Otwieramy park trampolin
Nowoczesny plac zabaw, to nie tylko taki z zainstalowanymi huśtawkami, które święcą w ciemności albo piaskownicami z dostępem do wody czy tzw. „roll runnerem”. Coraz modniejsze są trampoliny wbudowane w nawierzchnię, zdolne wytrzymać duży ciężar, a więc też skaczących dorosłych. No bo kto nie lubi poskakać?Ale trudno skakać przez cały rok, z uwagi na kapryśną aurę. Alternatywą są zadaszone parki trampolin. Takie jak FlyPark.
Skakać wysoko
FlyPark oferuje miejsca do zabawy w różnych rejonach Polski – w Rzeszowie, Tarnowie, Jaworznie, Radlinie i Poznaniu. Dodatkowo, dzieli się swoją licencją na biznes z franczyzobiorcami. Jak dołączyć do tego biznesu? Jest kilka warunków do spełnienia. Przede wszystkim należy poszukać optymalnej lokalizacji.
– Nasze parki zlokalizowane są zarówno w centrach handlowych, jak i w przestrzeniach po dawnych strefach przemysłowych. Dzięki doświadczeniu z lokalizacjami o tak różnej specyfice, pracujemy z franczyzobiorcami nad optymalnym zagospodarowaniem przestrzeni oraz adaptacją do wymogów i potencjału tego biznesu – mówi Emil Dudzik, odpowiedzialny we FlyPark za kontakt z franczyzobiorcami.
Z uwagi na charakter tego typu aktywności, rekomendowana jest przestrzeń o wysokości minimum sześciu metrów i o powierzchni przynajmniej 800 m2. Tam zmieszczą się kluczowe atrakcje, których poszukują klienci. Poza trampolinami w części sportowo-rekreacyjnej, we FlyParku znajdą też kawiarnię oraz strefę bistro.
Potrzebny milion
Ile trzeba zainwestować w otwarcie takiego parku? W zasadzie nie ma limitu. Ale przy założeniu, że dysponujemy przestrzenią o powierzchni 800 m2, trzeba mieć na starcie kwotę około 1 mln zł. Na te koszty składa się m.in. remont i wyposażenie lokalu. Urządzenia pochodzą od sprawdzonych dostawców. Posiadają wymagane atesty i certyfikacje gwarantujące nie tylko najwyższy poziom latania, ale też bezpieczeństwa użytkowników.
Kiedy mamy już przestrzeń, powinniśmy pomyśleć o obsłudze. Liczba pracowników to wypadkowa kilku czynników. Trzeba wziąć pod uwagę atrakcyjność lokalizacji, obłożenie parku, godziny otwarcia, powierzchnię oraz dodatkowe atrakcje na miejscu.
– Każdy park wymaga zatrudnienia jednej osoby na recepcji oraz drugiej w parku, oczywiście w systemie zmianowym. Nad funkcjonowaniem parku czuwa menedżer. Jeśli lokalizacja posiada potencjał dla rozbudowanej strefy bistro, w której serwowane mogą być dania i przekąski, wówczas pojawi się konieczność zatrudnienia dodatkowych pracowników – wyjaśnia Emil Dudzik.
Szybki zwrot z inwestycji
Cena godzinnego biletu dla klientów FlyPark kosztuje 28 zł (przy zakupie online) lub 32 zł (przy zakupie w kasie). Sieć oferuje również szereg promocji – bilety rodzinne, tanie poniedziałki czy happy hours. Z zabawy w parku korzystają nie tylko klienci indywidualni, ale także grupy zorganizowane.
– Oferta adresowana jest do organizatorów kolonii i półkolonii czy szkół. W naszych obiektach rozwijają się sportowcy, a firmy organizują niezapomniane imprezy integracyjne dla swoich pracowników. FlyPark to także miejsce, gdzie całe rodziny aktywnie spędzają wolny czas, a rodzice urządzają urodziny dla swoich pociech – rekomenduje trampolinowy biznes Emil Dudzik.
Ważne jest również zadowolenie franczyzobiorców. Co powinni robić, aby uzyskać rentowność takiego przedsięwzięcia? Najpierw trzeba skalkulować bieżące koszty: czynsz, najem, media, koszty urządzeń (kredytowanych lub leasingowanych), a także wynagrodzenia dla pracowników. Wtedy sieć z partnerem przystępują do analizy biznesplanu. Franczyzodawca pomoże skutecznie zbalansować różnicę miedzy kosztami, a stroną przychodową.
Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby klientów, ale można je ostrożnie szacować na poziomie około 80 tys. zł miesięcznie.
FlyPark ma na razie sześć punktów w pięciu miejscowościach, ale na tym nie zamierza poprzestać.
– Mamy środki finansowe do rozkręcenia własnych FlyParków. Mając jednak wypracowany model, chcemy dynamiczniej rozwijać naszą sieć, dlatego proponujemy współpracę w modelu franczyzowym – wyjaśnia Emil Dudzik.
WIZYTÓWKA FLY PARK
Sieć parków trampolin.
- 6 lokalizacji
- min. powierzchnia 800 m2
- min. inwestycja 1 mln zł
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Adopt Parfums, francuska marka z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój w Polsce. Obecna na całym świecie co dwie sekundy sprzedaje dwa flakony perfum o pojemności 30 ml.
Polska branża fitness rozwija się w szybkim tempie. Które franczyzy sprzedają licencję na biznes w tej branży? O tym przekonasz się 24-26 października w PKiN w Warszawie na Targach Franczyzy.
– Próg rentowności w studiu EMS jest znacznie łatwiejszy do osiągnięcia w porównaniu z tradycyjnymi siłowniami i klubami fitness – mówi Kacper Orłowski, dyrektor ds. franczyzy in.Time.
Body Evolution proponuje franczyzobiorcom tańszą lub droższą opcję współpracy.
Insway proponuje biznes w branży wellness wykorzystujący terapie naturalne i nowoczesne technologie. Dla kogo jest ta franczyza i jakie są warunki współpracy?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Połączenie restauracji z produkcją piwa przyciąga klientów. Browar Korona postanowił to wykorzystać.
Z kosmetyczną marką Yves Rocher można współpracować w dwóch modelach. Czym się różnią?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Jak zawsze branża gastronomiczna ma silną reprezentację na Targach Franczyza, które odbędą się 24-26 października w PKiN w Warszawie. Można będzie wybierać i wśród rodzimych, i wśród międzynarodowych konceptów.
POPULARNE NA FORUM
Kup Botox, Odchudzanie i Wypełniacze Skórne w Polscea Kontakt +4915213457302
Kup Botox, Odchudzanie i Wypełniacze Skórne w Polscea Kontakt +4915213457302 Podnieś swoją pewność siebie dzięki Botoxowi, Odchudzaniu i Wypełniaczom Skórnym...
Biznes z masażystkami z Bali
Jesteśmy salonem masażu i chcielibyśmy zatrudnić 2 masażystów z Bali. Proszę o kontakt z nami pod numerem:+48 789 669 774
Opinie o współpracy z Yasumi
Otworzyłam gabinet Yasumi Instytut Zdrowia i Urody jak żegnałam się z bankiem, kopro, która gdzie jest się pionkiem w grze . Urządzenia wzięłam w leasing. Pracuję z...
Otwieramy park trampolin
Koszt inwestycji to około 1mln zł. "Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby...
Franczyza fitness
Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...
Zamiast etatu, własny salon urody
Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)
Opinie o współpracy z Yasumi
Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...
Gabinet kosmetyczny
Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...