Sprzed tablicy do biznesu
Eliza Zielińska-Drozda przepracowała 12 lat w zawodzie nauczycielki. Była polonistką i logopedką. W 2013 roku urodziła dziecko, którym zajmowała się przez kilka lat. Kiedy postanowiła wrócić na rynek pracy, była pewna, że nie chce wracać do szkoły.
– Miałam dylemat, co ze sobą zrobić – wspomina. – Z jednej strony chciałam wrócić do aktywności zawodowej, z drugiej nie uśmiechał mi się powrót na szkolny etat. Zaczęłam rozglądać się po rynku pracy, ale w głowie zaświtała mi również myśl o własnej firmie.
Jeśli nie etat, to co?
Różne pomysły na biznes podsuwał jej mąż, doświadczony franczyzobiorca marki spożywczej, czytelnik miesięcznika „Własny Biznes FRANCHISING”. Jednym z pomysłów, jaki zaproponował mąż przyszłej bizneswoman, był gabinet pod marką DepilConcept. Eliza Zielińska-Drozda trafiła tam najpierw jako klientka. Mówi, że chciała trochę o siebie zadbać, zanim na serio zacznie szukać pracy. Z pierwszego zabiegu wyszła zadowolona.
– Bez bólu, profesjonalnie, w miłej atmosferze i jak się wkrótce okazało, skutecznie – wspomina. – Po wizycie w gabinecie zaczęłam poważnie rozważać ten biznes. Analizowaliśmy z mężem dostępne dane, porównywaliśmy z innymi franczyzami z branży beauty i zdecydowaliśmy. Aplikujemy.
Eliza Zielińska-Drozda skontaktowała się z centralą DepilConcept i po pierwszym spotkaniu z franczyzodawcą podjęła jedną z najważniejszych decyzji w swoim życiu – otwieram własny salon.
Franczyzobiorczyni wspomina, że zależało jej na lokalizacji w Ząbkach, ale okazało się, że jest już zarezerwowana dla kogoś innego. Dostępne były atrakcyjne Bielany w Warszawie. Przed startem przeszła kompleksowe szkolenie wstępne oraz menedżerski, aby od pierwszego dnia w pełni się zaangażować i osiągnąć rentowność już w pierwszym miesiącu.
Początki upłynęły pod znakiem bardzo intensywnej pracy. Codzienna obecność w gabinecie, praca z zespołem i obsługa klientek. Eliza Zielińska-Drozda każdą wolną chwilę wykorzystywała na naukę oraz pozyskiwanie klientek w działaniach lokalnych. Centrala DepilConcept wspierała jej salon pod kątem marketingowym, realizując skuteczne kampanie w internecie oraz operacyjnym dla jak najwyższej zyskowności salonu, m.in.: analizy miesiąca. W każdym miesiącu są organizowane przez franczyzodawcę spotkania i szkolenia dla franczyzobiorców, menedżerek oraz kosmetyczek. Doświadczenie marki (know-how), wymiana wiedzy między salonami oraz współpraca w ramach dużej sieci kosmetycznej to klucz przewagi konkurencyjnej na lokalnym rynku.
– Uznałam, że nie zaznam spokoju, póki nie poznam biznesu od podszewki – wspomina. – Przeszłam niezbędne szkolenia i nauczyłam się robić wszystkie zabiegi, zarządzać gabinetem i analizować rentowność biznesu. Dziś jestem właścicielką, która potrafi zrobić wszystko we własnym gabinecie. To bardzo ważne z punktu widzenia działalności firmy i jej sprawnego zarządzania.
Wykorzystać szansę
Franczyzobiorczyni po pierwszym roku działalności zaczęła wycofywać się z codziennej obsługi klientek, żeby skoncentrować się na zarządzaniu oraz rozwoju biznesu. Decyzja była tym bardziej uzasadniona, że właśnie po roku zwróciła się inwestycja w gabinet DepilConcept. Pojawiły się również pierwsze pomysły uruchomienia drugiego gabinetu w nowej, dostępnej lokalizacji.
– Jak zwykle w takich sytuacjach człowiek się waha i zadaje sobie aktualnie tysiąc pytań o rynek, wojnę, inflację, ceny energii albo o to, czy klientki będzie stać na nasze usługi – mówi Eliza Zielińska-Drozda. – Doszliśmy z mężem do wniosku, że nigdy nie ma idealnie dobrego momentu na start nowego biznesu i łatwo przespać swoją szansę. Postanowiliśmy robić swoje, wiedząc, że będziemy mieli pełne wsparcie centrali i sieci, co zdecydowanie ułatwia prowadzenie biznesu – dodaje.
Franczyzobiorczyni podkreśla, że z otwarciem gabinetu w Ciechanowie uwinęli się znacznie szybciej
– w niespełna cztery miesiące od podpisania umowy na drugą lokalizację. Centrala DepilConcept krok po kroku przeprowadziła ją przez cały proces. Od wybrania najlepszego lokalu, przez projekt i wsparcie w remoncie, wyposażenie gabinetu, rekrutację pracowników, kompleksowe szkolenie wstępne oraz pozyskanie klientek na otwarcie salonu – otrzymaliśmy ponad 300 kontaktów na start – dodaje. Nowy salon ruszył szóstego września 2022 roku. Na otwarciu były również obecne osoby z centrali w celu wsparcia zespołu w pierwszych dwóch dniach otwarcia. Dziś Eliza Zielińska-Drozda większość swojego czasu poświęca nowej lokalizacji. Jak mówi, Ciechanów bardzo pozytywnie ją zaskoczył. Liczba klientek, które zapisały się na pierwszy zabieg, przerosła jej najśmielsze oczekiwania. – Jestem dobrej myśli – dodaje.
