Franczyza, która daje niezależność
Krzysztof Gapys, franczyzobiorca Intermarché, swój pierwszy sklep uruchomił w 2002 roku w Śremie. Wcześniej pracował w centrali zakupowej Intermarché jako kupiec w pionie zakupów.
Każdy jest ważny
Na pewnym etapie swojej ścieżki zawodowej postanowił, że chciałby w pełni pracować na własny rachunek.
– Znałem model biznesowy Intermarché od podszewki i zdecydowałem się na dołączenie do grona właścicieli sklepów pod tym szyldem – mówi Krzysztof Gapys.
Obecnie prowadzi dwa supermarkety Intermarché w Śremie oraz jeden w Gostyniu. Ma także cztery stacje paliw pod marką Intermarché.
Jego zdaniem markę Intermarché na rynku franczyzowym wyróżnia wysoki poziom niezależności, którą dysponuje właściciel sklepu.
– Wyraża się to przede wszystkim tym, że to ja odpowiadam za zamówienia, personel, strukturę kosztów, inwestycje, lokalny marketing i pozycję firmy w mieście – mówi Krzysztof Gapys.
Oczywiście sieć działa w oparciu o określone standardy, koncept i strategię handlową, które każdy przedsiębiorca respektuje. Jednak każdy z nich ma możliwość dostosowywania tych wszystkich elementów do otoczenia rynkowego, w którym działa. To oznacza coś więcej niż tylko miękka franczyza, ponieważ dodatkowo każdy z właścicieli sklepów Intermarché pełni określone funkcje na rzecz całej organizacji.
– Ja na przykład jestem członkiem zarządu grupy w Polsce. Biorę udział w podejmowaniu kluczowych decyzji i mam wpływ na ich kształt. Podobnie wygląda to w przypadku moich kolegów. Jeden odpowiada za marketing, drugi za logistykę, a kolejny za wybrany obszar działania sieci. Naszą wiedzę z terenu łączymy z wiedzą wielu ekspertów i specjalistów zatrudnionych w centrali. Efektem tego jest wspólna koncepcja funkcjonowania oparta na kulturze współtworzenia. Żadna inna organizacja w Polsce nie posiada takiej struktury – twierdzi Krzysztof Gapys.
To, ile w Intermarché można zarobić, zależy od wielu czynników.
– Wielu moich kolegów zarabia rocznie od kilkuset tysięcy do kwot znacząco przekraczających milion złotych w skali roku. Wpływa na to lokalizacja, wielkość sklepu, jego format i koncept oraz jakość zarządzania – mówi Krzysztof Gapys.
Wymagający rok
Dla Krzysztofa Gapysa miniony rok był trudny pod względem organizacji pracy i zapewnienia ciągłości łańcucha dostaw. Trzeba się było mierzyć się z kolejnymi falami pandemii.
– Mimo tego oceniam go pozytywnie. Udało mi się zwiększyć przychody i dochody, więc mam powody do zadowolenia. Rok 2022 będzie bardziej wymagający od mijającego, to pewne. Będziemy musieli sprostać wielu wyzwaniom. Jako przedsiębiorcy przyzwyczajeni jesteśmy do konieczności radzenia sobie z zachodzącymi zmianami, dlatego wierzę, że wspólnie wszystkiemu podołamy – mówi Krzysztof Gapys.
Sieć Intermarché uruchomiła pięć sklepów w minionym roku. Jest to wyraźny sygnał marki dla rynku o powrocie na ścieżkę rozwoju po dwóch latach procesu restrukturyzacji. Aktualnie sieć liczy 197 punktów sprzedaży w całej Polsce.
– Minimalny kapitał, jakim należy dysponować wynosi 400 tys. zł. Dla przejmowanych sklepów wkład własny może być wyższy. Jego wartość to 20 proc. inwestycji, którą w przypadku naszego systemu stanowi wyposażenie i ewentualne prace wykończeniowe w obrębie sali sprzedaży. Przychód przedsiębiorstwa w przypadku modelu Intermarché to marża ze sprzedaży oraz premie za lojalność zakupową – mówi Bartłomiej Tarłowski, kierownik Działu Rekrutacji i Szkoleń Franczyzobiorców w Grupie Muszkieterów.
WIZYTÓWKA SIECI INTERMACHE
Sieć sklepów spożywczych.
- liczba placówek – 197
- kwota inwestycji – min. 400 tys. zł
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Sieci chwalą się tegorocznymi otwarciami i wzrostami przychodów. Przegląd tygodnia 30 marca-6 kwietnia.
60 sprawdzonych pomysłów na biznes można było poznać na wiosennych Targach Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia.
Bez względu na to czy na inwestycję we własną firmę masz kilka, czy kilkaset tysięcy złotych, na Targach Franczyza znajdziesz biznes na miarę grubości swojego portfela.
Marcowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Dowiedz się, w którą franczyzę zainwestować, jak zarabiać w internecie oraz jakie biznesy chętnie otwierają kobiety. Bilet na Targi Franczyza gratis!
Już 15 i 16 marca na Targach Franczyza na PGE Narodowym pojawi się mniej więcej 50 wystawców. Wśród nich firmy z branży spożywczej.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
McDonald’s w Polsce to 550 restauracji, które w ponad 90 proc. są prowadzone przez lokalnych przedsiębiorców.
Z wykształcenia nawigator statku, z zawodu pilot samolotu. Konrad Hanc godzi pracę na etacie z prowadzeniem własnego biznesu. Od roku jest franczyzobiorcą sieci Fresh Bike.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
POPULARNE NA FORUM
Wykładziny obiektowe Gdańsk
Wykładziny obiektowe Gdańsk to kluczowy element wyposażenia wielu obiektów użyteczności publicznej oraz biznesowych w Gdańsku. Charakteryzują się one wysoką...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców
Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)