Burgery przynoszą zyski

Ważny jest produkt / Dobra Buła to sieć kraftowych burgerowni, które mogą się pochwalić dobrą jakością swoich produktów.
Wtorek
21.02.2023
Dobra Buła startuje z franczyzą. Kto może zostać franczyzobiorcą marki?
 

Właściciele Dobrej Buły swoją przygodę z burgerami zaczynali od małego foodtrucka. Dzisiaj mają już osiem lokali, z czego pięć własnych. Dwie kolejne burgerownie pod szyldem Dobra Buła ruszą lada chwila. Firma rozwija sieć od kilku lat, jednak dopiero niedawno przygotowała profesjonalną i kompleksową ofertę franczyzową.

– Od początku sami tworzymy i doskonalimy zasady takiej współpracy i dopiero teraz jesteśmy na to w pełni gotowi – mówi Łukasz Kuczyński, dyrektor ds. handlowych i franczyzy w firmie Dobra Buła. Przy tym firmie nie zależy na dużej liczbie partnerów. – Chcielibyśmy jednak, żeby nieliczna grupa franczyzobiorców otwierała z nami kolejne placówki. Przy takiej formie współpracy zdecydowanie łatwiej zarządzać siecią i dbać o jakość usług. Jeden z naszych partnerów jest właśnie w trakcie otwierania trzeciego lokalu – dodaje.

Dobra Buła to sieć kraftowych burgerowni, które mogą się pochwalić dobrą jakością swoich produktów.
– Nasze burgery to nie jest fast food, tylko jedzenie dobrej jakości. Mamy świeże bułki z lokalnej piekarni i mięso od lokalnego dostawcy. W burgerach znajdują się też świeże warzywa i sosy własnej produkcji. Nasza unikatowa pozycja na rynku wynika również ze sposobu przyrządzania burgerów, które są szyte na miarę, co oznacza, że produkt jest spersonalizowany dla każdego klienta – zapewnia Łukasz Kuczyński.

W grupie siła

Kiedy w 2013 roku ruszali z biznesem, takich burgerów na warszawskim rynku jeszcze nie było. Dzisiaj konkurencja jest coraz większa.
–  Naszą przewagą jest duże doświadczenie oraz silna pozycja ekonomiczna – jako sieć wynegocjowaliśmy dobre ceny u dostawców. A w dzisiejszych warunkach poziom cen półproduktów jest bardzo istotny. Bardzo dużą uwagę przywiązujemy również do customer service, dzięki czemu utrzymujemy wysokie opinie na wszystkich portalach. To też przekłada się na liczbę zamówień  – mówi Łukasz Kuczyński.

Klienci znają już markę. Do tej pory firma rozwijała się głównie w Warszawie i ma swoje punkty w kilku dzielnicach takich jak Bemowo, Ochota, Mokotów, Praga Północ. Pod koniec ubiegłego roku ruszył też lokal na Pradze Południe.

– Otrzymaliśmy bardzo pozytywny feedback od klientów, którzy sugerowali, że naszych placówek w tej części Warszawy powinno być więcej. Widzimy duży potencjał na rynku. Sam wybór lokalizacji nie musi oznaczać centrum miasta i tym samym wysokich czynszów. Jest wiele atrakcyjnych dzielnic mieszkalnych z obiecującymi lokalami w drugiej linii zabudowy. Nasz produkt jest dobry i wiemy, że wszędzie się obroni  – zapewnia Łukasz Kuczyński.

Bez doświadczenia, z zaangażowaniem

Sieć szuka do współpracy osób przedsiębiorczych, którzy będą chcieli się naprawdę zaangażować w burgerownię i rozwijać ten biznes. –  Nie potrzeba doświadczenia w gastronomii, wszystkiego nauczymy. Ważna jest jednak żyłka przedsiębiorczości, bo w grę wchodzi zarządzanie budżetem i zatrudnianie ludzi – mówi Łukasz Kuczyński.

Kwota inwestycji wynosi pomiędzy 70 tys. zł a 130 tys. zł. Opłata wstępna wynosi 15 tys. zł netto, a miesięczna 4,2 tys. zł. –  Jest ona stała, niezależna od obrotu. Dzięki temu nasi partnerzy mogą sobie rozplanować budżet, a im więcej zarabiają, tym więcej zostaje w ich kieszeni  – mówi Łukasz Kuczyński.

