Franczyza Cukierni Sowa
Cukiernia Sowa to polska firma rodzinna, z tradycją sięgającą 1946 roku. To wtedy w Bydgoszczy powstał zakład piekarniczy, skupiający się głównie na produkcji i sprzedaży pieczywa i zatrudniający zaledwie kilku pracowników. Dziś firmę prowadzi już trzecie pokolenie rodziny, zatrudniając ponad tysiąc pracowników i tworząc sieć cukierni w Polsce i zagranicą.
– W ofercie Cukierni Sowa, oprócz tradycyjnych wypieków, czyli ciast i tortów, mamy dzisiaj galanterię czekoladową oraz rzemieślnicze lody, a także własną mieszankę kawy – mówi Michał Sowa, członek zarządu Cukierni Sowa. – We wszystkich produktach stawiamy na dobre jakościowo składniki i niebanalny smak, który nie ma sobie równych. Cały czas jesteśmy też otwarci na potrzeby klientów.
Od niedawna oferta poszerzyła się o wytrawne produkty – sałatki i kanapki. W sprzedaży są też m.in. dania na wynos, jak zupy czy pierogi oraz konfitury i powidła.
Plan na otwarcia
Aktualnie sieć Cukierni Sowa liczy 38 lokali własnych oraz 129 franczyzowych.
– Nie mamy jeszcze cukierni w województwach małopolskim, opolskim oraz podkarpackim, ale zakładamy że to kwestia czasu, kiedy również tam otworzymy lokale – dodaje Michał Sowa. – Naszym celem na najbliższe miesiące jest Kraków, a także miasta w których już jesteśmy, ale widzimy tam potencjał na kolejne cukiernie.
Większość cukierni działa w miastach liczących powyżej 50 tys. mieszkańców. Jednak wraz z rozbudową sieci lokale otwierają się także w miasteczkach gminnych, czy też satelickich dużych aglomeracji. Marka wybiera różne lokalizacje: w centrach miast, na osiedlach, w centrach i parkach handlowych.
– Jesteśmy otwarci na każdą propozycję lokalizacji, ostatecznie liczy się potencjał handlowy danego miejsca – zaznacza Michał Sowa.
Zalecana powierzchnia lokalu to 100-150 m2, choć w sieci działają i mniejsze (od 50 m2), i większe (do 250 m2). Franczyzodawca przywiązuje też wagę do dostępności miejsc parkingowych w pobliżu, możliwości zaaranżowania ogródka kawiarnianego na zewnątrz czy odpowiedniej wielkości witryny.
Wszystkie lokale aranżowane są według tego samego wzorca, w oparciu o księgę standardów wizualnych. Każda cukiernia ma charakterystyczny podział na strefę sprzedaży oraz strefę konsumpcji. Większość lokali to cukiernie połączone z kawiarnią. Franczyzodawca szacuje koszy inwestycji na poziomie 700 tys. zł-1,2 mln zł. Główne wydatki to wyposażenie części sprzedażowej w lady i witryny gastronomiczne, kawiarni w specjalistyczny sprzęt, meble i oczywiście zaplecze. Od pozyskania lokalu do momentu jego otwarcia mija około pół roku.
Wsparcie i i obowiązki
Idealnym kandydatem na franczyzobiorcę będzie osoba z doświadczeniem branżowym, ale nie jest to warunek konieczny.
– Dla każdego potencjalnego partnera prowadzimy szereg szkoleń wprowadzających, udostępniamy know-how firmy, mamy zespół doświadczonych specjalistów koordynujący pracę licencjobiorców i codziennie służący wsparciem – zapewnia Michał Sowa.
Wsparcie nie ogranicza się wyłącznie do szkoleń. Centrala pomaga już na etapie poszukiwania i opiniowania lokalizacji, udostępnia standardy do wykonania projektu oraz architektów i wykonawców, z którymi współpracuje sieć. Generalnie cały proces przygotowywania lokalu i uruchamiania biznesu odbywa się pod nadzorem centrali.
Produkcja pieczywa i ciast odbywa się w centrali w Bydgoszczy. Jest też filia zakładu produkcyjnego w Warszawie, ale w bardzo ograniczonym zakresie produktów.
– W tym miejscu musimy zwrócić uwagę, że rozwój sieci Cukierni Sowa jest bardzo mocno związany z możliwościami logistycznymi i kosztami z tym związanymi – podkreśla Michał Sowa. – Nasze dostawy do cukierni odbywają się w większości przypadków od czterech do sześciu razy w tygodniu, a za transport odpowiadają franczyzobiorcy. To w ich gestii leży zakup lub leasing auta dostawczego typu chłodnia, według wytycznych centrali.
Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci, ani miesięcznych opłat franczyzowych. A jak szybko placówki stają się rentowne, czyli zaczynają zarabiać na koszty stałe?
– Wszystko zależy od lokalizacji – informuje Michał Sowa. – Nie jesteśmy w stanie przewidzieć, jak szybko lokale staną się rentowne, ale możemy powiedzieć, że najlepsze już po 2-3 miesiącach od otwarcia osiągają zyski. Każdy region Polski ma inną specyfikę i niektóre cukiernie potrzebują więcej czasu, aby osiągnąć satysfakcjonującą liczbę paragonów.
WIYTÓWKA CUKIERNI SOWA
Polska sieć cukierni.
- 38 lokali własnych, 129 franczyzowych
- kwota inwestycji: 700 tys.zł-1,2 mln zł

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Własna kawiarnia to marzenie wielu osób. Jak ją otworzyć we franczyzie? Licencję na kawiarnię lub cukiernię udostępnia dużo konceptów.
Cukrem i Solą otwiera nowy format. Oprócz food trucków i lokali stacjonarnych proponuje teraz franczyzobiorcom także wyspy handlowe.
Kebab stał się prawie daniem narodowym Polaków. Może więc być dobrym pomysłem na biznes. Co trzeba zrobić, żeby otworzyć i z sukcesem prowadzić kebabownię?
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes są opisane w styczniowym wydaniu magazynu.
Który biznes zarobi w nowym roku? Na to pytanie znajdziesz odpowiedź w grudniowym numerze miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING".
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Własna pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Warto jednak zajmować się produkcją pieczarek w większej liczbie pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Od początku roku w ramach współpracy z siecią Żabka swoje biznesy otworzyło kilkuset nowych franczyzobiorców.
Czasy, gdy Polacy pili głównie wódkę już za nami, dzisiaj kupujemy coraz więcej alkoholi z wyższej półki. Dlatego franczyzobiorcy Al.Capone optymistycznie patrzą w przyszłość.
Właściciel baru PiriPiri, specjalizującego się w kuchni tureckiej, planuje rozwój we franczyzie.
POPULARNE NA FORUM
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali
Dolci Sapori - Mniami
Jeżeli jesteś również poszkodowaną osobą przez tą firmę proszę o kontakt, do pozwu zbiorowego przeciwko tej firmie.
Dolci Sapori - Mniami
OSTRZEGAM WSZYSTKICH PRZED TĄ FIRMĄ !!!! Jako były franczyzobiorca mogę potwierdzić, że firma nie jest w żaden sposób wiarygodna, rzetelna ani godna zaufania....
McDonalds opinie o franczyzie
Nowa lokalizacja w Jarosławiu na Podkarpaciu podbija wszelkie standardy. czas oczekiwania na realizację zamówienia przekracza pół godziny jedno zamówienie składa 3a...
MEET & Fit slow Food
No właśnie poprzednie posty o Meet and Fit było wiele komentarzy jakimś cudem wszystko zniknęło natomiast komentarze o Boby Burger są do dzisiaj jak powinno być na...
MEET & Fit slow Food
Łucja116 znana z poprzednich postów o MEET & FIT to osoba z kręgu franczyzodawcy
MEET & Fit slow Food
Faktycznie nie ma co ukrywać, że w tej franczyzie Franczyzobiorca jest tylko i wyłącznie dawcą kapitału i nowym adresem na stronie www. Biznes kończy sie z długiem,...
MEET & Fit slow Food
Jestem zainteresowana dodatkowymi informacjami od osoby o nicku "franczyzobiorca". prosba o kontakt ze mna na lucja.elk@gmail.com Mysle ze mozemy sie wymienic ciekawymi...