanna i Paweł Sobkowiakowie szukali biznesu, który będzie dodatkowym źródłem dochodu. Ważne dla nich było też to, żeby dało się go połączyć z prowadzeniem ich dotychczasowej firmy, a także wychowaniem małego dziecka. Na jaką franczyzę postawili?
Sieć biur nieruchomości co miesiąc wybiera dwóch nowych partnerów, ale w ostatnim czasie dołączyło do niej aż dziewięć osób.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Carat Kebab chce zmienić podejście Polaków do kebabu. Zachęca też franczyzobiorców do łączenia pod jednym dachem kilku marek gastronomicznych.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Pizza Hut szuka franczyzobiorców, którzy docelowo chcieliby poprowadzić więcej niż jeden lokal. Ile trzeba zainwestować w międzynarodowy koncept?
POPULARNE NA FORUM
[ Whatsapp:.+1331642-0693] dove acquistare euro contraffatto online
dove acquistare denaro di scena con ologramma uk -WhatsApp….. ✔️£A$$€¥ dove acquistare denaro di scena dove acquistare denaro di scena vicino a me dove acquistare...
[Telegram:.+1331642-0693] migliore qualità contraffatto banconote
Titolo: Banconote contraffatte non rilevabili: la minaccia alla sicurezza degli eventi Introduzione:🔞( £CA$$€¥ £-☎️WhatsApp. ✔️£A$$€¥ I biglietti...
[Telegram:.+1331642-0693]dove acquistare denaro falso online
Acquista banconote contraffatte: comprendere, rilevare e combattere la valuta falsa ☎️WhatsApp ✔️£A Introduzione Le banconote contraffatte rappresentano una minaccia...
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?