Biznes z pasją
Jeszcze niedawno na polskim rynku firmy oferujące produkty bazujące na CBD wyrastały na polskim rynku jak grzyby po deszczy. Jednak w ostatnim czasie wiele z nich się zamknęło.
– Powodem jest kryzys gospodarczy i wysoka inflacja. Poza tym były to podmioty, które stawiały sprzedaż nad jakość – uważa Jakub Andruszkiewicz, franczyzobiorca marki Dr Konopny. Zapewnia, że Dr Konopny działa inaczej niż wiele firm z branży. – Zarabiamy nie w momencie sprzedaży pierwszego produktu, tylko dopiero wtedy, kiedy klient do nas wraca – mówi Jakub Andruszkiewicz.
Jego zdaniem dobra jakość artykułów oraz podejście do klienta powodują, że Dr Konopny nawet w trudnym gospodarczo czasie się rozwija.
– Sam prowadzę trzy punkty – w Kołobrzegu, Pile i Poznaniu, a w tym roku mam w planach otwieranie kolejnych – mówi Jakub Andruszkiewicz.
Dodaje, że sam na co dzień pracuje w swoich sklepach, przez siedem dni w tygodniu i myśli nad nowymi rozwiązaniami. Uważa, że biznes konopny jest przyszłościowy, ponieważ produkty zawierające CBD mają wiele zastosowań. Dr Konopny dodatkowo na samym początku poświęcił mnóstwo czasu na to, żeby przebadać rynek i wybrać najlepszych dostawców.
– Dlatego nasze produkty wyróżniają się dobrą jakością. Mamy solidne fundamenty a to jest bardzo ważne z biznesie. Prowadzimy go z pasją i przedkładamy jakość nad sprzedaż – zapewnia Jakub Andruszkiewicz.
Z twórcą i właścicielem marki Brayanem Żuwalskim, przyjaźni się od wielu lat.
– Kiedy kilka lat temu pracowałem na budowie i miałem wypadek, zacząłem wykorzystywać produkty konopne w leczeniu stanów zapalnych. Bóle przeszły mi w ciągu 1,5 tygodnia i już wiedziałem, że coś jest na rzeczy – opowiada Jakub Andruszkiewicz.
Dzisiaj dobrze wie, że konopie, zawierające kannabinoid (CBD), czyli związek, który nie ma działania psychoaktywnego, tak jak THC, ale ma za to wiele właściwości prozdrowotnych, mogą być wykorzystywane na wielu polach, w przypadku wielu różnych dolegliwości, ale także między innymi dla zapewnienia relaksu czy likwidacji uczucia ciężkości.
– To bardzo zdrowy sposób na leczenie. Zamiast faszerować się lekami, można wykorzystać właśnie konopie, których stosowanie nie niesie ze sobą żadnych szkód dla organizmu, a daje dobre efekty nie tylko w leczeniu stanów zapalnych, ale także m.in. w przypadku padaczki, stwardnienia rozsianego czy reumatoidalnego zapalenia stawów. Stosowanie produktów zawierających CBD pomaga także w rozwoju motoryki – mówi Jakub Andruszkiewicz.
Rozwój z głową
Zarówno on, jak i Brayan Żuwalski, są pasjonatami CBD i stosują oferowane przez siebie produkty na co dzień.
– Dzięki temu znamy nasze produkty od podszewki, wiemy, jakie mają zastosowanie i możemy je z czystym sumieniem polecać – zapewnia Jakub Andruszkiewicz.
W całej sieci działa w sumie pięć punktów, a kolejne cztery mają ruszyć w tym roku.
– Chcemy stworzyć sieć w całej Polsce, ale robimy to z głową. Zależy nam, żeby każdy punkt dobrze prosperował – mówi Jakub Andruszkiewicz.
Franczyzodawca zapewnia pełne wsparcie, w tym również w zakresie marketingu. Nikogo nie zostawia też na lodzie.
– Nawet jeśli partner rozmyśli się i będzie chciał zerwać współpracę, robimy wszystko, żeby się z nim rozstać w przyjaźni. Firma odkupuje produkty po cenie bazowej i zostawia mu czystą kartę – mówi Jakub Andruszkiewicz.
W ofercie sklepów Dr Konopny są m.in. susze, żywność konopna, kawy herbaty, kosmetyki, waporyzatory, akcesoria do palenia, fajki wodne i oczywiście duży wybór olejków CBD.
Koszty inwestycji zależą m.in. od tego, czy partner wybierze format wyspy czy sklepu stacjonarnego, oraz od wielkości lokalu. Używaną wyspę handlowa można kupić za ok. 15 tys. zł. Do tego należy doliczyć mniej więcej 50 tys. zł na zatowarowanie. Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci, ani opłat miesięcznych. Franczyzobiorcy zatowarowują się w centrali marki. Franczyzodawca zapewnia pełne szkolenia, zarówno z wiedzy o produktach, jak i z obsługi klienta, systemu kasowego. Gwarantuje też wszelkie niezbędne certyfikaty, dokumentację HACCP, projekt lokalu, bieżące wsparcie, spersonalizowany marketing.
WIZYTÓWKA MARKI DR KONOPNY
Sieć sklepów z produktami CBD.
- 5 sklepów
- koszt pierwszego zatowarowania ok. 50 tys. zł
- brak opłaty wstępnej
Jakub Andruszkiewicz, franczyzobiorca Dr Konopny / "Zarabiamy nie w momencie sprzedaży pierwszego produktu, tylko dopiero wtedy, kiedy klient do nas wraca".
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Zarabiaj na dostawach karmy do domu
/03.12.2025
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Rodzinna piekarnia Oskroba działa w Polsce już ponad 90 lat. Firma rozwija się poprzez franczyzę. Ile trzeba mieć pieniędzy, żeby móc otworzyć własną piekarnię pod marką Oskroba?
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
W branży spożywczej dominują dziś duże sieci. Najbardziej znane marki znajdziecie na Targach Franczyza.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Restauracja z kuchnią gruzińską
/04.12.2025
W tym roku Chinkalnia otworzyła trzy restauracje w Polsce, a jeszcze w grudniu uruchomi lokal na śródziemnomorskiej wyspie.
Opodatkowanie bitcoina a zmiana rezydencji podatkowej – czy starania o drugi paszport mogą uchronić kryptowaluty przed zapłatą podatku? Takie działania podjął Roger Ver, mający w swoim portfelu ponad 130 tys. bitcoinów.
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
– Rosnące zainteresowanie zabiegami estetycznymi i zmieniające się oczekiwania klientów wpływają na rozwój franczyzy beauty – mówi Aleksandra Wojciechowska-Staszczyk z Perfect Look Clinic.
Stworzyli glamping, czyli alternatywną formę wypoczynku zapewniającą bliski kontakt z przyrodą. Ilona Wrońska i Leszek Lichota zapewniają, że ich Forrest Glamp to idealne miejsce, aby nabrać dystansu i zapału do pracy.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów