Zdrowie się opłaca
Piotr Buchalski od czterech lat rozwija w Polsce sieć holistycznych salonów spa Orient Massage i mimo pandemii wszedł na rynek z dwoma nowymi konceptami – Thai Organic i Pijalnią Ziół Natura Organica. To właśnie ostatnie 1,5 roku było przełomowe dla jego biznesu. – Największy progres nastąpił podczas pandemii. Pierwszy salon franczyzowy otworzyliśmy na tydzień przed pierwszym lockdownem w 2020 roku. Przypuszczaliśmy, że po miesiącach siedzenia w domach ludzie będą potrzebowali dobrego masażu i szczególnej dbałości o zdrowie. No i mieliśmy rację. Okazało się, że koronawirus wręcz przyczynił się do naszego rozwoju. Pokazuje to również, jak dużą popularnością cieszą się nasze usługi – mówi Piotr Buchalski. Od początku pandemii franczyzodawca otworzył 11 salonów. Obecnie w trakcie przygotowania jest pięć kolejnych placówek. – Cały czas rozmawiamy z nowymi franczyzobiorcami i szukamy nowych lokalizacji – dodaje Piotr Buchalski.
Pomogło własne doświadczenie
Pomysł na biznes powstał z przyczyn osobistych. Piotr Buchalski wielokrotnie jeździł na Bali nie tylko w celach turystycznych, ale przede wszystkim zdrowotnych. – Tamtejsze techniki masażu bardzo pomogły mojej narzeczonej, która choruje na stwardnienie rozsiane, a także mi ze względu na problemy z kręgosłupem, powodowane pracą za biurkiem – opowiada Piotr Buchalski. Para objechała pół świata w poszukiwaniu skutecznych metod leczenia i terapii. Byli w Azji, Europie i USA, gdzie obserwowali sztukę masażu. W końcu trafili na masaże tajskie i balijskie, które od wielu lat pomagają w ich codziennym funkcjonowaniu. Do tego doszło zainteresowanie systemami ziołoleczniczymi różnych zakątków świata i medycyną naturalną – Tak weszliśmy w świat holistycznego podejścia do zdrowia. Okazało się, że terapie i medycyna naturalna są dużo skuteczniejsze od tabletek, a przede wszystkim pozwalają nam świetnie funkcjonować na co dzień. W końcu zaczęliśmy zastanawiać się, jak upowszechniać znaną od setek lat wiedzę na temat naturalnych terapii i ziół – mówi Piotr Buchalski.
Duże zainteresowanie klientów
Zaczęło się ponad trzy lata temu od otwarcia pierwszego w Łodzi holistycznego spa z masażystkami z Bali – Orient Massage. Jak wspomina Piotr Buchalski, zainteresowanie usługami od początku było bardzo duże. Salon wyróżniał się na tle innych orientalnym klimatem i techniką oferowanych zabiegów. – Elementy takie jak muzykoterapia, aromaterapia, ziołolecznictwo czy kosmetyki naturalne, a przede wszystkim unikatowe techniki masażu stworzone przez indonezyjskiego mistrza medycyny naturalnej I Putu Miasta były czymś nowym. Wraz z naszymi ekspertami wdrożyliśmy program budowy naturalnej odporności organizmu, opierając się na filozofii dalekowschodniej, czerpiąc z niej niezwykle bogatą gamę metod i terapii wpływających na nasze zdrowie, wygląd i wewnętrzną harmonię – wylicza Piotr Buchalski.
Przedsiębiorca realizuje koncepcję sieci opartej na technice masażu wyspecjalizowanych masażystek z Bali i Tajlandii. Piotr Buchalski zapewnia, że właśnie stamtąd pochodzą najlepsze masażystki na świecie. Jak twierdzi przedsiębiorca, ich wiedza i doświadczenie z zakresu anatomii człowieka pozwalają dopasować technikę masażu do indywidualnych potrzeb klientów. Dzięki temu, zabiegi są jeszcze bardziej efektywne. Stanowią nie tylko element relaksu, ale również terapii i rehabilitacji. Personel salonów składa się wyłącznie z masażystek z udokumentowaną wiedzą i świadectwem ukończenia wyspecjalizowanych szkół na Bali i w Tajlandii.
Sieć korzysta także z naturalnych kosmetyków i olejów organicznych własnej marki Orient’Nature, tłoczonych na zimno, bogatych w witaminy i minerały. Wśród nich są m.in. produkty oparte na oleju sojowym, słonecznikowym, migdałowym czy awokado. Kosmetyki pochodzą z małych azjatyckich manufaktur, z którymi Piotr Buchalski współpracuje.
Biznes blisko natury
Sukces salonów Orient Massage zachęcił Piotra Buchalskiego do stworzenia kolejnych konceptów bazujących na filozofii terapii holistycznych. W 2020 roku w palecie marek franczyzowych Piotra Buchalskiego pojawił się Thai Organic i Pijalnia Ziół Natura Organica.
Orient Massage i Thai Organic różnią się aranżacją wnętrza i kosztami inwestycji w model franczyzowy. Orient Massage to holistyczne spa z osobnymi pomieszczeniami dla klientów. Natomiast placówki Thai Organic mają więcej otwartej przestrzeni, a stanowiska do masażu dzielą bambusowe ściany. – Inspiracje wnętrz pochodzą z tropikalnej wyspy Bali i Tajlandii. Nadaliśmy im jednocześnie nowoczesny, świeży, stylowy design ukierunkowany na łagodzenie stresu i odprężenie organizmu. Do aranżacji wnętrza Thai Organic użyliśmy naturalnych materiałów takich jak drewno, beton, bambus czy len. Dominują barwy i tekstury natury – wymienia Piotr Buchalski.
Pijalnie Ziół Natura Organica to natomiast strefy relaksu lub poczekalnie, gdzie można spróbować i zakupić kolekcje ziół, herbat, napojów, wyciągów oraz ekstraktów ziołowych o właściwościach prozdrowotnych. – Udało nam się stworzyć bardzo ciekawe produkty, pochodzące z systemów ziołoleczniczych różnych zakątków świata. Mamy w ofercie wyroby tradycyjnej medycyny chińskiej, indyjskiej ajurwedy, indonezyjskie Jamu Jamu, paragwajskie Terere czy japońskie herbaty Zen – wylicza Piotr Buchalski. Jak twierdzi, cały czas przeszukuje świat w poszukiwaniu zdrowych i naturalnych produktów. Niedawno wprowadził do oferty kolekcje z cyklu Lemoniady Świata i Napary Świata. Piotr Buchalski pracuje też nad rozszerzeniem oferty o nowe, naturalne probiotyki, które w sprzedaży pojawią się na zimę. – Nasze produkty są zdrowe i w 100 proc. naturalne, co powoduje, że witaminy i minerały są dużo lepiej przyswajalne niż w syntetycznych suplementach. Ponadto bazują na setkach lat tradycji systemów ziołoleczniczych z całego świata. W przeszłości praktycznie każda cywilizacja tworzyła własny system medycyny naturalnej na bazie ziół. My dzisiaj przeszukujemy świat i najlepsze z tworzonych w przeszłości produktów wprowadzamy do naszej oferty. Podajemy je w nowoczesnej formie i w odniesieniu do aktualnej wiedzy fitoterapeutycznej. Nie dodajemy nawet grama syntetycznych konserwantów czy barwników. Powstają świetne, unikatowe w skali świata produkty – zapewnia Piotr Buchalski.
Obecnie w Polsce funkcjonuje 13 Pijalni Ziół Natura Organica. Natomiast w ciągu 2-3 lat placówki będą dostępne w każdym mieście powyżej 20 tys. mieszkańców. Zdaniem Piotra Buchalskiego, to pierwszy tego typu koncept w naszym kraju i w Europie. – Powstało w Polsce kilka małych pijalni ziół, gdzie sprzedawane są głównie polskie zioła z dostępnych sklepów zielarskich. Nasz koncept jest zupełnie inny. Oferujemy produkty na bazie ziół z pochodzących z systemów ziołoleczniczych różnych zakątków świata. Są to produkty bardzo zdrowe, które skutecznie zastępują syntetyczne suplementy diety – mówi Piotr Buchalski.
Jako dodatek lub samodzielny biznes
Pijalnie Ziół Natura Organica mogą stanowić część salonów Orient Massage i Thai Organic, ale także mogą funkcjonować niezależnie. Jest to model franczyzowy, który sprawdza się w salonach kosmetycznych, fryzjerskich, klubach fitness, hotelach, pensjonatach czy sklepach.
