Lodziarnie wychodzą z lockdownu
Przez cały czas trwania lockdownu gastronomii, czyli od jesieni ubiegłego roku, tylko jedna kawiarnia Carte d'Or Cafe była otwarta. Reszta nie działała. Otworzyły się dopiero tydzień temu, gdy lockcdown dla całej branży został odwołany. Niestety, nie wszystkie lokale przetrwały okres zamknięcia.
– Z 38 kawiarni trzy niestety zostały zlikwidowane – przyznaje Artur Czoska, dyrektor ds. rozwoju sieci franczyzowej Carte d”Or Cafe. – Były to lokale franczyzowe. Nasze kawiarnie własne wróciły do pracy w komplecie.
Weryfikacja sieci
Trzeba przyznać, że franczyzodawca Carte d'Or Cafe stara się pomóc licencjobiorcom przetrwać ten trudny czas. Od początku pandemii zawieszone zostały opłaty franczyzowe.
– I nadal nie będziemy ich pobierać. Zależy nam na tym, aby nasi franczyzobiorcy stanęli na nogi – podkreśla Artur Czoska.
Niestety, przyznaje też, że prawdopodobnie nie uda się uniknąć kolejnych zamknięć.
– Właśnie weryfikujemy sieć. Prawdopodobnie jeszcze kilka kawiarni, które były wcześniej na granicy rentowności, zostanie zamkniętych – mówi Artur Czoska. – Sądzę, że mogą to być 3-4 lokale.
Wprawdzie franczyzobiorcy zostali zwolnieni z opłat franczyzowych, ale pozostali z innymi kosztami stałymi, jak czynsz czy pracownicy.
– W wielu galeriach udało się wynegocjować obniżki lub umorzenie czynszu, ale niestety nie we wszystkich – dodaje Artur Czoska.
Otwarci no nowe
Carte d'Or Cafe lokował swoje kawiarnie właśnie w galeriach handlowych. Niewykluczone, że teraz to się zmieni.
– Być może nadszedł czas, aby zacząć szukać lokalizacji przyulicznych, nawet rozszerzając przy tym formułę kawiarni o dodatkowe menu – zastanawia się Artur Czoska. – Ciągle odbieramy telefony od osób zainteresowanych naszą franczyzą, ale nadszedł czas by dobrze przemyśleć strategię dalszego rozwoju. Chcemy poobserwować rynek, aby mieć pewność, że biznes, który proponujemy franczyzobiorcom, jest bezpieczny.
Sieć otwierała do tej pory lodziarnie w formacie wysp handlowych lub lokali stacjonarnych. Według szacunków licencjodawcy, średnia wysokość inwestycji po stronie franczyzobiorcy to ok. 250 tys. zł netto. Ale inwestuje nie tylko franczyzobiorca. Także centrala ponosimy wydatki związane z otwarciem nowego punktu, czyli np. pokrywa koszty sprzętu chłodniczego do lodów, obrandowania lokalu.
Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci zależy mi.n. od wielkości lokalu i wynosi od 5 do 15 tys. zł.
WIZYTÓWKA CARTE D'OR CAFE
Ogólnopolska sieć kawiarni.
- 35 lokali
- średnia wysokość inwestycji ok. 250 tys. zł netto.
Wsparcie od franczyzodawcy / Franczyzobiorcy Carte d'Or Cafe zostali zwolnieni z opłat franczyzowych. ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Restauracja z kuchnią gruzińską
/04.12.2025
W tym roku Chinkalnia otworzyła trzy restauracje w Polsce, a jeszcze w grudniu uruchomi lokal na śródziemnomorskiej wyspie.
Japońska kuchnia to nie tylko sushi. W lokalach Doskoi zjemy wiele tradycyjnych dań z Kraju Kwitnącej Wiśni, a przy okazji znajdziemy pomysł na biznes.
Sieć pizzerii Gruby Benek otworzyła nowy lokal na bydgoskich Jachcicach. Pierwszy dzień działalności przyniósł duże zainteresowanie klientów i jeden z najlepszych wyników otwarcia w historii marki.
KawoWiniarnia to nowy franczyzowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Czy ma szansę na sukces?
Sfinks Polska notuje wzrost rentowności w III kwartale 2025 r., mimo spadku przychodów jednostkowych. To efekt konsekwentnego przechodzenia na franczyzę.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Park rozrywki: biznes z przyszłością
/02.12.2025
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
Czy prawo autorskie jest gotowe na epokę generatywnej sztucznej inteligencji? Marcowy wyrok sądu w Dystrykcie Kolumbii w sprawie dr. Stephena Thalera pokazuje, że obecny system nie nadąża za technologią, a pytanie o autorstwo AI staje się coraz bardziej palące.
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Mariusz Mietelski po latach pracy w gastronomii zdecydował się wejść we współpracę z siecią Żabka. Jak ocenia z perspektywy czasu swoją decyzję?
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali