Którą markę pizzerii wybrać?
– 40 proc. wszystkich naszych franczyzobiorców otwiera z nami kolejne placówki, a jest też partner, który ma ich aż cztery. Oznacza to, że partnerzy ufają nam i chcą się rozwijać w ramach naszych struktur. To dla nas najlepsza rekomendacja – przyznaje Marcin Ciesielski, prezes firmy Mastergrupa, która jest właścicielem sieci pizzerii Stopiątka i Stopiątka Fabryka.
Celem małe miasta
W tym roku Stopiątka rozpoczęła rozwój w miastach poniżej 20 tys. mieszkańców, gdzie placówki często generują przychody podobne do obrotów lokali znajdujących się w dużo większych miastach. Tego typu miejsca stanowią niszę dla gastronomii i są najlepszym miejscem na spędzanie wolnego czasu. W małych miastach nadal istnieje deficyt restauracji, do których mieszkańcy chcą przychodzić.
– Trafiamy w potrzeby mieszkańców małych miejscowości. Z naszych danych wynika, że w mniejszych miastach sprzedaż na sali i w dostawie rozkłada się po połowie, trochę inaczej w porównaniu z dużymi miastami. Tam szala przeważa na stronę sprzedaż z dostawą – mówi Marcin Ciesielski.
Pizza z fabryki
W 2021 roku na rynku pojawił się mniejszy format pizzerii – Stopiątka Fabryka. To w pełni zautomatyzowany model nastawiony na szybką realizację zamówień przy minimalnym udziale pracowników. Większość czynności wykonywana jest w ciągu technologicznym, którego istotnym elementem jest piec przelotowy, czyli taśma produkcyjna inspirowana urządzeniami fabrycznymi. Produkcja pizzy odbywa się na ruchomej taśmie pokonując poszczególne etapy produkcji pizzy: wałkowanie ciasta, dodawanie składników, pieczenie i ostatecznie pakowanie. Pracownik nadzoruje pracę urządzenia, przyjmuje płatność i wydaje zamówienie.
Całkowity koszt inwestycji w Stopiatkę Fabryka wynosi ok. 160 tys. zł netto. 50 proc. kwoty stanowi wkład własny, natomiast druga połowa pochodzi z finansowania zewnętrznego. Powierzchnia placówki wynosi 50-60 m2. Lokale nie mają sali konsumpcyjnej, więc nie muszą być duże.
Trzeba umieć się zareklamować
Przez ostatnie 1,5 roku Stopiątka koncentrowała się na rozbudowie kanału delivery i wzmocnieniu widoczności marki w internecie. Rozwój własnego zaplecza IT i zdalnej sprzedaży podniósł wyniki o 15-20 proc. Marcin Ciesielski podkreśla, że marketing w internecie i pozycjonowanie w wyszukiwarce Google to istota promowania wszystkich punktów Stopiątki. Działania reklamowe realizowane są już od pierwszego dnia funkcjonowania każdej placówki. Centrala prowadzi je na rzecz całej sieci, jak i poszczególnych pizzerii. Dzięki temu klienci online automatycznie trafiają do najbliższych placówek, także tych nowych, które dopiero budują bazę klientów.
– W ten sposób nasze pizzerie nie tylko wychodzą na zero po pierwszym miesiącu, ale zarabiają konkretne pieniądze. Kierujemy ruch do autorskich rozwiązań, a nie do zewnętrznych dostawców obciążonych prowizją. Stąd też decyzja o stworzeniu własnej aplikacji mobilnej. Chodzi o to, żeby biznes jak najszybciej generował zyski na wysokim poziomie. Dzięki temu nasi franczyzobiorcy mogą otwierać kolejne punkty – mówi Marcin Ciesielski.
Koszt inwestycji w pizzerię Stopiątka wynosi od 120 tys. zł netto, plus koszty remontu. Pizzeria uruchamiana jest zazwyczaj w 2-3 miesiące od podpisania umowy franczyzowej. Sieć dopasowuje wielkość lokalu do potencjału rynku lokalnego i ceny powierzchni. O wyborze lokalizacji firma decyduje wspólnie z franczyzobiorcą. Pod uwagę brane jest natężenie ruchu, okoliczna konkurencja, a także ceny oraz jakość jej oferty oraz potencjał zakupowy miasta i dzielnicy.
WIZYTÓWKA STOPIĄTKA FABRYKA
Sieć zautomatyzowanych pizzerii.
- koszt inwestycji: 160 tys. zł
- wkład własny: 50 proc. kwoty
- lokal: 50-60 m2

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Czy licencja na biznes musi być droga? Nie. Są koncepty, które nie zrujnują naszego budżetu. I w których możemy liczyć na wsparcie franczyzodawcy. Sprawdź w nowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING".
Sieć Stopiątka liczy już 80 pizzerii, a franczyzodawca zapowiada otwarcia kolejnych. Zaznacza przy tym, że rozwój sieci jest możliwy m.in. dzięki właściwemu doborowi kluczowych kooperantów. Kogo ma na myśli?
Gastronomia ma za sobą kolejny trudny rok. Najsilniejsi jednak przetrwali i znaleźli sposób na funkcjonowanie w nowych warunkach rynkowych. Sprawdźcie, z kim warto nawiązać współpracę.
W który biznes zainwestować – w tych wciąż zaskakujących nas czasach – aby zwiększyć swoje szanse na sukces i zyski? Oto nasze podpowiedzi.
Chcesz dowiedzieć się jak zarobić milion we franczyzie albo poznać 30 pomysłów na własną knajpę, kawiarnię i lodziarnię? Kup styczniowy numer "Własny Biznes FRANCHISING"!
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Punkty Wymiany Walut Wirtualnych – co to za biznes i jak na nim zarabiać?
Lawenda to zioło, które można wykorzystać na wiele sposobów. Mnogość zastosowań sprawia, że coraz więcej osób decyduje się na jej uprawę.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Wzory umów
Echa artykułu w Gazecie Wyborczej
POPULARNE NA FORUM
McDonalds opinie o franczyzie
Nowa lokalizacja w Jarosławiu na Podkarpaciu podbija wszelkie standardy. czas oczekiwania na realizację zamówienia przekracza pół godziny jedno zamówienie składa 3a...
MEET & Fit slow Food
No właśnie poprzednie posty o Meet and Fit było wiele komentarzy jakimś cudem wszystko zniknęło natomiast komentarze o Boby Burger są do dzisiaj jak powinno być na...
MEET & Fit slow Food
Łucja116 znana z poprzednich postów o MEET & FIT to osoba z kręgu franczyzodawcy
MEET & Fit slow Food
Faktycznie nie ma co ukrywać, że w tej franczyzie Franczyzobiorca jest tylko i wyłącznie dawcą kapitału i nowym adresem na stronie www. Biznes kończy sie z długiem,...
MEET & Fit slow Food
Jestem zainteresowana dodatkowymi informacjami od osoby o nicku "franczyzobiorca". prosba o kontakt ze mna na lucja.elk@gmail.com Mysle ze mozemy sie wymienic ciekawymi...
Bobby Burger
Zabiorę głos bo mam tą nieprzyjemność znać ich pseudo Biznes Managera od otwarć M. Reczyńskiego... to oszust, który wcześniej pracował w firmie Żabka i stąd...
MEET & Fit slow Food
Tak prawda że tyle lokali się pozamykalo a stawiam że wręcz więcej ponieważ w Poznaniu były dwa lokale i też zniknęły ale to już ostatniego roku
MEET & Fit slow Food
Jeżeli będziecie próbowali otworzyć lokal sieci Meet & Fit Slow Food to bardzo mocno się zastanówcie jeszcze około dwa lata przed pandemią zamknęło się aż 15 lokali...