Jeden partner, kilka biur
Przez ostatnie dwa lata liczba nowych biur pod szyldem Metrohouse szybko rośnie.
– W ciągu pierwszych trzech kwartałów tego roku oficjalnie otworzyliśmy 21 oddziałów, a do końca roku ta liczba wzrośnie na pewno do ponad 30 nowych biur Metrohouse – mówi Agata Korzeniewska, dyrektor sieci franczyzowej Metrohouse
Najbliższe otwarcia firma planuje w Łodzi, Lublinie, Warszawie, Gorzowie Wielkopolskim, Krakowie, Toruniu i w Międzyzdrojach. Obecnie w sieci działa 97 placówek, w tym 7 własnych i 89 franczyzowych, natomiast kolejnych 9 jest przygotowywanych do uruchomienia.
– Dołączając placówki Gold Finance posiadamy w sumie ponad 130 oddziałów na terenie całego kraju – mówi Agata Korzeniewska.
Ile na start?
To, ile trzeba zainwestować, aby uruchomić biuro nieruchomości pod marką Metrohouse, zależy od miasta. Szacunkowa kwota to ok. 50 tys. zł. Jednorazowa opłata wstępna obejmująca cykl szkoleń, staż wdrożeniowy, dostęp do bazy ofert, system CRM, pakiet startowy z dokumentacją i materiałami marketingowymi, wynosi 15 tys. zł. Natomiast miesięczna opłata franczyzowa odprowadzana za wykonane transakcje sięga 10 proc. od pobranej prowizji od klienta.
– Partner franczyzowy zarabia zarówno na obrocie nieruchomościami, jak również na pośrednictwie finansowym wykonywanym pod marką Gold Finance, czyli kredytach hipotecznych, gotówkowych, obrotowych, leasingach i ubezpieczeniach – mówi Agata Korzeniewska.
Na zwrot z inwestycji można liczyć po około 12 miesiącach działania biznesu.
– Zysk łatwo można pomnożyć przez rozbudowę zespołu agentów lub uruchomienie kolejnej placówki. Z takiego rozwiązania chętnie korzystają nasi partnerzy, którzy ustabilizują już swoje pierwsze biuro – wielu z nich prowadzi dwa, trzy albo nawet cztery biura Metrohouse w różnych lokalizacjach – mówi Agata Korzeniewska.
Rekordowe obroty biur
Zdaniem Agaty Korzeniewskiej obecny wzrost zainteresowania zakupem nieruchomości to naturalny efekt niestabilności wywołanej pandemią. Zazwyczaj w podobnych przypadkach po fazie przejściowej stagnacji, następuje wzrost zainteresowania alternatywnymi możliwościami lokowania oszczędności.
– Rosnąca inflacja połączona z niestabilnością wielu różnych instrumentów finansowych powoduje, że największym zainteresowaniem cieszy się rynek nieruchomości. Inwestujemy w mieszkania z nadzieją, że takie działanie przynajmniej ochroni nasz kapitał przed utratą wartości, a w przyszłości będzie stanowić ważny element zabezpieczenia finansowego – mówi Agata Korzeniewska.
Z szacunków Metrohouse wynika, że zainteresowanie inwestowaniem w nieruchomości nie słabnie, pomimo skokowego wzrostu cen, który w niektórych miastach sięgnął nawet 20 proc. w skali roku. Przy tym nadal co trzeci zakup jest inwestycyjny.
– Boom na rynku wpływa też na rekordowe obroty biur skupionych w naszej sieci – mówi Agata Korzeniewska.
Podkreśla, że pośrednik nie zarabia na wzrostach czy spadkach cen, ale na obrocie nieruchomościami, a ten odbywa się bez względu na sytuację na rynku. Warto też pamiętać, że rynek jest cykliczny i obecnie panujące na nim trendy kiedyś ulegną zmianie.
– Mamy bogatą ofertę zarówno dla sprzedających nieruchomości, jak i potencjalnych nabywców, dlatego sytuacja na rynku, choć odgrywa istotną rolę, nie stanowi zagrożenia dla naszej aktywności – twierdzi Agata Korzeniewska.
WIZYTÓWKA SIECI METROHOUSE
- Liczba placówek – 97
- kwota inwestycji – ok. 50 tys. zł
- opłata startowa – 15 tys. zł
- zwrot z inwestycji – po 12 miesiącach
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Październikowy numer "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży. Znajdziesz w nim gratisowy bilet wstępu na Targi Franczyza!
Nadchodzi największe w tej części Europy wydarzenie na rynku franczyzy - Targi Franczyza w Warszawie!
22. edycja Targów Franczyza w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie przyciąga coraz więcej interesujących wystawców. Targi, które odbędą się od 24 do 26 października, to trzy dni pełne inspiracji, wiedzy i możliwości dla tych, którzy marzą o prowadzeniu własnego biznesu pod znanym szyldem.
Partnerzy Metrohouse z Bielska szybko zyskali rozgłos w całej sieci. Jaki projekt zapewnił im popularność?
Kiedy w czasie pandemii biuro Travelplanet zbankrutowało, Beata Hudziak-Wiśniewska otworzyła placówkę Metrohouse. Czy to był dobra decyzja?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Pasywny biznes, który przynosi co miesiąc dochody bez żadnego wysiłku, to marzenie każdego z nas. Czy to w ogóle możliwe?
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Co drugi przedsiębiorca decydujący się na franczyzę Fit Cake wybiera tę markę jako swój pierwszy krok w biznesie. Dlaczego?
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
POPULARNE NA FORUM
WGN selekcjonuje partnerów
Nieruchomości zawsze były w obrocie, pośrednictwo to dobry fach na przyszłość.
Od agenta do właściciela
Z WGN współpracuje od lat, wiele nieruchomości powierzyłem w ręce agentów. Polecam każdemu.
WGN idzie na rekord
Gratulacje! To zaskakujący wynik. WGN jest znaną marką i przyciąga klientów.
Od agenta do właściciela
Odpowiednia osoba na odpowiednim stanowisku! WGN ma znakomitych i profesjonalnych partnerów
WGN idzie na rekord
Bardzo ciekawy artykuł. Warto przyjrzeć się Grupie WGN jako pomysł na biznes.
Od agenta do właściciela
Brawo Panie Tomaszu! Widać, że nieruchomości to Pana pasja. Ciekawa franczyza, może sama zainteresuje się tematem.
Nowa franczyza w nieruchomościach
Dobrze rozumiem, że oprócz agencji nieruchomości mogę zarabiać dodatkowo na poleceniach usług, jak kredyt i ubezpieczenie tak? Pozdrawiam, Krzysztof
Dom czy mieszkanie?
Od dwóch lat mieszkam w Warszawie, aktualnie wynajmuje mieszkanie, ale po podsumowaniu kosztów wychodzi, że bardziej opłaca mi się kupić własny kąt. Tylko mam dylemat...