Refan stawia na marketing
Perfumerie Refan specjalizują się rozlewanych perfumach. Klienci wybierają ulubiony zapach i kupują go we flakoniku o preferowanej przez siebie pojemności. Firma stawia na franczyzobiorców – nie ma żadnych placówek własnych, a liczba tych franczyzowych wynosi około 100.
Marketing przede wszystkim
Jeszcze w czerwcu 2021 r. sieć liczyła ok. 140 placówek. Swoje piętno na całej branży perfumeryjnej, odcisnęła jednak pandemia, w czasie której centra handlowe były zamknięte. Sprzedaż spadła także sklepom działającym w centrach miast, ponieważ ludzie przemieszczali się mniej niż zazwyczaj.
Obecnie firma pracuje nad zwiększeniem atrakcyjności swojej oferty.
– W ostatnim czasie postawiliśmy na wprowadzenie do oferty nowych flakoników, które swoim wyglądem bardziej zachęcają do zakupu perfum. Obok tradycyjnych kanałów komunikacji, prowadzimy intensywne działania marketingowe w mediach społecznościowych, otwierając tym samym nowe możliwości reklamy i stałego kontaktu z naszymi klientami – mówi Marta Ochocińska, regionalny kierownik sprzedaży w firmie Refan.
Perfumerie pod szyldem Refan prowadzą w większości kobiety. Obecnie 80 proc. franczyzobiorców marki to panie.
– W naszych perfumeriach odnajdują się także mężczyźni, ale zarówno wśród franczyzobiorców jak i klientów przeważają kobiety. Uwielbiają one pięknie wyglądać i pięknie pachnieć. Wiedzą, jak dużo może zmienić zapach w postrzeganiu danej osoby oraz w jaki sposób wpływa na jej samopoczucie, dodaje energii i pewności siebie. Ponadto kobiety są bardzo kreatywne i potrafią świetnie promować swój produkt – podkreśla Marta Ochocińska.
Dodaje, że perfumy są dla kobiet także dobrym tematem do ciekawych pogawędek z klientami. Kiedy w punkcie Refan spotykają się kobiety, mają możliwość dyskusji i wymiany spostrzeżeń na temat zapachów. Dzielą się swoimi odczuciami, co bardzo często przyczynia się do nawiązania bliższych relacji i dłuższej rozmowy.
– Często nasze inwestorki łączą asortyment perfum z kosmetykami, odzieżą, biżuterią czy galanterią, co powiększa grono klientów – mówi Marta Ochocińska
Indywidualne ustalenia
Warunki współpracy z firmą Refan są ustalane indywidualnie. Wszystko zależy od tego jaki pomysł na biznes ma potencjalny franczyzobiorca. Może to być wyspa w centrum handlowym, sklep stacjonarny, ale też uzupełnienie istniejącego biznesu, np. sklepu odzieżowego. Średnia kwota inwestycji to 8,5 tys. zł netto. Pokrywa ona koszt asortymentu i wyposażenia potrzebnego do jego sprzedaży i promocji. Pozostałe koszty uzależnione są od stanu lokalu, czy np. wymagań centrum handlowego, co do wyglądu i wielkości wyspy. Czas zwrotu z inwestycji jest różny i zależny od wielu czynników np. przepływu klientów w danym miejscu, czy własnego zaangażowania w kwestię reklamy. Średnio wynosi jednak od 4 do 6 miesięcy. Firma nie pobiera żadnych dodatkowych opłat miesięcznych.
WIZYTÓWKA MARKI REFAN
Perfumerie z perfumami nalewanymi.
- ok. 100 placówek
- zwrot z inwestycji 2-6 miesięcy
- kwota inwestycji średnio 8,5 tys. zł netto
Marta Ochocińska, regionalny kierownik sprzedaży w firmie Refan. / "Obok tradycyjnych kanałów komunikacji, prowadzimy intensywne działania marketingowe w mediach społecznościowych".
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Duże zyski z termomodernizacji
/21.07.2025
Franczyzobiorca Fundacji Fotowoltaiki już w pierwszym miesiącu działalności zarobił ponad 40 tys. zł. netto. Jak mu idzie dzisiaj?
Kozak na Ratunek pozwoli franczyzobiorcom Lucart Automotive lepiej zarabiać na wysokomarżowych usługach motoryzacyjnych.
Firma szuka partnerów z branży finansowej, którzy mają umiejętności menedżerskie. Czego od nich oczekuje?
– Nie było Targów Franczyza, po których nie podpisalibyśmy umowy franczyzowej – mówi Jolanta Czyżewska, dyrektor zarządzający marki Quick.
Marka Rentabox24 działa na rynku self storage i proponuje biznes, który może dawać praktycznie pasywny dochód.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Otwieramy wypożyczalnię kamperów
/14.08.2025
– Karawaning jest bardzo drogim sportem. Jest to jedna, mogę powiedzieć, z najdroższych opcji super wakacji – mówi Adam Soczewka, właściciel wypożyczalni CamperyASONE.pl i organizator wypraw kamperowych.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Dowiedz się, jak otworzyć sklep pod marką Żabka. Bezpłatny webinar dla cudzoziemców.
POPULARNE NA FORUM
Punkt przesyłek kurierskich
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Broker Kurierski
Do Koszałka Można coś więcej o ship center
Interes pompowany helem
Warto zajrzeć do KRS i posprawdzać z jakimi spółkami jest ten Pan powiązany - KPCG SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ...
Myjnia samochodowa z dojazdem do klienta?
Znajomi z Myjnia samochodowa Warszawa przyjeżdżają do mnie za małą dopłatą. Myślę, że jeśli zapytasz to i przyjadą do cb
Punkt przesyłek kurierskich
Ja tam jestem w miare zadowolona z franczyzy Pakersów. Są szkolenia, materiały marketingowe. Na początku jak jeszcze tego potrzebowałam zawsze mogłam zadzwonić na...
Punkt przesyłek kurierskich
To ja dodam coś od siebie. Nigdy się nie dorobicie i nie zarobicie otwierając taki biznes z pośrednikiem.
Punkt przesyłek kurierskich
O kurczę, dobrze, że mówicie jak jest. Ja w sumie też się zastanawiałam, ale finalnie wybrałam Pakersów i wszystko śmiga jak narazie. Udało mi się szybko to...
Punkt przesyłek kurierskich
O kurczę, dobrze, że mówicie jak jest. Ja w sumie też się zastanawiałam, ale finalnie wybrałam Pakersów i wszystko śmiga jak narazie. Udało mi się szybko to...