Z gastronomii do logistyki
O współpracy Łukasza Lisińskiego z Northgate Logistics w dużej mierze zdecydował przypadek.
– Podczas pewnej podróży na lotnisku kupiłem sobie miesięcznik "Własny Biznes Franchising". W samolocie przeczytałem artykuł o Northgate Logistics. Byłem zainteresowany branżą logistyczną, więc już następnego dnia zadzwoniłem do właścicieli, żeby omówić szczegóły – opowiada Łukasz Lisiński.
Stabilna branża
Po kilku rozmowach i spotkaniu zdecydował się na otwarcie własnego oddziału w Bydgoszczy. Szkolenie odbył w lutym tego roku, a od kwietnia jego placówka ruszyła.
– Mam więc za sobą dopiero kilka miesięcy działalności operacyjnej. Jestem już jednak pewien, że to branża z dużym potencjałem, rozwojowa i pewna. Szczególnie to było widać w czasie pandemii, kiedy okazało się, że transport jest stabilny. To branża, która działała cały czas, bez przerwy – mówi Łukasz Lisiński.
Wcześniej działał on w branży gastronomicznej. Ma też własną firmę budowlaną. Jego praca w Northgate Logistics obecnie skupia się na szkoleniu pracowników i pozyskiwaniu klientów.
– Skupiamy się na rozwoju i budowaniu portfela klientów. To póki co głownie praca z ludźmi. Codziennie negocjuję z przewoźnikami, rozmawiam z klientami – mówi Łukasz Lisiński.
Chwali sobie wsparcie franczyzodawcy, na którego pomoc w każdej chwili można liczyć.
– Cały czas jesteśmy w kontakcie z franczyzodawcą, na pewno nie jesteśmy pozostawieni sami sobie. Dużo nam dało też szkolenie, które trwało cztery tygodnie – mówi Łukasz Lisiński.
Już po pierwszym miesiącu funkcjonowania wyniki jego placówki były lepsze niż zakładał.
– Pierwszy miesiąc pokazał, że wszystko idzie w dobrym kierunku. Mamy spore tempo wzrostu – mówi Łukasz Lisiński.
Jego zdaniem konkurencja w branży spedycyjnej jest spora. Northgate Logistics wyróżnia się sprawnym i rozbudowanym systemem obsługi klienta. Zarówno przewoźnicy, jak i klienci, mogą liczyć na szybką pomoc. Dobrze działa też system płatności, co dla przewoźników jest istotne.
Trzech franczyzobioirców
Bydgoska placówka to drugi oddział franczyzowy Northgate Logistics. Pierwsza działa w Kielcach, a jeszcze jedna w Oławie. Na otwarcie tej trzeciej zdecydował się jeden z pracowników Northgate Logistic.
Aby zostać franczyzobiorcą Northgate Logistics, trzeba zainwestować we własne biuro oraz jego wyposażenie. Ważny jest sprzęt komputerowy, dostęp do internetu i telefon. Lokalizacja biura musi być wygodna przede wszystkim dla franczyzobiorcy oraz jego pracowników. Klienci w większości przypadków kontaktują się z firmą zdalnie.
– Współpraca z klientami opiera się głównie na kontaktach telefonicznych i mailowych. Mamy na tyle dobrze rozwinięte i zintegrowane systemy, że kontakt osobisty z klientem nie jest niezbędny – mówi Ewa Kozłowska, specjalista ds. rozwoju sieci partnerskiej Northgate Logistics.
Oprócz tego franczyzobiorców obowiązuje wstępna opłata franczyzowa w wysokości 30 tys. zł. Można ją uregulować od razu po podpisaniu umowy, albo rozłożyć spłatę na trzy lata, z sześciomiesięczną karencją.
– Jeśli chodzi o zwrot z inwestycji to szacujemy, że jest on możliwy już w drugim lub trzecim miesiącu od momentu rozpoczęcia współpracy przy wyborze drugiej, ratalnej opcji uregulowania opłaty wstępnej – mówi Ewa Kozłowska.
Franczyzobiorcy przede wszystkim powinni mieć umiejętności sprzedażowe, a także umieć zbudować zespół i zarządzać nim. Nie trzeba inwestować we flotę samochodów transportowych.
– Zbudowaliśmy bazę podwykonawców, którym zlecamy realizację konkretnych zleceń. Głównym zadaniem franczyzobiorców jest pozyskiwanie klientów i utrzymanie dobrych relacji z nimi poprzez jak najlepszą realizację zleceń – mówi Ewa Kozłowska.
Northgate Logistics zarabia na marży, czyli różnicy pomiędzy ceną jaką proponuje klient za przewóz towaru, a tym, co firma oferuje przewoźnikowi za realizację zlecenia. Franczyzodawca dzieli się z franczyzobiorcami marżą w proporcji pół na pół. Northgate Logistics oferuje jedyny system partnerski w Europie w branży spedycyjnej.
Podstawowy sprzęt / Aby zostać franczyzobiorcą Northgate Logistics, trzeba zainwestować we własne biuro oraz jego wyposażenie. Ważny jest sprzęt komputerowy, dostęp do internetu i telefon.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Jak zarobić pierwszy milion we franczyzie
/07.07.2025
Salon kosmetyczny, siłownia, sklep spożywczy, a może firma edukacyjna, biuro nieruchomości albo butik z modą? Przedstawiamy konkretne przykłady franczyz, które zarabiają. Pokazujemy też mniej typowe pomysły na biznes, jak hodowla ślimaków czy pracownia peruk. Bilet na Targi Franczyza gratis!
Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Kup nowy numer "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jak zarabiać bez wysiłku. Dowiedz się, w którą franczyzę z branży usługowej najlepiej zainwestować. Krok po kroku otwieramy też firmę zarządzającą najmem nieruchomości, produkującą meble ze stali oraz samoobsługowy magazyn.
Sieć Northgate Logistics omijają problemy branży transportowej, dzięki specyficznemu modelowi działania.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Mariusz Mietelski po latach pracy w gastronomii zdecydował się wejść we współpracę z siecią Żabka. Jak ocenia z perspektywy czasu swoją decyzję?
W tym roku Chinkalnia otworzyła trzy restauracje w Polsce, a jeszcze w grudniu uruchomi lokal na śródziemnomorskiej wyspie.
The Real Pizza Company działa już w Wielkiej Brytanii i Indiach, a teraz chce wejść na polski rynek.
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...