Refan stawia na marketing
Perfumerie Refan specjalizują się rozlewanych perfumach. Klienci wybierają ulubiony zapach i kupują go we flakoniku o preferowanej przez siebie pojemności. Firma stawia na franczyzobiorców – nie ma żadnych placówek własnych, a liczba tych franczyzowych wynosi około 100.
Marketing przede wszystkim
Jeszcze w czerwcu 2021 r. sieć liczyła ok. 140 placówek. Swoje piętno na całej branży perfumeryjnej, odcisnęła jednak pandemia, w czasie której centra handlowe były zamknięte. Sprzedaż spadła także sklepom działającym w centrach miast, ponieważ ludzie przemieszczali się mniej niż zazwyczaj.
Obecnie firma pracuje nad zwiększeniem atrakcyjności swojej oferty.
– W ostatnim czasie postawiliśmy na wprowadzenie do oferty nowych flakoników, które swoim wyglądem bardziej zachęcają do zakupu perfum. Obok tradycyjnych kanałów komunikacji, prowadzimy intensywne działania marketingowe w mediach społecznościowych, otwierając tym samym nowe możliwości reklamy i stałego kontaktu z naszymi klientami – mówi Marta Ochocińska, regionalny kierownik sprzedaży w firmie Refan.
Perfumerie pod szyldem Refan prowadzą w większości kobiety. Obecnie 80 proc. franczyzobiorców marki to panie.
– W naszych perfumeriach odnajdują się także mężczyźni, ale zarówno wśród franczyzobiorców jak i klientów przeważają kobiety. Uwielbiają one pięknie wyglądać i pięknie pachnieć. Wiedzą, jak dużo może zmienić zapach w postrzeganiu danej osoby oraz w jaki sposób wpływa na jej samopoczucie, dodaje energii i pewności siebie. Ponadto kobiety są bardzo kreatywne i potrafią świetnie promować swój produkt – podkreśla Marta Ochocińska.
Dodaje, że perfumy są dla kobiet także dobrym tematem do ciekawych pogawędek z klientami. Kiedy w punkcie Refan spotykają się kobiety, mają możliwość dyskusji i wymiany spostrzeżeń na temat zapachów. Dzielą się swoimi odczuciami, co bardzo często przyczynia się do nawiązania bliższych relacji i dłuższej rozmowy.
– Często nasze inwestorki łączą asortyment perfum z kosmetykami, odzieżą, biżuterią czy galanterią, co powiększa grono klientów – mówi Marta Ochocińska
Indywidualne ustalenia
Warunki współpracy z firmą Refan są ustalane indywidualnie. Wszystko zależy od tego jaki pomysł na biznes ma potencjalny franczyzobiorca. Może to być wyspa w centrum handlowym, sklep stacjonarny, ale też uzupełnienie istniejącego biznesu, np. sklepu odzieżowego. Średnia kwota inwestycji to 8,5 tys. zł netto. Pokrywa ona koszt asortymentu i wyposażenia potrzebnego do jego sprzedaży i promocji. Pozostałe koszty uzależnione są od stanu lokalu, czy np. wymagań centrum handlowego, co do wyglądu i wielkości wyspy. Czas zwrotu z inwestycji jest różny i zależny od wielu czynników np. przepływu klientów w danym miejscu, czy własnego zaangażowania w kwestię reklamy. Średnio wynosi jednak od 4 do 6 miesięcy. Firma nie pobiera żadnych dodatkowych opłat miesięcznych.
WIZYTÓWKA MARKI REFAN
Perfumerie z perfumami nalewanymi.
- ok. 100 placówek
 - zwrot z inwestycji 2-6 miesięcy
 - kwota inwestycji średnio 8,5 tys. zł netto
 
                                Marta Ochocińska, regionalny kierownik sprzedaży w firmie Refan. / "Obok tradycyjnych kanałów komunikacji, prowadzimy intensywne działania marketingowe w mediach społecznościowych".                             
                                 ZOBACZ W KATALOGU
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
                                             
                                                Najlepsze targi w kraju
                                                /15.10.2025
                                            
                                            – Nie ma lepszego miejsca na zaprezentowanie swojej oferty franczyzowej niż Targi Franczyza – mówi Tomasz Maj ze Speed Queen.
Upadłości Expert specjalizuje się w oddłużaniu, ale jej franczyzobiorcy mogą też dodatkowo zarabiać na innej branży.
Extra Services szuka masterfranczyzobiorcy na polskim rynku. Firma działa już w kilkunastu europejskich krajach.
Franczyzobiorca Fundacji Fotowoltaiki już w pierwszym miesiącu działalności zarobił ponad 40 tys. zł. netto. Jak mu idzie dzisiaj?
Kozak na Ratunek pozwoli franczyzobiorcom Lucart Automotive lepiej zarabiać na wysokomarżowych usługach motoryzacyjnych.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
                                             
                                                Targi Franczyza – tu zaczyna się własny biznes
                                                /31.10.2025
                                            
                                            Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
– Inwestycja w siłownię fit+ zwraca się już po mniej więcej 24-36 miesiącach – mówi Marcin Dobrowolski, prezes sieci bezobsługowych siłowni fit+.
Sushi Bistro wprowadza zmiany w menu i chwali się wzrostami sprzedaży.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
POPULARNE NA FORUM
Punkt przesyłek kurierskich
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Broker Kurierski
Do Koszałka Można coś więcej o ship center
Interes pompowany helem
Warto zajrzeć do KRS i posprawdzać z jakimi spółkami jest ten Pan powiązany - KPCG SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ...
Myjnia samochodowa z dojazdem do klienta?
Znajomi z Myjnia samochodowa Warszawa przyjeżdżają do mnie za małą dopłatą. Myślę, że jeśli zapytasz to i przyjadą do cb
Punkt przesyłek kurierskich
Ja tam jestem w miare zadowolona z franczyzy Pakersów. Są szkolenia, materiały marketingowe. Na początku jak jeszcze tego potrzebowałam zawsze mogłam zadzwonić na...
Punkt przesyłek kurierskich
To ja dodam coś od siebie. Nigdy się nie dorobicie i nie zarobicie otwierając taki biznes z pośrednikiem.
Punkt przesyłek kurierskich
O kurczę, dobrze, że mówicie jak jest. Ja w sumie też się zastanawiałam, ale finalnie wybrałam Pakersów i wszystko śmiga jak narazie. Udało mi się szybko to...
Punkt przesyłek kurierskich
O kurczę, dobrze, że mówicie jak jest. Ja w sumie też się zastanawiałam, ale finalnie wybrałam Pakersów i wszystko śmiga jak narazie. Udało mi się szybko to...