Własna Pizza Hut
Pizza Hut ma na świecie ponad 13 tys. lokali. Właścicielem marki jest Yum! Brands Inc., a jej wyłącznym operatorem i masterfranczyzobiorcą w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, w tym w Polsce, jest firma AmRest. Na polskim rynku funkcjonuje ponad 150 lokali pod szyldem Pizzy Hut.
– Zainteresowanie naszym biznesem jest duże. Oczywiście franczyzobiorcy czy kandydaci do franczyzy mają swoje przemyślenia, widzą wyzwania, jeżeli chodzi o jakiekolwiek inwestycje, ale sporo jest też osób, które dostrzegły w pandemii czy obecnej sytuacji gospodarczej właśnie większą szansę na rozwój – przekonuje Kacper Szczepański, kierownik ds. rozwoju franczyzy Pizza Hut. – Cały czas usprawniamy nasze procesy operacyjne i coraz bardziej korzystamy z optymalizacji dzięki nowym technologiom. Tak jak cała branża mierzymy się z inflacją, dlatego ciągle wdrażamy innowacyjne rozwiązania czy promocje, dzięki którym goście doceniają ofertę naszych restauracji. Coraz więcej Polaków jada na mieście, równocześnie kanały na wynos i z dostawą do domu stale rosną. Niemniej głównym wyzwaniem na ten rok będzie zarządzanie kosztami, w tym np. kosztami energii, w celu generowania jak najwyższych zysków. Ze swojej strony głęboko analizujemy zużycie energii w lokalach i szukamy najbardziej efektywnych sposobów zarządzania pracą restauracji, które pozwalają obniżyć rachunki.
Długoterminowy biznes
Na ten rok Pizza Hut planuje kolejne otwarcia, każde z nich ma być poprzedzone dogłębną analizą potencjału sprzedaży.
– Ta długoterminowa, przynosząca zysk perspektywa rozwoju biznesu jest charakterystyczna dla wszystkich marek, którymi zarządza AmRest na europejskich rynkach – podkreśla Kacper Szczepański.
Pizza Hut przede wszystkim chce wchodzić do miast powyżej 40 tys. mieszkańców, ale i mniejsze rynki bierze pod uwagę.
– Mamy listę swoich typów, które będziemy traktować priorytetowo, ale jesteśmy otwarci na każdą propozycję. Wiemy, że warto brać pod uwagę doświadczenie lokalnych przedsiębiorców, którzy znają rynek, działają już lokalnie i są w stanie nam przedstawić argumenty za tym, żeby otworzyć restaurację nawet w takim mieście, które my potencjalnie odrzucilibyśmy – mówi Kacper Szczepański.
Pizzerie powstają zarówno przy ruchliwych ulicach, jak i w galeriach czy parkach handlowych, w lokalach o powierzchni od 80 do 160 mkw. Koszty otwarcia zwykle mieszczą się w granicach od 800 tys. zł do 1,5 mln zł. Zależą m.in. od tego, gdzie mieści się lokal, jak jest duży, w jakim jest stanie technicznym.
Wsparcie i opłaty
Wsparcie ze strony centrali zaczyna się już od momentu poszukiwania lokalizacji.
– Oferujemy wsparcie w procesie oceny potencjału i wyboru lokalizacji. Przygotujemy i wspólnie dopracujemy najbardziej efektywny ze względu na gości i pracowników plan restauracji. Oferujemy wsparcie w budowaniu lokalnego marketingu oraz dostęp do kampanii centralnych, nowoczesnych narzędzi digitalowych wraz z systemem do zamówień online i współpracę z agregatorami dostaw – wylicza Kacper Szczepański. – Wesprzemy proces rekrutacji oraz szkolenia pracowników, minimalizując koszty i czas szkolenia. Zapewniamy ciągłe wsparcie i coaching w zakresie kluczowych procesów i wyzwań biznesowych. Naszym celem jest budowanie długoterminowych relacji i stałe podnoszenie poziomu współpracy oraz budowa know-how franczyzobiorcy, przy szybkim rozwoju sieci.
Jednorazowa opłata licencyjna za przystąpienie do sieci wynosi 20,9 tys. dolarów. Miesięcznie franczyzobiorca płaci 6 proc. od obrotu netto opłaty franczyzowej i kolejne 6 proc. opłaty marketingowej. Inne opłaty zależą od wykorzystania pakietu franczyzowego.
– Doświadczenie w gastronomii nie jest warunkiem koniecznym, aby podjąć współpracę z Pizza Hut – dodaje Kacper Szczepański. – Naszym franczyzobiorcom zapewniamy szkolenia i wsparcie na każdym etapie współpracy, co pozwala podnosić umiejętności i budować know-how. Istotne jest natomiast doświadczenie biznesowe, np. prowadzenie własnej działalności oraz otwartość na współpracę z franczyzodawcą.
WIZYTÓWKA PIZZA HUT
Międzynarodowa sieć pizzerii.
- ponad 13 tys. lokali na świecie, ponad 150 w Polsce
- opłata licencyjna 20,9 tys. dolarów
- kwota inwestycji 800 tys. zł – 1,5 mln zł
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Umowę franczyzową z Pizza Hut podpisuje się minimum na 10 lat. Jak otworzyć pizzerię tej marki?
Wybór konceptów franczyzowych w segmencie pizzerii jest bardzo duży. I wciąż kolejne marki decydują się dzielić z innymi swoją licencją na biznes.
Styczniowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży!
Wybór konceptów franczyzowych w segmencie pizzerii jest bardzo duży. I wciąż kolejne marki decydują się dzielić z innymi swoją licencją na biznes.
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes są opisane w styczniowym wydaniu magazynu.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...