Koszt inwestycji w model Orient Massage wynosi od 60 tys. zł do 300 tys. zł. W przypadku Thai Organic górna granica inwestycji to 250 tys. zł. Po stronie franczyzodawcy leżą wszystkie formalności związane z zatrudnieniem masażystek z Bali. Sieć załatwia dwuletnią wizę i pozwolenia na pracę. Natomiast organizacja biznesu pod marką Pijalnia Ziół Natura Organica zaczyna się od 4 tys. zł.
Salony działają w miejscowościach od 15 tys. mieszkańców. Powierzchnia salonów Orient Massage wynosi 80-150 m2. Nieco mniejsze salony działają pod marką Thai Organic. W tym przypadku dolna granica powierzchni to 60 m2. Natomiast najmniejsza jest Pijalnia Ziół Natura Organica. Franczyzobiorcy mają zagwarantowane szkolenie wstępne przed uruchomieniem biznesu i w trakcie prowadzenia działalności. Wiedza dotyczy zarządzania personelem, biznesem, a także usług i oferowanych kosmetyków oraz ziół.
Chociaż od dawna rośnie popularność zdrowego trybu życia, koronawirus sprawił, że ludzie jeszcze bardziej zwracają uwagę na kondycję swojego organizmu. Według obserwacji Piotra Buchalskiego, widać powrót konsumentów do ziół. Jest popyt, który kreuje podaż. Przedsiębiorca korzysta z koniunktury i liczy, że do końca roku otworzy od 10 do 15 salonów Orient Massage i Thai Organic oraz 20-30 Pijalni Ziół Natura Organica. Planuje też ekspansję międzynarodową. – Widzę ogromny potencjał rozwoju naszych sieci. Wpisujemy się w idealny czas. Po pierwsze chciałbym, aby Orient Massage i Thai Organic stały się największą siecią holistycznych spa w Europie, a po drugie, żeby Natura Organica stała się jednym ze światowych liderów w produkcji naturalnych wyrobów na bazie ziół. Ważne jest dla mnie też to, aby ekosystem naszych marek był synonimem zdrowia, natury i najwyższej jakości. Będę pilnował, by szybki rozwój w żadnym wypadku nie powodował obniżenia jakości usług. Mamy potencjał zbudowania marek, które staną się europejskimi, a może nawet światowymi czempionami w branżach przyszłości. Stworzyliśmy unikatowe produkty i usługi. Mamy doświadczenie i kreatywny zespół. Teraz czeka nas ciężka praca i konsekwentna realizacja strategii – zapewnia Piotr Buchalski.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Palarnia Zdrowych Kaw oraz linia kosmetyków i peelingów kofeinowych dr Martyny Buchalskiej to nowość w salonach masażu Orient Massage i Thai Organic.
Palarnia Zdrowych Kaw oraz linia kosmetyków i peelingów kofeinowych dr Martyny Buchalskiej to nowość w salonach Orient Massage i Thai Organic.
Franczyzodawca Orient Massage i Thai Organic uruchamia Palarnię Zdrowych Kaw. Wkrótce w salonach masażu będzie można napić się prozdrowotnej kawy o dużej zawartości polifenoli i antyoksydantów.
Jakie biznesy zakładają dwudziestolatkowie, czy warto zainwestować we franczyzę z branży edukacyjnej i jak zarobić na Walentynkach? Przeczytaj we "Własnym Biznesie FRANCHISING".
Salony masażu Orient Massage i Thai Organic jako jedyne w Polsce połączyły masaże balijskie z dbałością o piękną skórę.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Fabryka Pizzy zamieniła się we włoską restaurację, która serwuje różnorodne dania. Czy ten ruch się opłacał?
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
POPULARNE NA FORUM
Biznes z masażystkami z Bali
Jesteśmy salonem masażu i chcielibyśmy zatrudnić 2 masażystów z Bali. Proszę o kontakt z nami pod numerem:+48 789 669 774
Opinie o współpracy z Yasumi
Otworzyłam gabinet Yasumi Instytut Zdrowia i Urody jak żegnałam się z bankiem, kopro, która gdzie jest się pionkiem w grze . Urządzenia wzięłam w leasing. Pracuję z...
Otwieramy park trampolin
Koszt inwestycji to około 1mln zł. "Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby...
Franczyza fitness
Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...
Zamiast etatu, własny salon urody
Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)
Opinie o współpracy z Yasumi
Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...
Gabinet kosmetyczny
Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...
Trening z maszyną
Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.