Fit Cake w drodze do setki
Sieć Fit Cake funkcjonuje na rynku od blisko sześciu lat. Zajmuje się produkcją i sprzedażą ciast bez cukru, bezglutenowych i wege deserów, bezlaktozowych lodów, ma też dużą ofertę produktów keto.
– Na początku tego roku mieliśmy 24 lokale. W ciągu trzech kwartałów podwoiliśmy tę liczbę i niedawno otworzyliśmy pięćdziesiątą kawiarnię. Można uznać to za duży sukces, ale najważniejsze jest to, że mimo tak szybkiego przyrostu udało nam się zachować jakość i przyjęte w sieci standardy – mówi Rafał Kościuk, współwłaściciel Fit Cake.
Zapowiada, że do końca roku marka uruchomi jeszcze co najmniej 10 nie-cukierni – bo tak franczyzodawca określa lokale marki.
Zainteresowanie rośnie
Sieć Fit Cake wywodzi się z Białegostoku, ale objęła już swoim zasięgiem całą Polskę. W wielu miastach działa więcej niż jeden punkt, np. w Białymstoku, Gdańsku, Zielonej Górze, Warszawie, Poznaniu. Zdaniem właścicieli marki w każdej miejscowości ok. 20 proc. mieszkańców to ludzie ze specjalnymi potrzebami żywieniowymi: alergicy, chorzy na cukrzycę, osoby stosujące specjalną dietę. Potrzebują oni oferty dostosowanej do tych potrzeb.
– Nasza grupa docelowa jest bardzo duża, a podczas pandemii, kiedy wszyscy zaczęliśmy zwracać szczególną uwagę na zdrowie, jeszcze się powiększyła. Stąd też wynika zwiększone zainteresowanie inwestorów naszym konceptem – podkreśla Rafał Kościuk.
Jak zapewnia franczyzodawca, kontakt z co drugą osobą, zainteresowaną licencją Fit Cake, kończy się podpisaniem umowy. Marka udziela też wyłączności terytorialnej, jeśli przedsiębiorcy są zainteresowani otwarciem większej liczby lokali w danym mieście (czy dzielnicy większej aglomeracji).
Stopniowy rozwój
Zdaniem licencjodawcy, na popularność konceptu ma wpływ m.in. modułowy model biznesowy. Pozwala on na stopniowe wchodzenie w biznes, bez angażowania na początku dużych pieniędzy. Otwarcie Mini Fit Cake (lokal bez sali konsumpcyjnej) to wydatek 19 tys. zł, plus koszty adaptacji pomieszczeń.
– Wielu partnerów zaczyna od tego najniższego poziomu. Ale z czasem wszyscy przechodzą na wyższy level – Standard, czyli decydują się na uruchomienie sali konsumpcyjnej – wyjaśnia Rafał Kościuk. – Dokupują dodatkowe opcje, np.: fit śniadania, Fit IceCream, Keto Cake. Z czasem Standard zamienia się w Premium. Aktualnie trzy czwarte lokali to nie-cukiernie w wersji Premium.
Wersja Premium to wydatek rzędu 110 tys. zł. Jak podkreśla licencjodawca, co piąty franczyzobiorca decyduje się na otwarcie więcej niż jednej nie-cukierni.
Nowości w Fit Cake
Fit Cake systematycznie poszerza ofertę.
– Klienci lubią nowości, a my lubimy eksperymentować i zaskakiwać – mówi Ewelina Choińska, współwłaścicielka Fit Cake i autorka przepisów. – Niedawno wprowadziliśmy do sprzedaży czekolady. Mamy ich cztery rodzaje. Pracujemy też nad nową submarką: Fit Cream, czyli wyborem rożnego rodzaju kremów i masełek. I jak zwykle będą to produkty z najwyższej półki, bez cukru, glutenu, laktozy.
Marka zamierza utrzymać szybkie tempo rozwoju.
– Jeśli utrzymamy jakość produktów i obsługi, sto punktów działających w ramach naszej sieci będzie tylko kwestią czasu. I raczej tygodni niż miesięcy – optymistycznie patrzy w przyszłość Rafał Kościuk.
Marka zamierza rozwijać się także poza granicami Polski.
WIZYTÓWKA FIT CAKE
Sieć franczyzowych nie-cukierni, ze zdrowymi słodyczami.
- liczba placówek: 50
- minimalna kwota inwestycji 19 tys. zł
- minimalna powierzchnia lokalu 26 m2

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Co piąty franczyzobiorca Fit Cake decyduje się na otwarcie kolejnego lokalu.
Co drugi przedsiębiorca decydujący się na franczyzę Fit Cake wybiera tę markę jako swój pierwszy krok w biznesie. Dlaczego?
Mimo wakacji franczyzodawcy nie próżnują. Przegląd tygodnia 29 lipca-5 sierpnia.
Fit Cake otworzył 10 lokali w ciągu miesiąca. Wchodzi też na nowe, zagraniczne rynki.
Fit Cake otworzył placówkę w Rumunii, Bricomarché kontynuuje ekspansję w Polsce, a 7 Street wprowadził do menu burgera i pizzę z owadami. Przegląd tygodnia 20-25 marca.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Xtreme Fitness Gyms otwiera kolejne kluby, ale to nie liczby przyciągają uwagę. Co sprawia, że franczyzobiorcy zostają na dłużej i rozwijają się razem z siecią?
Robert Podleś, właściciel firmy Cobi, zaczynał prowadzić biznes w trudnej komunistycznej rzeczywistości. Dzisiaj jego firma sprzedaje swoje produkty do ponad 40 krajów świata. Ale gdyby nie mama, kto wie jak potoczyłyby się jego losy...
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali