Którą markę pizzerii wybrać?
– 40 proc. wszystkich naszych franczyzobiorców otwiera z nami kolejne placówki, a jest też partner, który ma ich aż cztery. Oznacza to, że partnerzy ufają nam i chcą się rozwijać w ramach naszych struktur. To dla nas najlepsza rekomendacja – przyznaje Marcin Ciesielski, prezes firmy Mastergrupa, która jest właścicielem sieci pizzerii Stopiątka i Stopiątka Fabryka.
Celem małe miasta
W tym roku Stopiątka rozpoczęła rozwój w miastach poniżej 20 tys. mieszkańców, gdzie placówki często generują przychody podobne do obrotów lokali znajdujących się w dużo większych miastach. Tego typu miejsca stanowią niszę dla gastronomii i są najlepszym miejscem na spędzanie wolnego czasu. W małych miastach nadal istnieje deficyt restauracji, do których mieszkańcy chcą przychodzić.
– Trafiamy w potrzeby mieszkańców małych miejscowości. Z naszych danych wynika, że w mniejszych miastach sprzedaż na sali i w dostawie rozkłada się po połowie, trochę inaczej w porównaniu z dużymi miastami. Tam szala przeważa na stronę sprzedaż z dostawą – mówi Marcin Ciesielski.
Pizza z fabryki
W 2021 roku na rynku pojawił się mniejszy format pizzerii – Stopiątka Fabryka. To w pełni zautomatyzowany model nastawiony na szybką realizację zamówień przy minimalnym udziale pracowników. Większość czynności wykonywana jest w ciągu technologicznym, którego istotnym elementem jest piec przelotowy, czyli taśma produkcyjna inspirowana urządzeniami fabrycznymi. Produkcja pizzy odbywa się na ruchomej taśmie pokonując poszczególne etapy produkcji pizzy: wałkowanie ciasta, dodawanie składników, pieczenie i ostatecznie pakowanie. Pracownik nadzoruje pracę urządzenia, przyjmuje płatność i wydaje zamówienie.
Całkowity koszt inwestycji w Stopiatkę Fabryka wynosi ok. 160 tys. zł netto. 50 proc. kwoty stanowi wkład własny, natomiast druga połowa pochodzi z finansowania zewnętrznego. Powierzchnia placówki wynosi 50-60 m2. Lokale nie mają sali konsumpcyjnej, więc nie muszą być duże.
Trzeba umieć się zareklamować
Przez ostatnie 1,5 roku Stopiątka koncentrowała się na rozbudowie kanału delivery i wzmocnieniu widoczności marki w internecie. Rozwój własnego zaplecza IT i zdalnej sprzedaży podniósł wyniki o 15-20 proc. Marcin Ciesielski podkreśla, że marketing w internecie i pozycjonowanie w wyszukiwarce Google to istota promowania wszystkich punktów Stopiątki. Działania reklamowe realizowane są już od pierwszego dnia funkcjonowania każdej placówki. Centrala prowadzi je na rzecz całej sieci, jak i poszczególnych pizzerii. Dzięki temu klienci online automatycznie trafiają do najbliższych placówek, także tych nowych, które dopiero budują bazę klientów.
– W ten sposób nasze pizzerie nie tylko wychodzą na zero po pierwszym miesiącu, ale zarabiają konkretne pieniądze. Kierujemy ruch do autorskich rozwiązań, a nie do zewnętrznych dostawców obciążonych prowizją. Stąd też decyzja o stworzeniu własnej aplikacji mobilnej. Chodzi o to, żeby biznes jak najszybciej generował zyski na wysokim poziomie. Dzięki temu nasi franczyzobiorcy mogą otwierać kolejne punkty – mówi Marcin Ciesielski.
Koszt inwestycji w pizzerię Stopiątka wynosi od 120 tys. zł netto, plus koszty remontu. Pizzeria uruchamiana jest zazwyczaj w 2-3 miesiące od podpisania umowy franczyzowej. Sieć dopasowuje wielkość lokalu do potencjału rynku lokalnego i ceny powierzchni. O wyborze lokalizacji firma decyduje wspólnie z franczyzobiorcą. Pod uwagę brane jest natężenie ruchu, okoliczna konkurencja, a także ceny oraz jakość jej oferty oraz potencjał zakupowy miasta i dzielnicy.
WIZYTÓWKA STOPIĄTKA FABRYKA
Sieć zautomatyzowanych pizzerii.
- koszt inwestycji: 160 tys. zł
- wkład własny: 50 proc. kwoty
- lokal: 50-60 m2
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Coraz więcej franczyzobiorców Stopiątki po dwóch latach współpracy otwiera kolejną pizzerię. Ile trzeba mieć pieniędzy na inwestycję w lokal marki?
Tommy Żelazny, franczyzobiorca Stopiątki pokazuje, że czasem aby odnaleźć swoje miejsce, trzeba wrócić do korzeni.
Marcowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Dowiedz się, w którą franczyzę zainwestować, jak zarabiać w internecie oraz jakie biznesy chętnie otwierają kobiety. Bilet na Targi Franczyza gratis!
Na pewno taki, w którym franczyzobiorcy mogą liczyć na solidne wsparcie franczyzodawcy. Przedstawiamy kilkadziesiąt konceptów franczyzowych, w których inwestycję warto rozważyć w 2023 roku.
Wybór konceptów franczyzowych w segmencie pizzerii jest bardzo duży. I wciąż kolejne marki decydują się dzielić z innymi swoją licencją na biznes.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Fabryka Pizzy zamieniła się we włoską restaurację, która serwuje różnorodne dania. Czy ten ruch się opłacał?
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...