Otwieramy sklep konopny
Rośnie popularność produktów z konopii w Polsce. Sklepy oferujące produkty, które zawierają CBD, czyli jeden z kannaboidów, który nie jest substancją psychoaktywną, radzą sobie dobrze nawet w czasie pandemii.
– Pomimo obecnych nastrojów w handlu spowodowanych przez pandemię, branża konopna ma się świetnie – mówi Daniel Pięciak, franczyzodawca sieci sklepów z wyrobami konopnymi Sensi Hemp.
Szybki rozwój
Obrót Sensi Hemp co roku rośnie o kilkadziesiąt procent. Właściciel Sensi Hemp jest przekonany, że to efekt większej świadomości odnośnie leczniczych właściwości konopii.
– Ludzie coraz chętniej przechodzą ze szkodliwych środków farmaceutycznych na naturalne alternatywy. Z każdym rokiem liczba naszych sklepów rośnie wraz ze sprzedażą – mówi Daniel Pięciak.
Zwraca też uwagę, że obecnie ceny lokali na wynajem spadły do rekordowo niskich poziomów. Dlatego to może być bardzo dobry moment na decyzję o otwarciu sklepu.
Osoby, które chcą prowadzić sklep pod szyldem Sensi Hemp, nie muszą regulować opłaty wstępnej. Koszt otwarcia sklepu to ok. 40 tys. zł, które są potrzebne na zatowarowanie i 20-40 tys. zł na przygotowanie lokalu. Najlepsze sklepy osiągają zwrot z inwestycji już po kilku miesiącach. Średni czas to poniżej jednego roku. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 5 proc. od obrotu netto. Franczyzobiorcy mogą liczyć na zarobki powyżej 10 tys. zł po odliczeniu kosztów bieżących.
– Najlepsze potrafią jednak kilkukrotnie przekroczyć ten pułap – mówi Daniel Pięciak.
Sklepy Sensi Hemp są otwierane w miastach powyżej 20 tys. mieszkańców i takich, w których nikt nie ma jeszcze wyłączności terytorialnej. Franczyzobiorcy przede wszystkim powinni znaleźć odpowiednią lokalizację na sklep. Sklepy Sensi Hemp zlokalizowane są przy głównych ulicach miast lub w dominujących galeriach handlowych.
– Poza tym bardzo ważne jest zaangażowanie na początkowym etapie rozwoju biznesu. O resztę zadbamy poprzez regularne szkolenia oraz opiekę, jaką oferujemy każdemu z naszych partnerów – mówi Daniel Pięciak.
Własna produkcja
Obecnie w sieci działają trzy placówki własne oraz 13 franczyzowych. W 2021 roku otworzyło się pięć nowych. W tym roku firma ma ambitne plany rozwojowe.
– Planujemy ekspansję na rynki zagraniczne oraz zwiększenie naszych możliwości produkcyjnych – mówi Daniel Pięciak.
Wyróżnikiem firmy na rynku jest duży nacisk na produkty własne. Firma robi je sama, rzemieślniczo. To m.in. herbatki, miody, susze, e-liquidy, czekolady. W sumie w ofercie ma 150 produktów, w tym 30 własnych. Aż 80 proc. sprzedaży opiera się o produkty własne.
– To gwarantuje potencjalnemu franczyzobiorcy ujednoliconą politykę cenową, brak konkurencji oraz możliwość oferowania naszych produktów w najniższych rynkowych cenach – mówi Daniel Pięciak.
Dodaje, że każdy franczyzobiorca poza sprzedażą detaliczną, dostaje od Sensi Hemp także możliwość równoczesnej sprzedaży hurtowej.
– Franczyzobiorca otrzymuje produkty w cenach 20-30 proc. niższych niż nasz cennik hurtowy, co pozwala mu na rozwinięcie dodatkowego źródła zarobku na poziomie danego regionu. W 2021 roku jako pierwsi w Polsce wprowadziliśmy również możliwość prowadzenia dedykowanego sklepu internetowego dla każdego z naszych sklepów, co również daje ogromny potencjał zarobkowy – mówi Daniel Pięciak.
WIZYTÓWKA MARKI SENSI HEMP
Sklepy z produktami konopnymi.
- 3 placówki własne
- 13 sklepów franczyzowych
- miesięczna opłata franczyzowa 5 proc. od obrotu netto


ZOBACZ W KATALOGU




















PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też ponad 1,1 tys. sklepów.
Bezpieczna i rentowna współpraca - franczyza z Carrefour
Bricomarché i Intermarché to znane na międzynarodowych rynkach szyldy, należące do grupy Muszkieterów. O warunkach wejścia w ten biznes będzie można porozmawiać 13 i 14 marca na Targach Franczyza.
Żabka zakończyła 2024 rok otwarciem 11000. sklepu. W tym roku sieć zamierza uruchomić kolejnych tysiąc placówek.
Candy Pop, sklepy ze słodyczami z różnych zakątków świata, ruszają na podbój polskiego rynku.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
– Większość naszych lokali osiąga rentowność już po pierwszym miesiącu funkcjonowania – zapewnia Robert Chmielewski z Sushi Bistro.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów