Top Secret chce upadłości
Do niedawna spółka Top Secret należała do firmy Redan. Dwa lata temu sto procent jej udziałów przejął w prywatne ręce Radosław Wiśniewski, główny akcjonariusz Redanu i członek jego Rady Nadzorczej. Borykająca się z kłopotami finansowymi spółka Top Secret w 2020 roku zawarła układ z wierzycielami o spłacie zobowiązań.
– Podstawą do prognozowania możliwości spłaty była ocena perspektyw rynku i założenie, że sytuacja będzie się poprawiać – informuje Bogusz Kruszyński, prezes zarządu Redanu. – Niestety tej poprawy nie widać, w związku z czym spółka Top Secret nie była w stanie wygenerować środków na obsługę płatności, związanych z zawartym układem. Zarząd tej spółki uznał, że w obecnej sytuacji rynkowej żaden odpowiedzialnie racjonalny plan nie dawał szans na realizację tegoż układu.
Stąd decyzja zarządu spółki Top Secret o złożeniu wniosku o upadłość. Warto w tym momencie wspomnieć, że sam Redan jest wierzycielem spółki Top Secret - na łączną kwotę 25,1 mln zł. Obie spółki mają też wspólny kredyt. Top Secret skorzystał z niego w wysokości 7,5 mln zł. Gdyby nie spłacił kredytu, musiałby to zrobić Redan.
Franczyzobiorcy bezpieczni?
Co w takim razie z marką „Top Secret” oraz siecią sklepów pod tym szyldem, która liczy obecnie ok. 150 placówek?
– Trzeba wprowadzić rozróżnienie na markę i spółkę – podkreśla Bogusz Kruszyński. - Dwa lata temu został zreorganizowany sposób działania biznesu marki „Top Secret”. W ramach tej reorganizacji powstały różne spółki o różnym zakresie działalności.
Jak informuje prezes Redanu, sama spółka Top Secret (która wnioskuje o upadłość) świadczy usługi związane z projektowaniem kolekcji i zarządzaniem siecią sprzedaży. Towar od dostawców kupuje spółka Sonasino, która dalej sprzedaje go Redanowi. Redan przechowuje towar oraz dostarcza do sklepów pod szyldem „Top Secret”. Z kolei sieć sklepów z tym szyldem prowadzona jest przez kolejną spółkę Top Secret Fashion Story – co jest kluczową sprawą dla franczyzobiorców marki.
– Franczyzobiorcy podpisali umowy ze spółką Top Secret Fashion Story i nie mają się czego obawiać – zapewnia Bogusz Kruszyński. – Wszelkie rozliczenia odbywają się właśnie z tym podmiotem. Nie mam żadnej wiedzy na temat tego, aby planowane było zmniejszanie liczby sklepów lub rozwiązywanie umów franczyzowych.
A co z produkcją towarów pod szyldem „Top Secret”?
– Mamy umowę regulującą udzielanie licencji na znak „Top Secret”. Na jej podstawie spółka Top Secret Fashion Story ma prawa do używania tego znaku do 2027 roku. Uważam, że nie mam podstaw do obaw, że odzież tej marki przestanie być projektowana czy produkowana. Spodziewam się, że w przypadku ogłoszenia upadłości spółki Top Secret będzie te usługi realizował inny podmiot – podkreśla Bogusz Kruszyński. – Jestem też przekonany, że spółka Top Secret Fashion Story zapewni całą bieżącą obsługę związaną z zarządzaniem siecią sklepów.
WIZYTÓWKA TOP SECRET
Sieć sklepów odzieżowych.
- ok. 150 sklepów
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Jak rozwija się sieć Top Secret z nowym właścicielem? Franczyzobiorcy mogą sprzedawać jedną markę, albo zdecydować się na dwie.
Redan postanowił sprzedać prawa do marki i sieć sklepów Top Secret spółce Greenpoint. Co to oznacza dla franczyzobiorców?
Sfinksowi rośnie sprzedaż, choć spada liczba restauracji, za to Duży Ben przyspiesza tempo otwarć. Przegląd tygodnia 6-13 maja.
Zdrowa Krowa i Frentzza – Pizza & Friends otworzyły nowe lokale. Redan chce uniezależniać się od Top Secret. Przegląd tygodnia 15-22 kwietnia.
Widmo powstania ustawy regulującej franczyzę, uruchomienie studiów Zarządzanie Franczyzą, powiększenie grona sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk to zaledwie kilka z ważnych wydarzeń dla rynku franczyzy w Polsce w 2022 r.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...