Przyczepa na wynajem
Bafra Kebab od lat skutecznie opanowuje sektor sprzedaży outdoorowej w segmencie wytrawnej gastronomii. Model funkcjonuje w miejscowościach już od 2 tys. mieszkańców. Rynek jest chłonny, szczególnie w mniejszych miastach, gdzie gastronomia wciąż nie jest rozwinięta. Podstawową zaleta marki jest mobilność punktów, które działają stacjonarnie, ale posiadają możliwość relokacji. Lokalizację zapewnia franczyzodawca: wyszukuje odpowiednie miejsce pod punkt, negocjuje warunki najmu, podpisuje umowę z właścicielami gruntu i na co dzień z nimi współpracuje. Biznes Bafra Kebab jest tak skonstruowany, by franczyzobiorca mógł poprowadzić więcej niż jeden punkt. Pozwala na to m.in. system IT, który umożliwia zdalne kontrolowanie sprzedaży, stanu kasy i bieżącej sytuacji w punkcie.
Biznes pod klucz
Franczyzobiorca otrzymuje gotowy do pracy biznes pod klucz z pełnym wyposażeniem oraz dostarcza przyczepę do wybranej lokalizacji. Cały biznes zamknięty jest w przyczepie gastronomicznej, która pełni trzy funkcje: sprzedażową, kuchni do przygotowywania posiłków i magazynu.
Spółka zatrudnia ponad 200 osób. – Przy takiej liczbie punktów musi być solidne zaplecze specjalistów, którzy wspierają franczyzobiorców na każdym kroku – wylicza Krzysztof Olesiak. Franczyzobiorca jest „zaopiekowany” przez firmę od momentu podpisania umowy franczyzowej. Najpierw zajmuje się nim opiekun startowy, który przeprowadza franczyzobiorcę przez wszystkie etapy niezbędne do uruchomienia punktu i rozpoczęcia biznesu. Jest to m.in. pozyskanie finansowania, pozyskanie lokalizacji pod prowadzenie biznesu i umówienie szkolenia wprowadzającego do biznesu. Następnie franczyzobiorca otrzymuje opiekuna regionalnego, który wspiera go od momentu przygotowania punktu do otwarcia, w dniu otwarcia oraz przez cały okres trwania umowy franczyzowej.
Franczyzobiorcy przechodzą oczywiście teoretyczne i praktyczne szkolenia wprowadzające do biznesu. Praktyczne trwa pięć dni i odbywa się w realnie działającym na rynku punkcie. Franczyzobiorcy poznają zasady funkcjonowania punktu i obsługi klientów: specyfikę codziennej pracy, począwszy od otwarcia i zamknięcia, funkcjonowania z uwzględnieniem ruchu klientów i natężenia sprzedaży w zależności od pory dnia, a także proces i sekwencję czynności niezbędnych podczas sprzedaży, by optymalizować czas pracy. Natomiast w trakcie prowadzenia biznesu franczyzobiorcy i ich pracownicy szkoleni są online, przy wykorzystaniu specjalnej platformy szkoleniowej. Szkolenia mają formę bloków tematycznych, z których w każdej chwili można korzystać. Przekazywana wiedza dotyczy procedur prowadzenia punktu, sprzedaży, przechowywania produktów oraz obsługi klienta. – Franczyzobiorcy wyposażeni są w kompleksową wiedzę, dzięki czemu szybko stają się specjalistami oraz praktykami i szkolą własnych pracowników – mówi Krzysztof Olesiak, prezes spółki Sweet Gallery, która jest franczyzodawcą Bafra Kebab.
