Panowie dbają o siebie
Barberzy są na topie. Nie tylko dlatego, że panowie w Polsce pokochali brody. Po prostu męska część populacji też coraz bardziej zaczyna o siebie dbać.
– 80 proc. naszych klientów to panowie, którzy przychodzą na obcięcie włosów, a nie pielęgnację brody – mówi Miłosz Anbatawi, franczyzodawca Gentlemen Barber Shop. – Wybierają nasze salony, bo zależy im na wysokim poziomie usługi, fachowych poradach, miłej atmosferze.
Dla kogo ta franczyza?
Gentlemen Barber Shop rozwija sieć salonów barberskich od 2020 roku. Ten rok zamknie liczbą 30 placówek (w tym osiem własnych i 22 franczyzowe).
– Liczba naszych placówek własnych świadczy o tym, że oferujemy sprawdzony koncept biznesowy – podkreśla franczyzodawca. – Jak do tej pory żaden z naszych salonów się nie zamknął.
Miłosz Anbatawi zauważa, że liczba zapytań o franczyzę widocznie wzrasta zawsze pod koniec roku.
– W okresie przedświątecznym wzrasta zapotrzebowanie na tego typu usługi, co zauważają osoby przedsiębiorcze – wyjaśnia właściciel konceptu Gentlemen Barber Shop. – Podobnie jest przed Wielkanocą. Z moich doświadczeń wynika, że warto otworzyć salon 1-1,5 miesiąca przed świętami, bo zapewni to od razu dużą liczbę klientów.
Nie trzeba wcale być barberem czy fryzjerem, aby zostać franczyzobiorcą marki. Obecnie na 15 franczyzobiorców Gentlemen Barber Shop tylko dwóch jest barberami i żaden z nich nie pracuje osobiście w salonie.
– Franczyzobiorca powinien zarządzać biznesem, pilnować go, nie musi pracować w salonie – mówi Miłosz Anbatawi. – Chcemy, aby nasi licencjobiorcy mogli czerpać z salonów dochód pasywny. Przy prowadzeniu trzech placówek jest już rentowne zatrudnienie menadżera, który zajmuje się zarządzaniem.
Plan na rozwój
W ciągu najbliższych dwóch lat koncept chce osiągnąć liczbę 50 placówek. Otwiera je już w miastach liczących od 20-25 tys. mieszkańców. Lokal na salon powinien mieć powierzchnię przynajmniej 35-40 m.kw. i pomieścić minimum cztery stanowiska barberskie. Inwestycja w takim przypadku wynosi ok. 100 tys. zł. Można jednak skorzystać z leasingu na wyposażenie, wówczas wystarczy 30 proc. wkładu własnego.
– Pomagamy wybrać odpowiednią lokalizację, udostępniamy kontakty do firm, które wykonują projekty – wylicza Miłosz Anbatawi. – Franczyzobiorca jednak może sam wybrać wykonawców, musi tylko stosować się do naszych wytycznych i standardów. Przeprowadzamy pierwszą rekrutację pracowników, szkolimy ich w Rzeszowie, w naszej Gentlemen Barber Academy. Każdy może zostać barberem, nawet wolimy osoby bez doświadczenia, ponieważ nie mają złych nawyków.
Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 25 tys. zł netto. Miesięczna opłata franczyzowa to 8 proc. od obrotu netto. Średnie oczekiwanie na zwrot z inwestycji trwa 12-18 miesięcy, choć rekordowy salon zwrócił się w pięć miesięcy.
– W małych miastach, gdzie praktycznie nie ma konkurencji, łatwiej zbudować bazę klientów. W dużych trzeba bardziej dbać o marketing – nie ukrywa Miłosz Anbatawi. – Pomagamy w tym, prowadząc marketing ogólnokrajowy. M.in. współpracujemy z zawodnikami KSW i MMA.
WIZYTÓWKA GENTLEMEN BARBER SHOP
Sieć salonów barberskich.
- 30 salonów
- minimalna inwestycja ok. 100 tys. zł
- jednorazowa opłata wstępna 25 tys. zł netto
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Typowi mężczyźni mają smykałkę do sportu, majsterkowania, motoryzacji i alkoholu. Prezentujemy kilka pomysłów na biznes właśnie dla nich.
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Styczniowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży!
W który biznes najlepiej zainwestować w 2024 roku, co zrobić, żeby wygrać placówkę partnerską banku, czy bardziej opłaca się otworzyć Subwaya, pączkownię czy sklep z fajerwerkami?
Lviv Croissants, Katane Gelato, Żabka oraz Gentlemen Barber Shop to laureaci konkursu na najlepsze stoiska na tegorocznych Targach Franczyza.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Jak zawsze branża gastronomiczna ma silną reprezentację na Targach Franczyza, które odbędą się 24-26 października w PKiN w Warszawie. Można będzie wybierać i wśród rodzimych, i wśród międzynarodowych konceptów.
Połączenie restauracji z produkcją piwa przyciąga klientów. Browar Korona postanowił to wykorzystać.
Fiskus walczy z tzw. fikcyjnym samozatrudnieniem, traktując umowy B2B jako unikanie opodatkowania.
Firma chce zmotywować do współpracy franczyzobiorców i zapewnia, że podzieli się z nimi połową zysku. Na co jeszcze mogą liczyć?
POPULARNE NA FORUM
Biznes z masażystkami z Bali
Jesteśmy salonem masażu i chcielibyśmy zatrudnić 2 masażystów z Bali. Proszę o kontakt z nami pod numerem:+48 789 669 774
Opinie o współpracy z Yasumi
Otworzyłam gabinet Yasumi Instytut Zdrowia i Urody jak żegnałam się z bankiem, kopro, która gdzie jest się pionkiem w grze . Urządzenia wzięłam w leasing. Pracuję z...
Otwieramy park trampolin
Koszt inwestycji to około 1mln zł. "Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby...
Franczyza fitness
Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...
Zamiast etatu, własny salon urody
Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)
Opinie o współpracy z Yasumi
Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...
Gabinet kosmetyczny
Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...
Trening z maszyną
Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.