Zapytana o rentowność biznesu franczyzobiorczyni mówi, że pozyskanie około 300 stałych klientek zapewnia stabilność i dochód, który z powodzeniem wystarcza na utrzymanie rodziny i gromadzenie kapitału na rozwój firmy. 2021 rok był rekordowy – obecny 2022 zapowiada się jeszcze lepiej.
– Prowadzę biznes, który tworzy relacje z klientami na kilka miesięcy, rok i nawet dłużej – wyjaśnia franczyzobiorczyni. – Ta lojalność wynika z wysokich standardów, skuteczności zabiegów oraz faktu, że prowadzimy działalność, wymagającą zaufania oraz intymności. Nasza praca nie polega jedynie na depilacji. Naszą rolą jest wysłuchanie klientek i rozmowa w atmosferze relaksu. Takiego gabinetu nie zmienia się często. Przy jednoczesnym wsparciu franczyzodawcy mamy gotową receptę na sukces biznesu w tak wymagających czasach.
Własny gabinet depilacji
DepilConcept jest operatorem 62 gabinetów licencyjnych i posiada 2 proc. udział w całym rynku beauty w Polsce. W przygotowaniu jest już 10 nowych lokalizacji z nowymi franczyzobiorcami. Grupą docelową gabinetów są głównie kobiety w wieku od 18 do 60 lat, jednak o usługi firmy coraz częściej pytają również mężczyźni. Gabinety DepilConcept powstają zazwyczaj w miastach powyżej 40 tysięcy mieszkańców. Optymalny lokal na gabinet DepilConcept powinien liczyć powyżej 70 m2. Według założeń firmy, najlepiej sprawdzają się lokale przy ruchliwych ulicach w pobliżu centrum miasta. Bardzo dobrze radzą sobie również gabinety zlokalizowane w pasażach handlowych lub na dużych osiedlach.
Idealnym kandydatem na franczyzobiorcę DepilConcept jest osoba, która mając doświadczenie w pracy na etacie w korporacji lub innej firmie, świadomie podejmuje decyzję o pracy dla siebie. Powinna też być zaangażowana i gotowa do pracy ponad wymiar przewidziany etatem. W DepilConcept odnajdą się również osoby, które prowadziły już własny biznes, ale do sukcesu zabrakło im trochę wiedzy i wsparcia. Według informacji firmy, gabinety depilacji to typ działalności, w której dzięki relacjom i profesjonalnym usługom można zbudować stabilny biznes i lojalność klientek.
Całkowita kwota inwestycji w nowy gabinet o powierzchni 60-70 m2 powinna się zamknąć w przedziale 150-200 tys. zł netto (opłata licencyjna, adaptacja lokalu i kompleksowe wyposażenie salonu). Przy podstawowym planie inwestycyjnym (Rental), próg wejścia rozliczany z franczyzodawcą wynosi 79 700 zł netto.
WIZYTÓWKA DEPILCONCEPT
Sieć gabinetów specjlizujących się w fotodepilacji.
- Kwota inwestycji: 150-200 tys. zł
- Powierzchnia lokalu: 60-70 m2
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Chcesz zarabiać w branży budowlanej? A może bliższy Ci jest rynek beauty i fitnessu? W czerwcowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING" podpowiadamy, jaką firmę założyć, w którą franczyzę zainwestować, aby dobrze zarobić.
Kobiety coraz częściej decydują się na własny biznes, zamiast pracować na etacie. W które franczyzy inwestują najchętniej?
Marcowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Dowiedz się, w którą franczyzę zainwestować, jak zarabiać w internecie oraz jakie biznesy chętnie otwierają kobiety. Bilet na Targi Franczyza gratis!
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
W który biznes najlepiej zainwestować w 2024 roku, co zrobić, żeby wygrać placówkę partnerską banku, czy bardziej opłaca się otworzyć Subwaya, pączkownię czy sklep z fajerwerkami?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Fabryka Pizzy zamieniła się we włoską restaurację, która serwuje różnorodne dania. Czy ten ruch się opłacał?
POPULARNE NA FORUM
Biznes z masażystkami z Bali
Jesteśmy salonem masażu i chcielibyśmy zatrudnić 2 masażystów z Bali. Proszę o kontakt z nami pod numerem:+48 789 669 774
Opinie o współpracy z Yasumi
Otworzyłam gabinet Yasumi Instytut Zdrowia i Urody jak żegnałam się z bankiem, kopro, która gdzie jest się pionkiem w grze . Urządzenia wzięłam w leasing. Pracuję z...
Otwieramy park trampolin
Koszt inwestycji to około 1mln zł. "Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby...
Franczyza fitness
Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...
Zamiast etatu, własny salon urody
Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)
Opinie o współpracy z Yasumi
Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...
Gabinet kosmetyczny
Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...
Trening z maszyną
Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.