Biznes z pasją
Jeszcze niedawno na polskim rynku firmy oferujące produkty bazujące na CBD wyrastały na polskim rynku jak grzyby po deszczy. Jednak w ostatnim czasie wiele z nich się zamknęło.
– Powodem jest kryzys gospodarczy i wysoka inflacja. Poza tym były to podmioty, które stawiały sprzedaż nad jakość – uważa Jakub Andruszkiewicz, franczyzobiorca marki Dr Konopny. Zapewnia, że Dr Konopny działa inaczej niż wiele firm z branży. – Zarabiamy nie w momencie sprzedaży pierwszego produktu, tylko dopiero wtedy, kiedy klient do nas wraca – mówi Jakub Andruszkiewicz.
Jego zdaniem dobra jakość artykułów oraz podejście do klienta powodują, że Dr Konopny nawet w trudnym gospodarczo czasie się rozwija.
– Sam prowadzę trzy punkty – w Kołobrzegu, Pile i Poznaniu, a w tym roku mam w planach otwieranie kolejnych – mówi Jakub Andruszkiewicz.
Dodaje, że sam na co dzień pracuje w swoich sklepach, przez siedem dni w tygodniu i myśli nad nowymi rozwiązaniami. Uważa, że biznes konopny jest przyszłościowy, ponieważ produkty zawierające CBD mają wiele zastosowań. Dr Konopny dodatkowo na samym początku poświęcił mnóstwo czasu na to, żeby przebadać rynek i wybrać najlepszych dostawców.
– Dlatego nasze produkty wyróżniają się dobrą jakością. Mamy solidne fundamenty a to jest bardzo ważne z biznesie. Prowadzimy go z pasją i przedkładamy jakość nad sprzedaż – zapewnia Jakub Andruszkiewicz.
Z twórcą i właścicielem marki Brayanem Żuwalskim, przyjaźni się od wielu lat.
– Kiedy kilka lat temu pracowałem na budowie i miałem wypadek, zacząłem wykorzystywać produkty konopne w leczeniu stanów zapalnych. Bóle przeszły mi w ciągu 1,5 tygodnia i już wiedziałem, że coś jest na rzeczy – opowiada Jakub Andruszkiewicz.
Dzisiaj dobrze wie, że konopie, zawierające kannabinoid (CBD), czyli związek, który nie ma działania psychoaktywnego, tak jak THC, ale ma za to wiele właściwości prozdrowotnych, mogą być wykorzystywane na wielu polach, w przypadku wielu różnych dolegliwości, ale także między innymi dla zapewnienia relaksu czy likwidacji uczucia ciężkości.
– To bardzo zdrowy sposób na leczenie. Zamiast faszerować się lekami, można wykorzystać właśnie konopie, których stosowanie nie niesie ze sobą żadnych szkód dla organizmu, a daje dobre efekty nie tylko w leczeniu stanów zapalnych, ale także m.in. w przypadku padaczki, stwardnienia rozsianego czy reumatoidalnego zapalenia stawów. Stosowanie produktów zawierających CBD pomaga także w rozwoju motoryki – mówi Jakub Andruszkiewicz.
Rozwój z głową
Zarówno on, jak i Brayan Żuwalski, są pasjonatami CBD i stosują oferowane przez siebie produkty na co dzień.
– Dzięki temu znamy nasze produkty od podszewki, wiemy, jakie mają zastosowanie i możemy je z czystym sumieniem polecać – zapewnia Jakub Andruszkiewicz.
W całej sieci działa w sumie pięć punktów, a kolejne cztery mają ruszyć w tym roku.
– Chcemy stworzyć sieć w całej Polsce, ale robimy to z głową. Zależy nam, żeby każdy punkt dobrze prosperował – mówi Jakub Andruszkiewicz.
Franczyzodawca zapewnia pełne wsparcie, w tym również w zakresie marketingu. Nikogo nie zostawia też na lodzie.
– Nawet jeśli partner rozmyśli się i będzie chciał zerwać współpracę, robimy wszystko, żeby się z nim rozstać w przyjaźni. Firma odkupuje produkty po cenie bazowej i zostawia mu czystą kartę – mówi Jakub Andruszkiewicz.
W ofercie sklepów Dr Konopny są m.in. susze, żywność konopna, kawy herbaty, kosmetyki, waporyzatory, akcesoria do palenia, fajki wodne i oczywiście duży wybór olejków CBD.
Koszty inwestycji zależą m.in. od tego, czy partner wybierze format wyspy czy sklepu stacjonarnego, oraz od wielkości lokalu. Używaną wyspę handlowa można kupić za ok. 15 tys. zł. Do tego należy doliczyć mniej więcej 50 tys. zł na zatowarowanie. Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci, ani opłat miesięcznych. Franczyzobiorcy zatowarowują się w centrali marki. Franczyzodawca zapewnia pełne szkolenia, zarówno z wiedzy o produktach, jak i z obsługi klienta, systemu kasowego. Gwarantuje też wszelkie niezbędne certyfikaty, dokumentację HACCP, projekt lokalu, bieżące wsparcie, spersonalizowany marketing.
WIZYTÓWKA MARKI DR KONOPNY
Sieć sklepów z produktami CBD.
- 5 sklepów
- koszt pierwszego zatowarowania ok. 50 tys. zł
- brak opłaty wstępnej
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Daniel Piotrowski niedawno otworzył stoisko pod szyldem Dr Konopny. Jak mu idzie biznes?
Otwórz drzwi do własnego biznesu! W sierpniowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING" doradzamy, jaką firmę otworzyć przy budżecie 50, 100, 150 i 200 tys. zł. Znajdź pomysł na sukces i zainwestuj z głową!
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes przeanalizowaliśmy w marcowym wydaniu magazynu.
Czy licencja na biznes musi być droga? Nie. Są koncepty, które nie zrujnują naszego budżetu. I w których możemy liczyć na wsparcie franczyzodawcy.
Czy licencja na biznes musi być droga? Nie. Są koncepty, które nie zrujnują naszego budżetu. I w których możemy liczyć na wsparcie franczyzodawcy. Sprawdź w nowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING".
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Połączenie restauracji z produkcją piwa przyciąga klientów. Browar Korona postanowił to wykorzystać.
Z kosmetyczną marką Yves Rocher można współpracować w dwóch modelach. Czym się różnią?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Jak zawsze branża gastronomiczna ma silną reprezentację na Targach Franczyza, które odbędą się 24-26 października w PKiN w Warszawie. Można będzie wybierać i wśród rodzimych, i wśród międzynarodowych konceptów.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów