Stabilny biznes w spedycji
Firmie Northgate Logistics, zajmującej się spedycją międzynarodową i krajową, przybędzie franczyzobiorców. Obecnie w sieci partnerzy działają w Oławie, Kielcach i Bydgoszczy. W tym roku dołączy do niej co najmniej trzech nowych partnerów.
– Obecnie rozmawiamy łącznie z siedmioma osobami. Widać, że zainteresowanie otwieraniem biznesu pod naszym szyldem jest coraz większe – mówi Ewa Kozłowska, expansion manager w Northgate Logistics.
Zrównoważony rozwój
Northgate Logistics działa na rynku dziesięć lat i ma placówki własne w różnych częściach kraju. Główna siedziba znajduje się w Pruszczu Gdańskim, a oddziały w Warszawie, na północy Polski (Gdynia) oraz na południu (Wrocław, Ząbkowice Śląskie, Świdnica). Z franczyzą firma ruszyła w 2020 roku.
Oferuje pierwszy na rynku i jedyny w Europie system partnerski w branży spedycyjnej.
– Nikt przed nami nie odważył się na to. Nastawiamy się na rozwój w sposób zrównoważony, tak, żeby kandydaci mieli poczucie, że mają odpowiednią opiekę. To, że nie mamy konkurencji na rynku, daje nam pewną przewagę, ale i sporo pytań ze strony potencjalnych kandydatów. Śmiało mogę jednak powiedzieć, że nasi pierwsi franczyzobiorcy przetarli już ścieżki i mamy potwierdzenie, że nasze założenia się sprawdzają. Northgate Logistics to biznes na którym można sporo zarobić – mówi Ewa Kozłowska.
Dodaje, że kluczem do sukcesu jest stosowanie się do wytycznych franczyzodawcy, słuchanie jego podpowiedzi i działanie zgodnie z jego standardami.
Pierwszy rok jest wyzwaniem, w którym wszystkiego się trzeba nauczyć. Partnerami firmy mogą jednak zostać nawet osoby kompletnie nie związane z branżą. Wdrażają się w nią podczas szkoleń.
– Mocno stawiamy na szkolenia, podczas których można od zera zgłębić wiedzę na temat spedycji i funkcjonowania pod naszymi skrzydłami – mówi Ewa Kozłowska.
Zapewnia, że współpraca nie kończy się jednak na szkoleniu wstępnym.
Franczyzodawca cały czas kontaktuje się z partnerami, przekazuje swoje uwagi i wskazówki, analizuje wyniki.
Biznes odporny na zawirowania
Przy tym Northgate Logistics to firma odporna na zawirowania gospodarcze i polityczne.
– Nie odczuwamy większych problemów w związku z tym, co się dzieje w Polsce i na świecie. Zawirowania w obecnej niepewnej sytuacji nie wpływają na stabilność działania w naszej firmie. Nie podpisujemy długoterminowych umów biznesowych i reprezentujemy model spedycji czystej, obejmującej zakresem działania czynności związane ze spedycją właściwą. Organizujemy spedycję, która działa na rynku spotowym, wymagającym od nas energicznego podejmowania decyzji i szybkiej reakcji na zmieniające się środowisko – mówi Ewa Kozłowska.
Aby zostać franczyzobiorcą Northgate Logistics, trzeba zainwestować we własne biuro oraz jego wyposażenie. Ważny jest sprzęt komputerowy, dostęp do internetu i telefon. Lokalizacja biura musi być wygodna przede wszystkim dla franczyzobiorcy oraz jego pracowników. Klienci w większości przypadków kontaktują się z firmą zdalnie. Współpraca z klientami opiera się głównie na kontaktach telefonicznych i mailowych.
Franczyzobiorców obowiązuje też wstępna opłata franczyzowa w wysokości 30 tys. zł. Można ją uregulować od razu po podpisaniu umowy, albo rozłożyć spłatę na trzy lata, z sześciomiesięczną karencją. Northgate Logistics zarabia na marży, czyli różnicy pomiędzy ceną jaką proponuje klient za przewóz towaru, a tym, co firma oferuje przewoźnikowi za realizację zlecenia. Franczyzodawca dzieli się z franczyzobiorcami marżą w proporcji pół na pół.
WIZYTÓWKA NORTHGATE LOGISTICS
Firma zajmuje się spedycją międzynarodową i krajową.
- liczba placówek franczyzowych – 3
- opłata wstępna – 30 tys. zł


PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Czy w sytuacji, gdy inflacja oszalała, koszty życia rosną, a rodzinne budżety szukają oszczędności, bezpieczniej zostać na etacie, czy założyć własną firmę? Sprawdź w nowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING".
Franczyzodawcy i franczyzobiorcy oraz naukowcy, analitycy, eksperci – oni wszyscy razem kształtują polski rynek franczyzy. Prezentujemy listę wpływowych osób.
– Pokutuje przekonanie, że rozpoczęcie działalności w biznesie spedycyjnym oznacza inwestycję we flotę ciężarówek. A to nieprawda – mówi Ewa Kozłowska z Northgate Logistics.
Na współpracę pod szyldem Northgate Logistics zdecydowało się trzech partnerów. Jak sobie radzą?
W który biznes zainwestować – w tych wciąż zaskakujących nas czasach – aby zwiększyć swoje szanse na sukces i zyski? Przeczytaj w grudniowym numerze miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING".
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Wzory umów
Pandemia oraz działania wojenne u naszych wschodnich sąsiadów bardzo mocno wpłynęły na funkcjonowanie wielu biznesów w różnych branżach.
Echa artykułu w Gazecie Wyborczej
Edukido szuka osób, które chciałyby otworzyć placówkę marki w Polsce, szczególnie w jej zachodniej części. Franczyzodawca przygotował promocję na start. Trzeba się jednak spieszyć, bo trwa ona tylko do 15 lipca.
POPULARNE NA FORUM
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...
Księgowość we własnej firmie
U nas również postawilismy na system do zarządzania zasobami ludzkimi z modułami do fakturowania.
Szkolenia sprzedażowe
Dzień dobry, czy wie ktoś z Państwa kto prowadzi szkolenia sprzedażowe czy szkolenia dla handlowców?
Agencja marketingowa - czy warto?
Moim zdaniem warto. W takich agencjach pracują przeważnie doświadczeni specjaliści, którzy starają się zadbać o klienta oraz zapewnić mu możliwie profesjonalną i...