Pora na lody
Pod szyldem Beza Krówka od siedmiu lat powstaje sieć lodziarni, których dziś jest już ponad sto. Głównie działają sezonowo, choć jest też kilka punktów całorocznych.
– Wytwarzamy lody rzemieślnicze na bazie włoskich tradycyjnych receptur oraz naturalnych składników – informuje Adam Pawela, menedżer ds. rozwoju i obsługi sieci franczyzowej Beza Krówka. – Oferujemy łącznie ponad 200 smaków lodów, zarówno tradycyjnych, jak też nowoczesnych, oryginalnych.
Formaty do wyboru
Lodziarnię Beza Krówka można otworzyć w formie stacjonarnego lokalu, przyczepy gastronomicznej, food trucka, wyspy lodowej lub punktu w galeriach handlowych. Firma ma też propozycję dla istniejących lokali czy kawiarni – możliwość rozszerzenia oferty o jej lody rzemieślnicze.
– Mamy punkty zarówno w dużych miastach, jak i miasteczkach, a także miejscowościach turystycznych – wylicza Adam Pawela. – Lokalizacja lodziarni jest kluczowym czynnikiem wpływającym na obrót. Dlatego od samego początku bardzo dbamy o to, aby lodziarnia była w odpowiednim miejscu: sprawdzamy natężenie ruchu pieszych, aut, czy w pobliżu są parkingi, place zabaw, szkoły i inne miejsca, które przyciągają ludzi. Jeżeli lokalizacja lodziarni ma potencjał, to nie ma to dla nas znaczenia, czy jest do duże miasto, czy też nieco mniejsze. Centrala naszej firmy jest w Koninie, niedużym mieście w centrum Wielkopolski, które ma nieco ponad 70 tys. mieszkańców. Na ten moment możemy się pochwalić tutaj aż 14 lodziarniami. Dla porównania w Warszawie mamy 18 punktów.
Pomoc o franczyzodawcy
Niezależenie, czy jest to pawilon, lokal w ciągłej zabudowie, przyczepa gastronomiczna, wyspa w galerii, miejsce w istniejącym lokalu, czy mobilny punkt sprzedaży według franczyzodawcy najkorzystniejsze lokalizacje to duże, gęsto zamieszkałe osiedla, punkty w pobliżu kościoła, szkoły, przedszkola, żłobka, obiektu sportowego lub innego uczęszczanego miejsca. W przypadku wypożyczenia sprzętu od centrali, w zależności od formatu koszt wejścia w biznes zaczyna się od 20 tys. zł. To wydatki głównie na na remont i adaptację lokalu oraz obrandowanie.
Centrala zapewnia, że stara się układać współpracę z franczyzobiorcami możliwie elastycznie.
– Nie mamy zaborczej umowy, limitów zakupowych czy miesięcznych, dodatkowych opłat. Podchodzimy indywidualnie do każdego partnera biznesowego, adaptacji lokalu – podkreśla Adam Pawela.
Franczyzobiorcy mogą liczyć na pomoc w doborze lokalizacji, podręcznik franczyzowy z wytycznymi w zakresie brandingu, gotowe standardy organizacji pracy lodziarni, wsparcie w rekrutacji personelu, pomoc w planowaniu zatowarowania w bieżącej działalności (w uwzględnieniem sezonowości), osobistą pomoc i szkolenie w dniu otwarcia lodziarni, wizyty koordynatora, pomoc w analizie sprzedaży i doradztwo w zakresie optymalizacji biznesu i marketingu, wsparcie lokalnych działaniach marketingowych. Lody są dostarczane z centrali firmy nawet kilka razy w tygodniu, do każdej lodziarni. Franczyzobiorcy nie płacą z dostawę. Zamówienia składane są przez e-sklep.
Czas zacząć przygotowania
Jeśli decydujemy się na otwarcie lodziarni sezonowej, najlepiej wystartować razem z wiosną.
– Przygotowania należy zacząć już w pierwszym kwartale roku, aby jak najwcześniej, przy sprzyjającej pogodzie rozpocząć sezon, często już w marcu – mówi Adam Pawela. – Akurat w lodowym biznesie często to pogoda jest determinującym czynnikiem wpływającym na długość sezonu. Na szczęście klient się zmienia, lody są coraz popularniejsze nawet w chłodniejsze dni, dzięki czemu nawet w pochmurne dni jesteśmy w stanie dużo zarobić.
Franczyzodawca marki Beza Krówka zapewnia, że lodziarnia zazwyczaj staje się rentowna już od pierwszego miesiąca działalności, a zwrot z inwestycji następuje w większości przypadków już po pierwszym sezonie.
– Średni miesięczny dochód zależy od wielu czynników, ale na pewno możemy liczyć na pięciocyfrowe kwoty, jeśli spełnimy ku temu wszystkie przesłanki, odpowiednio się przygotujemy i poprowadzimy biznes – zapewnia Adam Pawela. – Prowadząc lodziarnię trzeba pilnować każdego małego szczegółu. Pozornie jest to prosty biznes, ale trzeba trzymać rękę na pulsie.
WIZYTÓWKA BEZA KRÓWKA
Sieć lodziarni.
- ponad 100 punktów
- kwota inwestycji od 20 tys. zł
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Co piąty franczyzobiorca Fit Cake decyduje się na otwarcie kolejnego lokalu.
– Franczyza, zwłaszcza w stabilnych i rozwijających się konceptach gastronomicznych, może znacząco zwiększyć szanse powodzenia – mówi Andrzej Pelc-Gonera, CEO Sushi Kushi.
Franczyza Sahar Kebab – sprawdzony przepis na Twój sukces!
Statystyczny Kowalski zjada 5 l lodów rocznie. A pewnie mógłby nawet czterokrotnie więcej, jak np. przeciętny Amerykanin. Branża lodowa ma więc spory potencjał. Jak otworzyć lodowy biznes?
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes przeanalizowaliśmy w marcowym wydaniu magazynu.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Dowiedz się z nowego numeru magazynu "Własny Biznes FRANCHISING".
Jeszcze kilkanaście lat temu analiza nagrań z kamer w czasie rzeczywistym brzmiała bardziej jak film science fiction niż pomysł na biznes. Tymczasem na polskim podwórku prężnie rozwija się zajmująca tym firma.
Systemy franczyzowe można podzielić według różnych kryteriów m.in. rodzaju know-how, rodzaju działalności gospodarczej czy sposobu organizacji systemu. Przedstawiamy najważniejsze klasyfikacje.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...