Biznes dobrze policzony
Pracujecie nad uruchomieniem kolejnych lokali. Gdzie tym razem pojawi się szyld Zdrowa Krowa?
Rzeczywiście, obecnie przygotowujemy się do otwarcia trzech kolejnych restauracji. Do końca roku uruchomimy franczyzowy lokal w Łodzi. Negocjujemy też lokalizację dla restauracji w Gdańsku, którą poprowadzi nasz franczyzobiorca. Z kolei w Gliwicach uruchomimy lokal własny. Wszystkie trzy restauracje powstaną w naszym podstawowym formacie, czyli Zdrowa Krowa.
Ile trzeba teraz zainwestować w waszą franczyzę?
To zależy od formatu. W przypadku modelu Smile & Wine, czyli restauracji premium z coctail barem, inwestycja wynosi ok. 700 tys. zł. Z kolei w formacie Zdrowa Krowa wydatki inwestycyjne to ok. 400 tys. zł. Pracujemy jednak nad obniżeniem kwoty wejścia w biznes przy tym modelu do 100 tys. zł. Przygotowujemy także ofertę dla franczyzobiorców, którzy dysponują odpowiednim kapitałem, ale chcą pozostać wyłącznie inwestorami, nie chcą angażować się w prowadzenie lokalu. Taki model współpracy mamy już w przypadku formatu Smile & Wine, a teraz będzie też możliwy w formacie Zdrowa Krowa. Wspólnie z franczyzobiorcą wprowadzamy menadżera, który prowadzi lokal, natomiast inwestor czerpie z niego dochód pasywny.
A co z trzecim formatem – Zdrowa Krowa Street Slow Food?
Do tej pory był to koncept przeznaczony dla galerii handlowych. Jednak analizujemy ten rynek i mamy wątpliwości, czy obecność w galeriach handlowych nadal ma sens – ze względu na zachowania konsumentów, którzy jednak z nich odpływają. Dlatego postanowiliśmy format Street Slow Food rozwijać dalej w formule dark kitchen. To silny obecnie trend, do tego nie wymagający dużych nakładów inwestycyjnych. A w miarę rozwoju biznesu można później otworzyć lokal stacjonarny.
Czy to jedyne zmiany w waszym koncepcie franczyzowym?
Nie, dużo się u nas dzieje. Powołaliśmy Radę Franczyzobiorców, aby usprawnić komunikację z naszymi partnerami franczyzowymi. Budujemy też dział controllingu. Będziemy monitorować koszty działalności naszych franczyzobiorców i pomożemy je optymalizować. Zależy nam na tym, aby licencjobiorcy rozwijali się w ramach naszej sieci i z osiąganych zysków otwierali z nami kolejne lokale.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
WIZYTÓWKA MARKI ZDROWA KROWA
Sieć restauracji z burgerami.
- 12 lokali
- inwestycja od 100 tys. zł
- jednorazowa opłata wstępna 49 tys. zł netto
Burger na bogato / Lokale Zdrowej Krowy serwują m.in. burgery w wersji premium. ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Restauracja z kuchnią gruzińską
/04.12.2025
W tym roku Chinkalnia otworzyła trzy restauracje w Polsce, a jeszcze w grudniu uruchomi lokal na śródziemnomorskiej wyspie.
Japońska kuchnia to nie tylko sushi. W lokalach Doskoi zjemy wiele tradycyjnych dań z Kraju Kwitnącej Wiśni, a przy okazji znajdziemy pomysł na biznes.
Sieć pizzerii Gruby Benek otworzyła nowy lokal na bydgoskich Jachcicach. Pierwszy dzień działalności przyniósł duże zainteresowanie klientów i jeden z najlepszych wyników otwarcia w historii marki.
KawoWiniarnia to nowy franczyzowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Czy ma szansę na sukces?
Sfinks Polska notuje wzrost rentowności w III kwartale 2025 r., mimo spadku przychodów jednostkowych. To efekt konsekwentnego przechodzenia na franczyzę.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Opodatkowanie bitcoina a zmiana rezydencji podatkowej
/08.12.2025
Opodatkowanie bitcoina a zmiana rezydencji podatkowej – czy starania o drugi paszport mogą uchronić kryptowaluty przed zapłatą podatku? Takie działania podjął Roger Ver, mający w swoim portfelu ponad 130 tys. bitcoinów.
Karolina Chmiel w trzy miesiące otworzyła pięć placówek VeloBanku. Co ją skusiło w tej franczyzie?
Mariusz Mietelski po latach pracy w gastronomii zdecydował się wejść we współpracę z siecią Żabka. Jak ocenia z perspektywy czasu swoją decyzję?
Sieć Chorten przekroczyła już 3000 sklepów partnerskich, a tempo dołączania nowych punktów wciąż rośnie. Co o tym decyduje?
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali