Optymistyczny scenariusz franczyzobiorcy

Szybki wzrost / Obecnie sieć Orient Massage & Thai Organic liczy 32 salony. W minionym roku dołączyło do niej 14 placówek.
Piątek
21.07.2023
Mateusz Jaworski niedawno otworzył trzeci salon masażu z Orient Massage & Thai Organic, choć minęły dopiero dwa lata od uruchomienia pierwszego.
 

Wysoka inflacja nie zniechęca klientów Orient Massage & Thai Organic, marek, które proponują balijski i tajski masaż. Mateusz Jaworski działa w tej firmie od 2021 roku, choć zna ją i obserwuje od momentu jej powstania.

– Pomysł otwarcia salonu Orient Massage & Thai Organic pojawił się kilka lat temu. Od samego początku śledziłem kolejne etapy powstawania tej firmy, obserwowałem jak się rozwija. Wiedziałem, że ma duży potencjał – wspomina Mateusz Jaworski.

Podwójna rola

Dzisiaj zajmuje się rekrutacją franczyzobiorców Orient Massage & Thai Organic, ale sam również postanowił zainwestować w ten koncept. Własną placówkę we Wrocławiu, razem ze wspólnikiem, otworzył dokładnie 16 marca 2021 roku.

– Niestety trafiliśmy na czas lockdownów i po uruchomieniu salonu działaliśmy przez kilka dni, po czym musieliśmy naszą placówkę zamknąć – mówi Mateusz Jaworski.

Początki były trudne – nie było wiadomo, czego się spodziewać. Na szczęście, dzięki wynegocjowanym wakacjom czynszowym w najmowanym lokalu udało się przetrwać ten trudny czas.

– Obawiałem się, że po pandemii ludzie zdystansują się od usług, które wiążą się z bezpośrednim kontaktem z inną osobą. Na szczęście, okazało się, że wszyscy są na tyle spragnieni jakichkolwiek wrażeń, że mają ogromną chęć poznawania nowości. W naszym salonie można się poczuć jak na tropikalnej wyspie Bali, stąd nie licząc kilku pierwszych tygodni, szybko zapełniły się grafiki. Od stycznia bijemy rekordy, jeśli chodzi o obroty i cały czas widzimy tendencję wzrostową – mówi Mateusz Jaworski.

Inwestycja we wrocławski Orient Massage zwróciła się po dwóch latach. Już po roku jego działania Mateusz Jaworski postanowił otworzyć kolejną placówkę.

– Wybraliśmy Trójmiasto. W połowie lipca minionego roku ruszył nasz salon Thai Organic w Gdańsku, tuż obok tętniącej życiem starówki. Od pierwszych dni w szczycie sezonu zainteresowanie było duże i mieliśmy grafiki zapełnione turystami – mówi Mateusz Jaworski.

Krok po kroku do celu

Zaczynał współpracę z Orient Massage & Thai Organic z zamysłem wyskalowania biznesu na większą liczbę placówek. Zakładał, że w ciągu pięciu lat otworzy trzy salony, a optymistyczna wersja mówiła o jednym salonie w roku.

– Otworzyliśmy niedawno trzecią placówkę we Wrocławiu, choć minęły dopiero dwa lata od czasu uruchomienia pierwszej. Realizujemy więc optymistyczny scenariusz – mówi Mateusz Jaworski.

Tłumaczy, że biznes dzięki standaryzacji działań sieci i zapewnieniu wsparcia w podejmowaniu kluczowych decyzji, jest czytelny w zarządzaniu. Pierwsze pół roku trzeba poświęcić na dopracowanie każdego detalu w salonie i dobór odpowiedniego zespołu.

– Warto opierać się na podręczniku operacyjnym, który wskazuje jak zachowywać się w konkretnych sytuacjach – mówi Mateusz Jaworski.

Obecnie sieć Orient Massage & Thai Organic liczy 32 salony, w tym 18 działa pod szyldem Orient Massage a 12 – Thai Organic. Firma ma też po dwa własne salony każdej z tych marek. W minionym roku otworzyło się 14 nowych placówek. Do końca roku powinno ruszyć jeszcze 15-20, a w ciągu maksymalnie dwóch kolejnych lat firma chce mieć 50-60 placówek w Polsce. Planuje też ekspansję międzynarodową.

 

WIZYTÓWKA ORRIENT MASSAGE I THAI ORGANIC

Sieć salonów masażu.

  • inwestycja w Orient Massage lub Thai Organic: do 250 tys. 
  • liczba placówek: 32, w tym 4 własne
  • zwrot z inwestycji – 2 lata

Mateusz Jaworski, franczyzobiorca Orient Massage &Thai Organic / "Obawiałem się, że po pandemii ludzie zdystansują się od usług, które wiążą się z bezpośrednim kontaktem z inną osobą. Na szczęście, okazało się, że wszyscy są na tyle spragnieni jakichkolwiek wrażeń, że mają ogromną chęć poznawania nowości".
Dominika Pronarska
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Otwieramy park trampolin

Koszt inwestycji to około 1mln zł. "Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby...

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza fitness

Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...

1 wypowiedzi
ostatnia 15.12.2021
Zamiast etatu, własny salon urody

Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)

8 wypowiedzi
ostatnia 03.08.2021
Opinie o współpracy z Yasumi

Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...

4 wypowiedzi
ostatnia 03.08.2021
Gabinet kosmetyczny

Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...

33 wypowiedzi
ostatnia 15.02.2020
Trening z maszyną

Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.

19 wypowiedzi
ostatnia 15.01.2020
Zamiast etatu, własny salon urody

Jeśli tylko czuje się ktoś na siłach do rozkręcania takiego biznesu i przede wszystkim, zna się na tym to jak najbardziej.

8 wypowiedzi
ostatnia 15.01.2020
Opinie o współpracy z Yasumi

Witam. Czy współpraca z yasumi się opłaca ? Zastanawiam się nad podjęciem współpracy. Proszę o odp.

4 wypowiedzi
ostatnia 02.01.2019