Zarabiamy na piłce nożnej
Football Arena działa na rynku od 10 lat i zajmuje się wynajmem hal sportowych.
– Budujemy sztuczne boiska piłkarskie, przykrywamy je pneumatyczną halą, która jest łatwo demontowalna i wynajmujemy graczom. Hale można wykorzystywać jednak nie tylko do gry w piłkę. Jedna hala może mieć nawet 10 tys. m2. Tak duża powierzchnia, ogrzewana i oświetlona, to także idealne miejsce do organizacji różnego rodzaju wydarzeń. Mieliśmy już wydarzenia typu wystawa dinozaurów, piknik czy targi piwne – mówi Michał Janicki, właściciel Football Arena.
Biznes z potrzeby
Pomysł na tego typu biznes zrodził się, ponieważ w Polsce brakuje miejsca do gry w piłkę nożną.
– Gracze trenują na zewnętrznych boiskach, ale sezon w naszym kraju trwa tylko od kwietnia do czerwca i potem do połowy października. Potem, gdy robi się zimno, wszyscy szukają rozwiązań wewnątrz. Najczęściej grają w salach gimnastycznych, które są nieprzystosowane do uprawiania tego typu sportu. Nie mają odpowiedniej wielkości ani nawierzchni. Poza tym ich wynajem jest drogi. My proponujemy hale całoroczne, z boiskami odpowiednich rozmiarów, z bardzo dobrą nawierzchnią, certyfikowaną przez FIFA – mówi Michał Janicki.
Na rozwój we franczyzie właściciele Football Areny zdecydowali się w minionym roku. Firma szuka partnerów, którzy zechcą otworzyć halę w miejscowościach nie mniejszych niż 100 tys. mieszkańców. W takich miejscach baza klientów jest odpowiednia, choć teoretycznie otwarcie hali jest możliwe także w miejscowościach liczących 40-50 tys. mieszkańców.
Niezbędnym warunkiem jest dysponowanie odpowiednim terenem, na którym taką halę można uruchomić. Powinno to być miejsce, do którego klienci mogą w łatwy sposób dotrzeć samochodem albo komunikacją miejską. Nie muszą go jednak posiadać na własność.
– Jedna z naszych hal stoi na warszawskim boisku szkolnym. Umówiliśmy się ze szkołą, że do godziny 15.00 dzieci mogą tam bezpłatnie trenować, a po tej godzinie my korzystamy z obiektu komercyjnie. Dzięki temu szkoła udostępnia nam swój teren – mówi Michał Janicki.
Wiele sposobów zarabiania
Inwestycja w trzyboiskową halę to kwota rzędu ok. 1 mln zł, jeśli jest budowana na istniejącym boisku. W sytuacji, kiedy boisko też trzeba zbudować, inwestycja rośnie do ok. 1,6 mln zł. Wkład własny może być jednak poziomie 20-40 proc. kwoty tej inwestycji, resztę można sfinansować.
Na zwrot można liczyć mniej więcej po 4-5 latach działalności, przy założeniu, że sala jest wynajmowana w 20-30 proc.
– Liczyliśmy to w sposób konserwatywny, szukając bezpiecznego biznesu. Wiele zależy jednak od właściciela hali. Jeśli ma on żyłkę przedsiębiorczości, to halę można monetyzować na wiele sposobów, organizując różnego rodzaju imprezy, wystawy czy targi. Oprócz własnej hali na wynajem razem z Football Arena można także otworzyć akademię piłkarką. Spory potencjał przychodowy daje także własna mała gastronomia oraz wynajem powierzchni reklamowych. W naszych halach chętnie reklamują się firmy związane ze sportem. Jeśli wynajem sali rośnie do 30-50 proc., to zwrot z inwestycji spada do 2,5-3 lat – mówi Michał Janicki.
Osobom, które zdecydują się na inwestycję z Football Arena, franczyzodawca zapewni wsparcie na każdym etapie otwierania biznesu, łącznie z finansowaniem. Można liczyć na pomoc w kwestiach formalnych, np. uzyskaniu pozwolenia na budowę. Franczyzodawca doradzi też w sprawie lokalizacji. Ponadto podpowie, jak pielęgnować halę oraz trawę, jak i kiedy hala powinna być ogrzewana oraz oświetlona.
– Udostępniamy także nasz system CRM, który pomoże zarządzać halą – mówi Michał Janicki.
Firma pomaga też we wszelkich sprawach marketingowych, a nawet – w pozyskaniu klientów.
– Nasze hale w stosunku do siebie nie są konkurencją. W ogóle nie mamy konkurencji, ponieważ w Polsce brakuje całorocznych boisk. Nasze hale znajdują się dużej odległości od siebie, a ze względu na duże zapotrzebowanie często przekazują sobie klientów – mówi Michał Janicki.
Obecnie Football Arena ma pięć hal i dwie własne w przygotowaniu.
– W tej chwili rozmawiamy z jednym partnerem pozyskanym pocztą pantoflową, który jest zainteresowany uruchomieniem własnej hali – mówi Michał Janicki.
Oprócz rozwoju we franczyzie, firma chce te dalej inwestować we własne hale.
WIZYTÓWKA FOOTBALL ARENA
-
Kwota inwestycji: 1 mln zł
- liczba placówek: 5 własnych i kolejne dwie w przygotowaniu
- opłaty: ustalane indywidualnie, od dochodu albo zysku


ZOBACZ W KATALOGU
































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Solarium nie tylko dla opalenizny – coraz więcej klientów szuka w nim poprawy nastroju i zastrzyku witaminy D. Paradaise Studio Solarium rusza z franczyzą.
Franczyzodawca Fit+ postawił na ambitne tempo – co miesiąc chce podpisywać co najmniej jedną nową umowę franczyzową. Jak dotąd skutecznie realizuje założony plan.
O wygodę i dyskrecję najłatwiej na własnym podwórku. Dlatego Laser On The Way szybko zyskuje zwolenników. Na czym polega ten koncept?
O tym, dlaczego Xtreme Fitness Gyms stawia na wolnostojące kluby, opowiada Filip Puchalski, Commercial Director marki.
Sieć Xtreme Fitness Gyms rozwija nowy model ekspansji. Oprócz lokali komercyjnych interesują ją również grunty pod budowę własnych obiektów. Spółka pozyskała też nowego inwestora.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
– International Franchise Day to święto dobrej współpracy dla tych, którzy w takim modelu działają – podkreśla Adam Kuc, właściciel placówki partnerskiej VeloBanku.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
POPULARNE NA FORUM
Biznes z masażystkami z Bali
Jesteśmy salonem masażu i chcielibyśmy zatrudnić 2 masażystów z Bali. Proszę o kontakt z nami pod numerem:+48 789 669 774
Opinie o współpracy z Yasumi
Otworzyłam gabinet Yasumi Instytut Zdrowia i Urody jak żegnałam się z bankiem, kopro, która gdzie jest się pionkiem w grze . Urządzenia wzięłam w leasing. Pracuję z...
Otwieramy park trampolin
Koszt inwestycji to około 1mln zł. "Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby...
Franczyza fitness
Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...
Zamiast etatu, własny salon urody
Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)
Opinie o współpracy z Yasumi
Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...
Gabinet kosmetyczny
Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...
Trening z maszyną
Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.