Żabka liczy już 8500 sklepów
Sieć w dużym stopniu przyczynia się do rozwoju polskiej przedsiębiorczości, zarówno małej, jak i mikro. Obecnie z Żabką współpracuje już ponad 7200 lokalnych przedsiębiorców, którzy na zasadzie franczyzy w całym kraju prowadzą swoje sklepy. Placówki otwierane są nie tylko w największych miastach, lecz także w miejscowościach liczących poniżej 50 tys. mieszkańców. W wielu z nich Żabka pojawia się pierwszy raz, tak jak w przypadku śląskich Boguchwałowic, gdzie właśnie powstał 8500. sklep. Boguchwałowice to niewielka wieś oddalona ok. 35 km od Katowic. Mieszkają tu 752 osoby, co oznacza, że aktualnie jest to najmniejsza miejscowość, w której uruchomiono sklep sieci Żabka. Na zalety takiej lokalizacji wskazuje prowadzący placówkę Mateusz Karcz.
– To dla mnie ogromne wyzwanie, ale też wielka szansa. Pochodzę z małej miejscowości i doceniam wielki potencjał tego typu miejsc, zwłaszcza w kontekście prowadzenia sklepu. Niewielka miejscowość to zaufani i stali klienci, którzy budują lokalną społeczność. W tym widzę największy atut – brak tu konkurencji i niezdrowej rywalizacji, jest za to życzliwość i wsparcie dla takich biznesowych pomysłów, jakim jest moja współpraca z Żabką – mówi Mateusz Karcz, franczyzobiorca sieci Żabka w Boguchwałowicach.
Sklep położony jest przy drodze przelotowej pomiędzy ważnymi miastami województwa, w bliskiej odległości od popularnego zalewu. Franczyzobiorca właśnie w tym dostrzega dużą szansę na powodzenie Żabki i liczne odwiedziny klientów.
Biznes za 5 tys. zł
Sieć oferuje przystępne warunki inwestycji i proste zasady prowadzenia sklepu, co zapewnia kompleksowe wsparcie ze strony sieci Żabka. Wkład własny, który pozwala otworzyć sklep pod marką Żabka, wynosi ok. 5 tys. zł i przeznaczony jest m.in. na zakup kasy fiskalnej czy koncesji, która refundowana jest po trzech miesiącach po rozpoczęciu współpracy. Nowi przedsiębiorcy otrzymują także na start nowoczesny, w pełni wyposażony i umeblowany sklep, w starannie dobranej przez Żabkę lokalizacji. Franczyzobiorcy mają także zapewnione regularne dostawy „pod drzwi” przez cały okres współpracy. Sieć zapewnia także wsparcie marketingowe czy zaplecze logistyczne oraz serwisowe. Ponosi również koszty remontu, adaptacji lokalu i jego wyposażenia. Franczyzobiorcy są także objęci indywidualnym szkoleniem teoretycznym i praktycznym.
Żabka skacze w nowe technologie
Wyróżnikiem sieci na rynku jest nowoczesna technologia, która stanowi podstawę funkcjonowania poszczególnych sklepów i całej sieci. Wsparciem i podstawowym zapleczem funkcjonowania sklepów Żabka jest aplikacja Cyberstore, która stanowi zdalne centrum zarządzania sklepem za pomocą smartfonu. Wśród oferowanych rozwiązań jest również aplikacja Asystent Żabka, działająca w ramach OptiPlan, których zadaniem jest usprawnienie pracy i planowanie zadań w sklepie. W Smart Żabce działającej przy ul. Półwiejskiej w Poznaniu testuje np.: czujniki zalania, automatyczny pomiar temperatury w sklepie, pomiar zużycia energii czy komunikację na słuchawki. W pierwszej połowie tego roku, we wszystkich Żabkach, zostały także zainstalowane dualne kasy samoobsługowe – co czyni Żabkę jedną z największych sieci z liczbą kas samoobsługowych w Europie.
– Nie tylko otwieramy kolejne placówki, ale też rozwijamy nowe formaty sklepów, doskonalimy ofertę franczyzową, inwestujemy w innowacyjne rozwiązania. Nasza sieć liczy już ponad 8500 sklepów, a nowe placówki uruchamiamy w miejscach, które pozwalają nam być jak najbliżej klientów – mówi Adam Manikowski, dyrektor zarządzający sieci Żabka przyznaje, że sieć stawia na rozwój zarówno ilościowy, jak i jakościowy.
W portfolio Żabki są różne formaty placówek. W pierwszej połowie tego roku Żabka zadebiutowała z automatem vendingowym w jednym z prywatnych szpitali w Warszawie, a także zaprezentowała zupełnie nowy pomysł – wyspę handlową dla galerii handlowych. Jak co rok, sieć otworzyła także sklepy sezonowe – w te wakacje działało 90 placówek w miejscowościach turystycznych. W Polskę ruszyły również mobilne Żabki, które pojawiały się m.in. na koncertach Męskiego Grania w ośmiu miastach Polski. Uzupełnieniem oferty sieci są bezobsługowe sklepy autonomiczne – aktualnie działa już 50 Żabek Nano, czyli innowacyjnych placówek wspieranych przez sztuczną inteligencję, co czyni Grupę Żabka największą w Europie siecią sklepów autonomicznych. Sieć stawia także na logistykę – pod Warszawą, koło Radzymina buduje jeden z najbardziej zaawansowanych technologicznie magazynów w tej części Europy.
WIZYTÓWKA MARKI ŻABKA
Sieć sklepów convenience.
- Kapitał na start: 5 tys. zł
- Liczba sklepów franczyzowych: 8,5 tys.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

W październikowym numerze miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" prezentujemy topowe franczyzy 2023. Poza tym przedstawiamy pomysły na biznes idealne dla kobiet. Do czasopisma dodajemy też prezent – bilet na Targi Franczyza.
Jaki biznes ma dziś przed sobą najlepsze perspektywy? Zamiast wróżyć z fusów, lepiej sprawdzić, którym konceptom franczyzowym dobrze się wiedzie. Kto może otworzyć restaurację McDonald's? Sprawdź w miesięczniku "Własny Biznes FRANCHISING".
Dwudziesta pierwsza edycja Targów Franczyza w Pałacu Kultury i Nauki przyciąga coraz więcej interesujących wystawców. Targi najlepszych pomysłów na biznes startują 19 października i potrwają trzy dni.
Carrefour powiększa sieć, Stava rozszerza możliwości współpracy, SenusalSpa startuje z franczyzą, a Żabka organizuje loterię dla franczyzobiorców. Przegląd tygodnia 10-16 lipca.
Sklepy pod szyldem Żabka prowadzi już ponad 240 obcokrajowców. Jedną z nich jest Saiko Yelyzaveta.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Targi Franczyza, które odbędą się 19-21 października w Warszawie, to targi biznesowe. A biznes lubi ludzi przygotowanych i pracowitych, którzy wykorzystują swoją szansę.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
– Wszystkie rozmowy z potencjalnymi franczyzobiorcami opieramy m.in. na analizie rynkowej i potencjale sprzedażowym danego miejsca – mówi Rafał Piasecki z Da Grasso.
Franczyzodawca przygotował program dodatkowego wsparcia dla osób, które do końca marca zdecydują się przystąpić do sieci.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców
Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)
Franczyza, która daje niezależność
No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....
Poznaj franczyzę Intermarché
Wow Szanowna Redakcja zdaję się kontynuować wspieranie przestępczości zorganizowanej. Polecam jutrzejszy program Anity Gargas. Jakie będzie stanowisko POF? Mydlenie oczu...
Empik - jakieś doświadczenia?
Czy ktoś ma aktualną wiedzę w temacie prowadzenia salonu partnerskiego Empiku ?