Top Secret chce upadłości
Do niedawna spółka Top Secret należała do firmy Redan. Dwa lata temu sto procent jej udziałów przejął w prywatne ręce Radosław Wiśniewski, główny akcjonariusz Redanu i członek jego Rady Nadzorczej. Borykająca się z kłopotami finansowymi spółka Top Secret w 2020 roku zawarła układ z wierzycielami o spłacie zobowiązań.
– Podstawą do prognozowania możliwości spłaty była ocena perspektyw rynku i założenie, że sytuacja będzie się poprawiać – informuje Bogusz Kruszyński, prezes zarządu Redanu. – Niestety tej poprawy nie widać, w związku z czym spółka Top Secret nie była w stanie wygenerować środków na obsługę płatności, związanych z zawartym układem. Zarząd tej spółki uznał, że w obecnej sytuacji rynkowej żaden odpowiedzialnie racjonalny plan nie dawał szans na realizację tegoż układu.
Stąd decyzja zarządu spółki Top Secret o złożeniu wniosku o upadłość. Warto w tym momencie wspomnieć, że sam Redan jest wierzycielem spółki Top Secret - na łączną kwotę 25,1 mln zł. Obie spółki mają też wspólny kredyt. Top Secret skorzystał z niego w wysokości 7,5 mln zł. Gdyby nie spłacił kredytu, musiałby to zrobić Redan.
Franczyzobiorcy bezpieczni?
Co w takim razie z marką „Top Secret” oraz siecią sklepów pod tym szyldem, która liczy obecnie ok. 150 placówek?
– Trzeba wprowadzić rozróżnienie na markę i spółkę – podkreśla Bogusz Kruszyński. - Dwa lata temu został zreorganizowany sposób działania biznesu marki „Top Secret”. W ramach tej reorganizacji powstały różne spółki o różnym zakresie działalności.
Jak informuje prezes Redanu, sama spółka Top Secret (która wnioskuje o upadłość) świadczy usługi związane z projektowaniem kolekcji i zarządzaniem siecią sprzedaży. Towar od dostawców kupuje spółka Sonasino, która dalej sprzedaje go Redanowi. Redan przechowuje towar oraz dostarcza do sklepów pod szyldem „Top Secret”. Z kolei sieć sklepów z tym szyldem prowadzona jest przez kolejną spółkę Top Secret Fashion Story – co jest kluczową sprawą dla franczyzobiorców marki.
– Franczyzobiorcy podpisali umowy ze spółką Top Secret Fashion Story i nie mają się czego obawiać – zapewnia Bogusz Kruszyński. – Wszelkie rozliczenia odbywają się właśnie z tym podmiotem. Nie mam żadnej wiedzy na temat tego, aby planowane było zmniejszanie liczby sklepów lub rozwiązywanie umów franczyzowych.
A co z produkcją towarów pod szyldem „Top Secret”?
– Mamy umowę regulującą udzielanie licencji na znak „Top Secret”. Na jej podstawie spółka Top Secret Fashion Story ma prawa do używania tego znaku do 2027 roku. Uważam, że nie mam podstaw do obaw, że odzież tej marki przestanie być projektowana czy produkowana. Spodziewam się, że w przypadku ogłoszenia upadłości spółki Top Secret będzie te usługi realizował inny podmiot – podkreśla Bogusz Kruszyński. – Jestem też przekonany, że spółka Top Secret Fashion Story zapewni całą bieżącą obsługę związaną z zarządzaniem siecią sklepów.
WIZYTÓWKA TOP SECRET
Sieć sklepów odzieżowych.
- ok. 150 sklepów
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Redan postanowił sprzedać prawa do marki i sieć sklepów Top Secret spółce Greenpoint. Co to oznacza dla franczyzobiorców?
Sfinksowi rośnie sprzedaż, choć spada liczba restauracji, za to Duży Ben przyspiesza tempo otwarć. Przegląd tygodnia 6-13 maja.
Zdrowa Krowa i Frentzza – Pizza & Friends otworzyły nowe lokale. Redan chce uniezależniać się od Top Secret. Przegląd tygodnia 15-22 kwietnia.
Widmo powstania ustawy regulującej franczyzę, uruchomienie studiów Zarządzanie Franczyzą, powiększenie grona sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk to zaledwie kilka z ważnych wydarzeń dla rynku franczyzy w Polsce w 2022 r.
Punkta wchodzi we franczyzę, Zdrowa Krowa przedstawia strategię rozwoju, a Redan prezentuje sprawozdanie finansowe. Przegląd tygodnia 21-27 listopada.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
– Sukces naszych lokali potwierdza słuszność idei otwierania wine barów, w opozycji do dużych restauracji z kartami win – mówi Piotr Stryszowski z Subtilité Wine&Bar.
Decydując się na własną firmę, mamy do wyboru dwie drogi – zbudować ją od podstaw lub zainwestować w sprawdzony pomysł na biznes. Właśnie nadarza się idealna okazja, żeby skorzystać z drugiego rozwiązania, bowiem 15-16 marca na PGE Narodowym odbędą się Targi Franczyza.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Bez względu na to czy na inwestycję we własną firmę masz kilka, czy kilkaset tysięcy złotych, na Targach Franczyza znajdziesz biznes na miarę grubości swojego portfela.
Czy zielona energia to moda, ideologia czy szansa na zarobienie dużych pieniędzy? Piotr Markowski z Corab SA wyjaśnia, w które biznesy z branży OZE warto inwestować.
POPULARNE NA FORUM
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...
Sklep Z odzieżą używaną
Dzień dobry. Chodzi mi po głowie otwarcie sklepu z odzieżą używaną o powierzchni około 500 metrów kwadratowych. Czynsz wydaje się niewygórowany, około 13 tys zł...
Greenpoint we franczyzie- jak to działa naprawdę?
Czy masz sklep na warunkach Greenpoint? Jak wygląda współpraca? Podobno ta marka się dobrze rozwija. Może znacie więcej szczegółów współpracy poza tymi ogólnymi,...
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
Myślę, że jest to dobry pomysł na biznes, ale trzeba się czymś wyróżnić. Nie ma sensu sprzedawać ciuchów takich, jakie są w każdym innym sklepie.