Własna receptura mięs
Bafra Kebab oferuje dania przygotowywane na bazie mięs własnej receptury, stworzonej z wybranymi producentami. – Mięso zawsze miało być naszym wyróżnikiem. Długo testowaliśmy różnego rodzaju mięsa, by ostatecznie wybrać najlepszy rodzaj, z którego teraz produkujemy kebaby i inne dania mięsne – mówi Krzysztof Olesiak. Wszystkie produkty i rozwiązania stosowane w biznesie przechodzą najpierw weryfikację w punktach należących do sieci. Dopiero później, w zależności od rezultatów są implementowane do punktów franczyzowych. W ten sposób firma kontroluje jakość funkcjonowania biznesu oraz produktów i dań oferowanych klientom.
Koszt inwestycji w punkt Bafra Kebab wynosi 35 tys. zł. Reszta kwoty jest leasingowana. Franczyzobiorca otrzymuje gotowy do pracy biznes, w którym punkt pełni trzy funkcje: sprzedażową, kuchni do przygotowywania posiłków i magazynu. Takie rozwiązanie eliminuje koszty związane z remontem i adaptacją punktu do standardów sieci.
– Spółka Sweet Gallery (właściciel konceptu Lodolandia and Kołacz na Okrągło, SiGelato i Bafra Kebab) jest członkiem Polskiej Organizacji Franczyzodawców i działa zgodnie z zasadami zapisanymi w Kodeksie Dobrych Praktyk Dla Rynku Franczyzy – zapewnia Krzysztof Olesiak.
WIZYTÓWKA BAFRA KEBAB
Sieć punktów gastronomicznych serwująca kebaby.
- kwota inwestycji na start: 35 tys. zł
- liczba placówek własnych: 10
- liczba placówek franczyzowych: 290

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Karol Nowosielski zupełnie przypadkiem trafił na koncept Bafra Kebab. Nie szukał nowej drogi zawodowej. O jego przyszłości zadecydował przypadek.
W październikowym numerze miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" prezentujemy topowe franczyzy 2023. Poza tym przedstawiamy pomysły na biznes idealne dla kobiet. Do czasopisma dodajemy też prezent – bilet na Targi Franczyza.
Jaki biznes ma dziś przed sobą najlepsze perspektywy? Zamiast wróżyć z fusów, lepiej sprawdzić, którym konceptom franczyzowym dobrze się wiedzie. Kto może otworzyć restaurację McDonald's? Sprawdź w miesięczniku "Własny Biznes FRANCHISING".
Wystarczy 15 tys. zł wkładu własnego, aby otworzyć biznes pod marką Bafra Kebab. Punkt z kebabem można otworzyć nawet w miejscowości liczącej 5 tys. mieszkańców, gdzie jest mała konkurencja. Kto może zostać franczyzobiorcą marki?
Firma Sweet Gallery oferuje możliwość wynajmu przyczepy, bez obciążenia finansowego związanego z leasingiem czy zakupem. Wystarczy wkład w wysokości ok. 15 tys. zł.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Franczyzodawca przygotował program dodatkowego wsparcia dla osób, które do końca marca zdecydują się przystąpić do sieci.
– Wszystkie rozmowy z potencjalnymi franczyzobiorcami opieramy m.in. na analizie rynkowej i potencjale sprzedażowym danego miejsca – mówi Rafał Piasecki z Da Grasso.
W trzecim kwartale tego roku biura WGN zrealizowały o ponad 30 proc. więcej transakcji niż rok temu. Co tak napędza rynek?
Na pewno taki, w którym franczyzobiorcy mogą liczyć na solidne wsparcie franczyzodawcy. Przedstawiamy kilkadziesiąt konceptów franczyzowych, w których inwestycję warto rozważyć w 2023 roku.
POPULARNE NA FORUM
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali
Dolci Sapori - Mniami
Jeżeli jesteś również poszkodowaną osobą przez tą firmę proszę o kontakt, do pozwu zbiorowego przeciwko tej firmie.
Dolci Sapori - Mniami
OSTRZEGAM WSZYSTKICH PRZED TĄ FIRMĄ !!!! Jako były franczyzobiorca mogę potwierdzić, że firma nie jest w żaden sposób wiarygodna, rzetelna ani godna zaufania....