Kapitał na start / Wkład własny, który pozwala otworzyć sklep pod marką Żabka, wynosi ok. 5 tys. zł i przeznaczony jest m.in. na zakup kasy fiskalnej czy koncesji, która refundowana jest po trzech miesiącach po rozpoczęciu współpracy.
Środa
28.09.2022
Żabka ma już 8500 sklepów w Polsce. Boguchwałowice w woj. śląskim, gdzie niedawno otworzyła się rekordowa placówka, są najmniejszą miejscowością, w której pojawiła się Żabka.
 

Sieć w dużym stopniu przyczynia się do rozwoju polskiej przedsiębiorczości, zarówno małej, jak i mikro. Obecnie z Żabką współpracuje już ponad 7200 lokalnych przedsiębiorców, którzy na zasadzie franczyzy w całym kraju prowadzą swoje sklepy. Placówki otwierane są nie tylko w największych miastach, lecz także w miejscowościach liczących poniżej 50 tys. mieszkańców. W wielu z nich Żabka pojawia się pierwszy raz, tak jak w przypadku śląskich Boguchwałowic, gdzie właśnie powstał 8500. sklep. Boguchwałowice to niewielka wieś oddalona ok. 35 km od Katowic. Mieszkają tu 752 osoby, co oznacza, że aktualnie jest to najmniejsza miejscowość, w której uruchomiono sklep sieci Żabka. Na zalety takiej lokalizacji wskazuje prowadzący placówkę Mateusz Karcz.

– To dla mnie ogromne wyzwanie, ale też wielka szansa. Pochodzę z małej miejscowości i doceniam wielki potencjał tego typu miejsc, zwłaszcza w kontekście prowadzenia sklepu. Niewielka miejscowość to zaufani i stali klienci, którzy budują lokalną społeczność. W tym widzę największy atut – brak tu konkurencji i niezdrowej rywalizacji, jest za to życzliwość i wsparcie dla takich biznesowych pomysłów, jakim jest moja współpraca z Żabką – mówi Mateusz Karcz, franczyzobiorca sieci Żabka w Boguchwałowicach.  

Sklep położony jest przy drodze przelotowej pomiędzy ważnymi miastami województwa, w bliskiej odległości od popularnego zalewu. Franczyzobiorca właśnie w tym dostrzega dużą szansę na powodzenie Żabki i liczne odwiedziny klientów.

Biznes za 5 tys. zł

Sieć oferuje przystępne warunki inwestycji i proste zasady prowadzenia sklepu, co zapewnia kompleksowe wsparcie ze strony sieci Żabka. Wkład własny, który pozwala otworzyć sklep pod marką Żabka, wynosi ok. 5 tys. zł i przeznaczony jest m.in. na zakup kasy fiskalnej czy koncesji, która refundowana jest po trzech miesiącach po rozpoczęciu współpracy. Nowi przedsiębiorcy otrzymują także na start nowoczesny, w pełni wyposażony i umeblowany sklep, w starannie dobranej przez Żabkę lokalizacji. Franczyzobiorcy mają także zapewnione regularne dostawy „pod drzwi” przez cały okres współpracy. Sieć zapewnia także wsparcie marketingowe czy zaplecze logistyczne oraz serwisowe. Ponosi również koszty remontu, adaptacji lokalu i jego wyposażenia. Franczyzobiorcy są także objęci indywidualnym szkoleniem teoretycznym i praktycznym.

Żabka skacze w nowe technologie

Wyróżnikiem sieci na rynku jest nowoczesna technologia, która stanowi podstawę funkcjonowania poszczególnych sklepów i całej sieci. Wsparciem i podstawowym zapleczem funkcjonowania sklepów Żabka jest aplikacja Cyberstore, która stanowi zdalne centrum zarządzania sklepem za pomocą smartfonu. Wśród oferowanych rozwiązań jest również aplikacja Asystent Żabka, działająca w ramach OptiPlan, których zadaniem jest usprawnienie pracy i planowanie zadań w sklepie. W Smart Żabce działającej przy ul. Półwiejskiej w Poznaniu testuje np.: czujniki zalania, automatyczny pomiar temperatury w sklepie, pomiar zużycia energii czy komunikację na słuchawki. W pierwszej połowie tego roku, we wszystkich Żabkach, zostały także zainstalowane dualne kasy samoobsługowe – co czyni Żabkę jedną z największych sieci z liczbą kas samoobsługowych w Europie.

– Nie tylko otwieramy kolejne placówki, ale też rozwijamy nowe formaty sklepów, doskonalimy ofertę franczyzową, inwestujemy w innowacyjne rozwiązania. Nasza sieć liczy już ponad 8500 sklepów, a nowe placówki uruchamiamy w miejscach, które pozwalają nam być jak najbliżej klientów – mówi Adam Manikowski, dyrektor zarządzający sieci Żabka przyznaje, że sieć stawia na rozwój zarówno ilościowy, jak i jakościowy.

W portfolio Żabki są różne formaty placówek. W pierwszej połowie tego roku Żabka zadebiutowała z automatem vendingowym w jednym z prywatnych szpitali w Warszawie, a także zaprezentowała zupełnie nowy pomysł – wyspę handlową dla galerii handlowych. Jak co rok, sieć otworzyła także sklepy sezonowe – w te wakacje działało 90 placówek w miejscowościach turystycznych. W Polskę ruszyły również mobilne Żabki, które pojawiały się m.in. na koncertach Męskiego Grania w ośmiu miastach Polski. Uzupełnieniem oferty sieci są bezobsługowe sklepy autonomiczne – aktualnie działa już 50 Żabek Nano, czyli innowacyjnych placówek wspieranych przez sztuczną inteligencję, co czyni Grupę Żabka największą w Europie siecią sklepów autonomicznych. Sieć stawia także na logistykę – pod Warszawą, koło Radzymina buduje jeden z najbardziej zaawansowanych technologicznie magazynów w tej części Europy. 

 

WIZYTÓWKA MARKI ŻABKA

Sieć sklepów convenience.

  • Kapitał na start: 5 tys. zł
  • Liczba sklepów franczyzowych: 8,5 tys.

Franczyzobiorcy liczeni w tysiącach / Obecnie z Żabką współpracuje już ponad 7200 lokalnych przedsiębiorców, którzy na zasadzie franczyzy w całym kraju prowadzą swoje sklepy.
doradca we franczyzie