Eurocash stawia na technologię
Obecny kryzys dotyka sklepy spożywcze, które działają w warunkach wyjątkowo wysokiej inflacji i oszczędności ze strony klientów. Grupa Eurocash radzi sobie jednak dobrze.
Plan zrealizowany
W przypadku Euro Sklepu, plan ekspansji na rok 2022 został zrealizowany już w trzecim kwartale. W tym czasie działało w sumie 460 sklepów tej marki.
– Jesteśmy spokojni o dalszy rozwój. Nasi klienci znają Euro Sklep, ufają nam i chętnie wracają do nas po codzienne zakupy. Za marką stoi tradycja, długa historia rozwoju na tych rynkach, które dojrzewają i zmieniają się razem z nami – zapewnia Paweł Rozpara, menedżer operacyjny sieci partnerskich w grupie Eurocash.
Podobnie było w przypadku Groszka. Sieć trzeci kwartał minionego roku zamknęła z liczbą 2259 sklepów. W sumie otworzyło się w tym czasie 209 nowych sklepów tej marki.
– To więcej niż zakładaliśmy w planach na cały rok – mówi Paweł Rozpara.
Dobrze sobie radzi także sieć ABC. W każdym miesiącu otwiera się kilkadziesiąt sklepów w tej sieci. Pod szyldem ABC działa już ponad 8,7 tys. placówek.
– Jesteśmy jedną z największych sieci w Polsce – już co ósmy sklep małego formatu należy do sieci ABC – mówi Paweł Rozpara.
Istotne usprawnienia
Euro Sklep to sieć sklepów spożywczych rozwijanych już od ponad 25 lat głównie na południu Polski. Partnerom franczyzowym sieć zapewnia m.in. atrakcyjne ceny od dostawców, aktywny marketing i fachową opiekę doradcy.
– Nie tylko towarzyszymy przedsiębiorcom w otwarciu nowego sklepu czy przeorganizowaniu już istniejącej placówki, ale też wspieramy ich w prowadzeniu działalności na co dzień. Pozyskujemy dla naszych partnerów jak najlepsze warunki handlowe, wdrażamy nowe technologie i pomagamy w budowaniu konkurencyjnej oferty handlowej dla klientów – mówi Paweł Rozpara.
Euro Sklep obecnie skupia się na rozwoju narzędzi cyfrowych.
– Chcemy, żeby we wszystkich sklepach został wdrożony system POS. Obecnie jest zintegrowanych w sumie 70 proc. sklepów. Pracujemy też nad nowymi funkcjonalnościami w aplikacji tej marki. Zmiany pozwolą franczyzobiorcom na tworzenie własnych promocji i informowanie o nich klientów za pomocą powiadomień push na ekranie telefonu – mówi Paweł Rozpara.
Natomiast w przypadku Groszka Eurocash będzie kontynuować projekt rebrandingu istniejących placówek zgodnie z nową identyfikacją wizualną.
– Będziemy też wspierać właścicieli sklepów w digitalizacji. Chcemy integrować sklepy z systemem EuroPlatform, który pozwoli szybko kontaktować się z tysiącami przedsiębiorców, a w konsekwencji ułatwi m.in. organizowanie w lokalnych sklepach akcji promocyjnych, przyspieszy kreowanie cenówek czy plakatów, a także umożliwi szybkie generowanie raportów sprzedażowych – zapewnia Paweł Rozpara.
Silny partner
Groszek działa w całym kraju. Zapewnia partnerom duży wpływ na kształt prowadzonego biznesu.
– Mogą oni, ale nie muszą, wdrażać proponowane przez nas rozwiązania. Jednocześnie dostają od nas kompleksowe wsparcie: na wstępie projekt wnętrza sklepu, a potem też opiekę doradcy, szkolenia, narzędzia marketingowe, opcję prostego zamawiania towaru online na eurocash.pl. Właściciele sklepów mają też do dyspozycji aplikację do komunikacji z konsumentami, nowoczesne promocje i szeroki wybór produktów marki własnej – wylicza Paweł Rozpara.
Na duży indywidualizm stawia także sieć ABC.
– Nasi przedsiębiorcy mogą nawet stworzyć własny szyld. Poza tym sieć działa na bardzo partnerskich zasadach – franczyzobiorcom oferujemy wiele usług, włącznie z gotowym modelem prowadzenia sklepu, ale to do nich należy wybór i decyzja, z których skorzystać i które wdrożyć – mówi Paweł Rozpara.
W przypadku ABC Eurocash też usprawnia technologie.
– Priorytetem w rozwoju sieci w 2023 roku jest otwieranie nowych lokalizacji oraz wsparcie kolejnych sklepów w rebrandingu. Nowa odsłona ABC jest jeszcze bardziej skupiona wokół idei promowania właścicieli placówek i ich przynależności do lokalnej społeczności. Chcemy też wspierać ich w transformacji technologicznej – z myślą o właścicielach sklepów rozwijamy cyfrowe narzędzia umożliwiające sprawniejsze zrządzanie sklepem i składanie zamówień – mówi Paweł Rozpara.
Podsumowuje, że Eurocash jest spokojny o dalszy rozwój sklepów działających we wspomnianych sieciach. Korzystają one z tego, że stoi za nimi duży, silny partner.
– Mocne zaplecze modelu franczyzowego jest niezwykle istotne. Mamy duże doświadczenie, skalę działania i znamy rynek. To gwarancja stabilnego rozwoju biznesu – zapewnia Paweł Rozpara.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Chcemy się rozwijać we franczyzie, dzięki temu będziemy mogli sprawniej otwierać sklepy w każdym zakątku Polski – mówi Adam Małojec, country manager w Candy Pop.
W branży spożywczej nie brakuje silnych marek, które rozwijają się przez franczyzę. Przyjdź na Targi Franczyza 24-26 października i poznaj ich licencję na biznes.
22 października 2024 roku o godz. 18:00 odbędzie się bezpłatny webinar pt. "5 kroków do otwarcia własnej Żabki". Spotkanie poprowadzą specjaliści ds. franczyzy Żabki, a gościem specjalnym będzie franczyzobiorca sieci.
W związku z planowanym wejściem na warszawską giełdę Żabka – w ramach oferty publicznej – sprzedaje akcje inwestorom indywidualnym i instytucjonalnym. Ile trzeba za nie zapłacić?
Żabka wprowadziła nowy program „Bezpieczny Start” skierowany do osób, które rozważają otwarcie własnej firmy.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów