Którą markę pizzerii wybrać?

Szybko i sprawnie / Pizzeria Stopiątka uruchamiana jest zazwyczaj w 2-3 miesiące od podpisania umowy franczyzowej.
Wtorek
30.11.2021
Stopiątka to polska marka, rozwijająca sieć pizzerii od ponad 20 lat. Mijający rok zamyka liczbą 80 pizzerii, natomiast w przyszłym roku zaplanowanych jest kolejnych 20 otwarć.
 

– 40 proc. wszystkich naszych franczyzobiorców otwiera z nami kolejne placówki, a jest też partner, który ma ich aż cztery. Oznacza to, że partnerzy ufają nam i chcą się rozwijać w ramach naszych struktur. To dla nas najlepsza rekomendacja – przyznaje Marcin Ciesielski, prezes firmy Mastergrupa, która jest właścicielem sieci pizzerii Stopiątka i Stopiątka Fabryka.

Celem małe miasta

W tym roku Stopiątka rozpoczęła rozwój w miastach poniżej 20 tys. mieszkańców, gdzie placówki często generują przychody podobne do obrotów lokali znajdujących się w dużo większych miastach. Tego typu miejsca stanowią niszę dla gastronomii i są najlepszym miejscem na spędzanie wolnego czasu. W małych miastach nadal istnieje deficyt restauracji, do których mieszkańcy chcą przychodzić.

– Trafiamy w potrzeby mieszkańców małych miejscowości. Z naszych danych wynika, że w mniejszych miastach sprzedaż na sali i w dostawie rozkłada się po połowie, trochę inaczej w porównaniu z dużymi miastami. Tam szala przeważa na stronę sprzedaż z dostawą – mówi Marcin Ciesielski.

Pizza z fabryki

W 2021 roku na rynku pojawił się mniejszy format pizzerii – Stopiątka Fabryka. To w pełni zautomatyzowany model nastawiony na szybką realizację zamówień przy minimalnym udziale pracowników. Większość czynności wykonywana jest w ciągu technologicznym, którego istotnym elementem jest piec przelotowy, czyli taśma produkcyjna inspirowana urządzeniami fabrycznymi. Produkcja pizzy odbywa się na ruchomej taśmie pokonując poszczególne etapy produkcji pizzy: wałkowanie ciasta, dodawanie składników, pieczenie i ostatecznie pakowanie. Pracownik nadzoruje pracę urządzenia, przyjmuje płatność i wydaje zamówienie.

Całkowity koszt inwestycji w Stopiatkę Fabryka wynosi ok. 160 tys. zł netto. 50 proc. kwoty stanowi wkład własny, natomiast druga połowa pochodzi z finansowania zewnętrznego. Powierzchnia placówki wynosi 50-60 m2. Lokale nie mają sali konsumpcyjnej, więc nie muszą być duże.

Trzeba umieć się zareklamować

Przez ostatnie 1,5 roku Stopiątka koncentrowała się na rozbudowie kanału delivery i wzmocnieniu widoczności marki w internecie. Rozwój własnego zaplecza IT i zdalnej sprzedaży podniósł wyniki o 15-20 proc. Marcin Ciesielski podkreśla, że marketing w internecie i pozycjonowanie w wyszukiwarce Google to istota promowania wszystkich punktów Stopiątki. Działania reklamowe realizowane są już od pierwszego dnia funkcjonowania każdej placówki. Centrala prowadzi je na rzecz całej sieci, jak i poszczególnych pizzerii. Dzięki temu klienci online automatycznie trafiają do najbliższych placówek, także tych nowych, które dopiero budują bazę klientów.

– W ten sposób nasze pizzerie nie tylko wychodzą na zero po pierwszym miesiącu, ale zarabiają konkretne pieniądze. Kierujemy ruch do autorskich rozwiązań, a nie do zewnętrznych dostawców obciążonych prowizją. Stąd też decyzja o stworzeniu własnej aplikacji mobilnej. Chodzi o to, żeby biznes jak najszybciej generował zyski na wysokim poziomie. Dzięki temu nasi franczyzobiorcy mogą otwierać kolejne punkty – mówi Marcin Ciesielski.

Koszt inwestycji w pizzerię Stopiątka wynosi od 120 tys. zł netto, plus koszty remontu. Pizzeria uruchamiana jest zazwyczaj w 2-3 miesiące od podpisania umowy franczyzowej. Sieć dopasowuje wielkość lokalu do potencjału rynku lokalnego i ceny powierzchni. O wyborze lokalizacji firma decyduje wspólnie z franczyzobiorcą. Pod uwagę brane jest natężenie ruchu, okoliczna konkurencja, a także ceny oraz jakość jej oferty oraz potencjał zakupowy miasta i dzielnicy.

 

WIZYTÓWKA STOPIĄTKA FABRYKA

Sieć zautomatyzowanych pizzerii.

  • koszt inwestycji: 160 tys. zł
  • wkład własny: 50 proc. kwoty
  • lokal: 50-60 m2

Głodni rozrywki / W tym roku Stopiątka rozpoczęła rozwój w miastach poniżej 20 tys. mieszkańców. Tego typu miejsca stanowią niszę dla gastronomii i są najlepszym miejscem na spędzanie wolnego czasu.
doradca we franczyzie

POPULARNE NA FORUM

Franczyza lody wchodzić czy nie ?

Witam Myśle o otwarciu punktu mobilnego z lodami przy współpracy z firma U Lodziarzy , jak myślicie czy da się na tym zarobić ? Czy ktoś może współpracował z nimi ?

1 wypowiedzi
ostatnia 16.01.2022
Franczyza dla inwestora

W Polsce to chyba jest dziwne bo jest raczej cos nowego, ale na Ukrainie, w Rosji to jest bardzo popularna forma finansowanji oraz inwestowania, oni to nazywaja "management...

2 wypowiedzi
ostatnia 08.01.2022
Opinie na temat współpracy z Western Chicken

Radek Szal możesz coś więcej o tym powiedzieć bo zastanawiam się nad współpraca

10 wypowiedzi
ostatnia 11.12.2021
Otwieramy kebab

Kebab to świetny pomysł na tani i dochodowy biznes. Do otworzenia małej budki nie potrzeba wielkiego kapitału, a jak zdecydujemy się na zakup przyczepy gastronomicznej to...

4 wypowiedzi
ostatnia 19.11.2021
Franczyza dla inwestora

Model biznesowy, który w 100% finansuje inwestor a Franszyzodawca oddaje udziały w spółce inwestora jakiemuś menagerowi aby zmotywować go do pracy wydaje się dość...

2 wypowiedzi
ostatnia 16.11.2021
Czy opłaca się otworzyć mobilny kebab?

Jeśli chodzi o tego typu biznes to trzeba trafić z miejscem. Jak jest dobry punkt to można wyciągnąć całkiem sporą dniówkę. No i co najważniejsze wszystko dostaje...

1 wypowiedzi
ostatnia 25.10.2021
Kanapki oscar

Witam, moje pytanie jest skierowane do ludzi z warszawet lub tych co byli i napotkali kanapki Oscary na dworcu centralnym. Jestem zainteresowana otwarcien takiego wlasnie...

1 wypowiedzi
ostatnia 18.09.2021
Zyski na rowerze

ceny rowerów to jakis kosmos hahah. Niezłego idioty szukacie który nie ma kalkulatora

1 wypowiedzi
ostatnia 04.08.2021