Umowa jest podpisywana na minimum trzy lata. Firma szuka franczyzobiorców w Warszawie i w okolicach. W ramach współpracy każdy partner dostaje też wyłączność terytorialną. Jej obszar zależy od lokalizacji.
–  Jesteśmy zyskowni i nie martwimy się o przyszłość. To prawda, że koszty mocno wzrosły, ale rosną też ceny w gastronomii. My jednak radzimy sobie dobrze i myślimy o dalszym rozwoju. Na dzień dzisiejszy zwrot z inwestycji w lokal wynosi mniej więcej rok – mówi Łukasz Kuczyński.

Jego zdaniem najgorsze już za nami i te firmy, które przetrwały, będą dalej działać. Inflacja wyhamowała, a Polacy przyzwyczaili się już do wyższych cen.
–  Chcą oni korzystać z usług restauracji i wiedzą, że muszą się liczyć z wyższymi kosztami. Sieciowi gracze są w stanie wynegocjować lepsze warunki cenowe, dlatego ich pozycja na rynku jest silna – podsumowuje Łukasz Kuczyński.

WIZYTÓWKA DOBREJ BUŁY

Sieć burgerowni.

  • Liczba placówek – 8
  • Kwota inwestycji – 70-130 tys. zł
  • Opłata wstępna – 15 tys. zł
  • Opłata miesięczna – 4,2 tys. zł

Stolica i okolice / Do tej pory firma rozwijała się głównie w Warszawie i ma swoje punkty w kilku dzielnicach takich jak Bemowo, Ochota, Mokotów, Praga Północ. Pod koniec ubiegłego roku ruszył też lokal na Pradze Południe.
Dominika Pronarska
dziennikarz

ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab
Atelier Herosima
Bafra Kebab
Berlin Döner Kebap
Beza Krówka Lody rzemieślnicze
Bike Café
Browar Korona
BuBu Bubble Tea
Cafe Słodziak
Candy Pop
Carat Kebab
Chinkalnia
Cochise Burger
Cofix Poland
Crazy Bubble
Cudo Vegan Sushi
Cukiernia Sowa
Cukrem i Solą
Da Grasso
DG Restauracje
Dobra Pączkarnia
Domino’s Pizza
Donuterie
Doskoi
Express Pizza American Style
FABBRICA Italian Comfort Food
Falla
Felix Chicken
Fit Cake
Good Chicken
Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni
Grande Pizza
Gruby Benek
Hotdogzna
Japanos
Jem Dobry Superfood Bar
Kashka
KawoWiniarnia
Kiss Kim Chi
Koku Sushi
Krowa Mać Burgers
Kurcze Pieczone
Langos
Le Pain Quotidien
Lodolandia & Kołacz
Lody Bonano
Lody Lida
Lviv Croissants
Maxipizza
McDonald’s
Meron
Ministerstwo Śledzia i Wódki
Mniami Ice Cream
Mr. Kebab
New York Hot Dog
New York Pizza Department
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Night Burger
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Pijalnia Wódki i Piwa
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Pizza Factory
Pizza Hut
Pizzeria Stopiątka
Prosiak Polski Kebab & Fast Food
Przybij Piątaka
Ramen Shop by Sushi Kushi
Sahar Kebab
Salsiccia Pizzeria Napoletana
Sayuri Sushi
So Coffee
Stava
Steiku Haoss
Subway
Sulaiman Kebab
Sushi Bistro
Sushi Burrito
Sushi Kushi
Sushiroll Bistro – restauracje sushi
Szaszłykowo
Taco Bar
The White Bear Coffee
Totti Pizza Rzymska
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
United Chicken
Wendy’s
Willisch
Young Burger
Yum Yum Kebab
ZapieCKanki
Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta
ŻarWok

POPULARNE NA FORUM

Biznes, który bije rekordy

Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.

1 wypowiedzi
ostatnia 15.10.2024
Biesiadowo

Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50

1 wypowiedzi
ostatnia 29.01.2024
Kawiarnie Cafe Nescafe

Nie chciałabym tej franczyzy

6 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
McDonalds opinie o franczyzie

Ja bym pomyślała o tej franczyzie

3 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
Doświadczenia z Bafra Kebab

Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...

1 wypowiedzi
ostatnia 25.04.2023
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż

Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...

1 wypowiedzi
ostatnia 06.03.2023
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines

Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...

1 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2023
Ile kosztuje McDonald's?

Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali

1 wypowiedzi
ostatnia 24.12.2022